Inlegvel en NDR?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Inlegvel en NDR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 10:25

Ik moet mijn paspoort van mijn 25 jarige volbloed opsturen naar het NDR voor een medisch inlegvel, maar nu hoor ik van een collega dat ze misschien failliet zijn.. Ik wil niet dat straks mijn paspoort zoek is.. Kan iemand mij geruststellen? ;) Kan ik mijn paspoort nog gewoon opsturen?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:18

Jawel hoor, het stamboek blijft gewoon werken. Anders even bellen met afdeling Stamboek, daar kunnen ze je vast meer vertellen :)

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 12:18

Hahahahaha daar zou ik me nog even niet zo druk om maken.
Het klopt dat er problemen zijn de bij NDR, maar het is echt niet zo dat ze van vandaag op morgen ineens niet meer werken.

SuperSmurf

Re: Inlegvel en NDR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 12:23

nou ja mijn collega zei echt van; nee niet opsturen hoor!!! :+ Maar goed, dan stuur ik hem gewoon op! hihi Dank je!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:38

SuperSmurf schreef:
nou ja mijn collega zei echt van; nee niet opsturen hoor!!! :+ Maar goed, dan stuur ik hem gewoon op! hihi Dank je!

Je hoeft het hele paspoort niet op te sturen, hoor. Ik heb via de mail de naam van m'n paard doorgegeven en een inlegvel aangevraagd. Kreeg een mail terug met een rekeningnr. en daar €7,50 op overgemaakt, binnen twee weken had ik het inlegvel.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 19:56

Nope helaas, meneer is niet bekend bij het NDR en dan kan het niet zo :( Dus moet t paspoort echt opsturen. Vriendin kon het idd wel gewoon aanvragen.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:13

Ow? Maf... Dan zullen ze het inlegvel er ook wel netjes in doen (als ze de archieven hebben doorgespit) ;)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 20:21

ja ik heb geen idee hoe dat verder gaat! Hihi mag toch hopen dat ze het er wel even netjes in doen ja :')

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:26

SuperSmurf schreef:
Nope helaas, meneer is niet bekend bij het NDR en dan kan het niet zo :( Dus moet t paspoort echt opsturen. Vriendin kon het idd wel gewoon aanvragen.

Je hebt een NDR paspoort, maar het paard is niet bekend bij de NDR? Vreemd? Het heeft dan toch een levensnummer en een chipnummer, als het paspoort door de NDR is afgegeven moeten de gegevens toch bij hun bekend zijn.

Ik kon gewoon een mail sturen met de gegevens van mijn paard, ik heb niet eens een rekening gehad, kreeg het inlegvel zo met een week of 2 toe gestuurd.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 20:30

Nee, voor het NDR is hij overleden, omdat hij bij de overgang naar zijn nieuwe eigenaresse ( ik niet dus ) niet meer mocht koersen. Is ook geen NDR paspoort, is een Iers paspoort.

marybel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:19

SuperSmurf schreef:
Nee, voor het NDR is hij overleden, omdat hij bij de overgang naar zijn nieuwe eigenaresse ( ik niet dus ) niet meer mocht koersen. Is ook geen NDR paspoort, is een Iers paspoort.

dan maakt het nog niet uit die van me vriedin staat ook als gestorven (overleden) en heeft ook gewoon het in legvel thuis gestuurd gekregen (na dat ze 7,50 over gemaakt had) had ook een Iers paspoort

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:27

Marybel, was jij misschien de eerste en hadden ze niet door dat ze er geld voor konden vragen?? :D

marybel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:23

EeCee schreef:
Marybel, was jij misschien de eerste en hadden ze niet door dat ze er geld voor konden vragen?? :D

staat toch bij dat ze 7,50 voor moest betalen

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:33

Symbeami schreef:
Ik kon gewoon een mail sturen met de gegevens van mijn paard, ik heb niet eens een rekening gehad, kreeg het inlegvel zo met een week of 2 toe gestuurd.

