Hij heeft 1 keertje het tuig aan gehad, en 1 keertje een treinbil over straat gesleept een tijdje terug.
Nu heeft hij vandaag de piste mooi glad gesleept. Eigenlijk gaat het super goed. In het begin zwalpte hij een beetje, en sturen was nog moeilijk, maar naar mate we langer bezig waren kon je makkelijk sturen, ook kleinere bochten.
We zijn allemaal absolute leken in het mennen. We proberen natuurlijk alles zo veilig mogelijk te doen, en de eerste keren dat we de kar zelf aanhangen komt er iemand helpen die er wel ervaring mee heeft.
Zeker hulp met al die riempjes kan handig zijn. Nu om te slepen heb ik een heel deel weggelaten, en in het begin hadden we die riemen waar hij mee trekt loshangen, maar dan ging dat borsstuk tegen zijn benen hangen. Dan hebben we nadien maar anders opgelost, en toen zat het een stuk beter (denk ik).
Commentaar mag altijd! Toch zeker als we er iets van kunnen leren.
Ohja, en een longeerzweep is niet handig, dat touwtje kwam onder mijn sleep terecht. En een fietsvlagje is ook niet handig. Niks is veel handiger... Sybe reageert toch niet op een zweep.
Men neme een pony

Een geïmproviseerde sleep (die nog behoorlijk goed werkt ook)

En slepen maar... (Bij mij dus nog dat borsttuig veel te laag, en de staartriem hangt eigenlijk te los, dat zijn zo van die dingetjes die iemand nog allemaal netjes komt uitleggen)

En het eindresultaat:

En een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=-84i-uwO03c
hoop dat het werkt.