Het was bij Symbeami... verkeerd gelezen :o

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 11:00

marybel schreef:
SuperSmurf schreef:

dan maakt het nog niet uit die van me vriedin staat ook als gestorven (overleden) en heeft ook gewoon het in legvel thuis gestuurd gekregen (na dat ze 7,50 over gemaakt had) had ook een Iers paspoort

hmm raar.. ik had ze gebeld en dit werd me verteld...

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:48

Als je besluit het op te sturen, zou ik het in ieder geval aangetekend doen, just in case :-)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 00:39

nou ja.. aankomen zal het wel, het terrein is er natuurlijk nog gewoon :+ Alleen het is d evraag of het ook weer terug komt :') Maar goed, ik ga hem gewoon opsturen!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 07:05

Je moet Alleen je paspoort opsturen zodra je paard NIET meer geregistreert staat alszijnde bij het NDR-Stamboek.

Zoals paarden die als overleden bij het Ndr geregistreerd staan.
Eiegenaren van paarden willen zo voorkomen dat de draver of volbloed die je hebt gekocht niet meer in de baan komt.

Zodra jij dus een Ndr paspoort hebt en je paar dus wel bekend staat is 1 belletje of 1 mailtje genoeg om je inlegvel te krijgen.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:30

Ik vind het maar vreemd dat je het op moet sturen. Ze kunnen toch gewoon zo'n vel opsturen. het zit er los in. Ik zou anders gewoon eens bij de KNHS proberen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 22:01

kan natuurlijk ook inderdaad de KNHS gewoon even bellen morgen ;) Hij lag al klaar in de envelop, maar als de KNHS het wél gewoon opstuurt?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:31

SuperSmurf schreef:
kan natuurlijk ook inderdaad de KNHS gewoon even bellen morgen ;) Hij lag al klaar in de envelop, maar als de KNHS het wél gewoon opstuurt?

Gewoon uitleggen daar. ik zou hem zeker niet opsturen. Als die kwijt raakt ben je duurder uit.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:57

Dit staat in het Officieel Bulletin van het NDR;
(heb dit topic niet helemaal gelezen, maar misschien staat er iets in wat je nog niet weet)

lnlegvel
Tot 1 juli 2009 is het volgens de regelgeving toegestaan om het paspoort aan te vullen met een
inlegvel. Na 1 juli 2009 mogen geen inlegvellen meer uitgegeven worden om het oude
paspoort compleet te maken. Dan moeten onvolledige en daardoor ongeldige paspoorten
vervangen worden door een geheel nieuw paspoort. Dat is aanzienlijk duurder Eigenaren zijn
er zelf verantwoordelijk voor dat onvolledige paspoorten tijdig worden aangevuld. Met een
onvolledig en dus ongeldig paspoort loopt u in de komende jaren zeker een keer vast. U kunt
dan nergens heen met uw paard of pony én u bent in overtreding. Inlegvellen worden
uitsluitend op aanvraag verstrekt door de paspoortuitgevende instanties. Paspoorten hoeven
daarvoor niet opgestuurd te worden. Het inlegvel moet altijd bij het paspoort worden bewaard.
De inlegvellen zijn voorzien van een ultraviolet raster dat niet gekopieerd kan worden. Zonder
dit raster zijn de inlegvellen ongeldig en het paspoort dus ook.

Aanvragen inlegvel
Vraag zo snel mogelijk, maar uiterlijk 30 juni 2009 een inlegvel aan, als de pagina’s
“medische behandeling” in een paarden paspoort ontbreken.

N.B. Paspoorten welke door ons vanaf 2002 zijn afgegeven, bevatten reeds een dergelijk
inlegvel. De afgiftedatum is te vinden in de rechterkolom op pagina 1 van het paspoort.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 20:04

thx :) Maar weer he.. "paspoorten hoeven niet opgestuurd te worden" Maar die van mij dus wel :(

Ik ga toch nog even 1 keer bellen...

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:29

Lijkt me wel verstandig om dan nog een keer te bellen inderdaad...
Dan weet je 100% zeker of het wel echt nodig is. Succes er nog mee!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:01

SuperSmurf schreef:
thx :) Maar weer he.. "paspoorten hoeven niet opgestuurd te worden" Maar die van mij dus wel :(

Ik ga toch nog even 1 keer bellen...

Ook de KNHS geprobeerd?