[AR] Vliegende Shet toont haar drafkunsten voor de kar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Vliegende Shet toont haar drafkunsten voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 13:36

Ik vond het toch weer eens tijd worden voor een ITP-topic :o
Foto's zijn inmiddels al weer van een tijdje geleden, 30 april.
Ik heb toen even het nieuwe menbitje van Elien (xElienx @ bokt) getest, het is een zogenaamde Thiedemanbit. Elien heeft ondertussen weer een stel prachtige foto's gemaakt, en die wilde ik jullie niet onthouden :)

Ik kan eigenlijk nog niet zeggen hoe Ot het precies doet op dit bitje; ze was behoorlijk hengstig bleek achteraf, en ze was best wel heet en druk, dus heb niet echt een verschil kunnen merken tussen dit bit en de liverpool met dun mondstuk en pompwerking die ik nu al een hele tijd gebruik voor haar.

Foto's zijn gemaakt door xElienx (waarvoor mijn grote dank) :)
Op alle foto's berust dan ook een copyright!

1. :+:
Afbeelding

2. ... genoeg gezwijmeld, aan het werk!
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Zo heel verwonderlijk was 't niet dat ze druk en heet was, als je ziet wat er zich voor een schouwspel in de wei naast ons afspeelde :+
Afbeelding

5. Zo heel serieus waren we niet aan de gang, maar ze bied het af en toe zelf aan, duikt soms nog wel eens wat te diep, maar vind het al best een aardig moment
Afbeelding

6. Dat achterbeentje.... }:0
Afbeelding

7. Vind ik zelf een hele gave foto, weet niet echt wat we hier aan het doen waren, volgens mij stuurde ik net een wending in of was ik aan het werk op de linkervolte (haar 'goede' kant)
Afbeelding

8. Tsja, lekker showen in draf doet ze toch het liefste, dus; oren naar voren en gaan met die banaan!
Afbeelding

9. ..... Dat ze kon uitstrekken wisten we al, dat ze ook kon vlíegen, dat wisten we echter nog niet :D
Afbeelding

10. En álle voetjes van de vloer!
Afbeelding

11. Als ik haar niet redelijk veel leidselsteun geef, valt ze uiteindelijk zachtjes in galop of 'smokkelt' ze een paar passen
Afbeelding

12. We waren goed op gang, en voor dat ik het door had, had ik ineens een heus 2span voor me lopen :Y) (let niet op het hoogteverschil) :o
Afbeelding

13. Mooi plaatje :~
Afbeelding

14. Nog 2 foto's van vorig jaar:
Afbeelding

Aan kracht ontbreekt het haar in draf in iedergeval niet!
http://i143.photobucket.com/albums/r125/FFMS/joyce/Picture212.jpg

15. Tenslotte: Wat een lekker ding is 't toch
Afbeelding

:wave: Dat was het al weer voor nu. :wave:
Tips en (rijtechnische) adviezen zijn natuurlijk ook van harte welkom.

hafjelinger

Re: Vliegende Shet toont haar drafkunsten voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:40

Wat een leuke 'haflinger-shet' !!! :+
Hij draaft leuk!

Vind je het niet lastig dat je zo hoog boven de pony zit?

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:55

Otje blijft leuk!! :~
Ik vind de vliegende draf erg mooi! En vooral de 1e foto ook. ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 16:14

hafjelinger schreef:
Wat een leuke 'haflinger-shet' !!! :+
Hij draaft leuk!

Vind je het niet lastig dat je zo hoog boven de pony zit?

Hahaha, dankjewel. als ik hoofd/portretfoto's van haar (of van de andere shetten hier) plaats, dan krijg ik idd vaak te horen dat ik een leuke haflinger heb :+
't is trouwens wel een merrie (een échte merrie) :o

Lastig zo hoog, valt wel mee eigenlijk. De verhouding is misschien niet helemaal kloppend, de kar oogt ook vrij zwaar, is hij echter niet. Vind het wel fijn om wat hoger op de bok te zitten, had eerder een kar waarbij ik net over haar kont kon heen kijken, maar vind dat ik zo meer overzicht heb op het verkeer etc. en met zo'n kleine aanspanning val je op de weg toch net wat meer op als met een kleine wagen.
Verder had ik eerder moeite om te kijken of ze wel echt in stelling/buiging liep op de volte bijv., dan moest ik helemaal scheef gaan zitten, nu kan ik dat perfect van bovenaf zien :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 16:15

_Scharlot_ schreef:
Otje blijft leuk!! :~
Ik vind de vliegende draf erg mooi! En vooral de 1e foto ook. ;)

Dankjewel. We zijn ook erg trots op haar sterke draf, en we zijn vooral ook blij te zien dat ze dit zo mooi doorgeeft aan al haar nakomelingen :Y)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:28

Blijft een plaatje :j ziet er leuk uit hoor.Rijtechnisch kan ik je weinig advies geven,ben zelf nog niet zolang bezig.
Enige is dat als is mijn handen zover uit elkaar houd ik een draai om mijn oren krijg :P ;)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:41

Ziet er leuk uit Joyce! Vanaf de grond een heel ander plaatje dan van bovenaf.
En die draf.. Tjaaa blijft prachtig :+

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 16:48

Tinky12 schreef:
Blijft een plaatje :j ziet er leuk uit hoor.Rijtechnisch kan ik je weinig advies geven,ben zelf nog niet zolang bezig.
Enige is dat als is mijn handen zover uit elkaar houd ik een draai om mijn oren krijg :P ;)

Dankjewel :o Handen ver uit elkaar? Tsja ik weet niet, ik rijdt niet op de Achenbach-manier, maar 'gewoon 2handig'. Dacht dat het nog wel aardig meeviel. In de wendingen wil ik ze soms nog wel eens wat te ver uit elkaar hebben, en wat ook een aandachtspuntje is, maar wat al veel beter gaat, is dat ik mijn rechterleidsel soms langer heb dan de linker. Dit is nog wel goed te zien op foto nr. 13.

@ Eline: :D Daarom zijn foto's ook zo leuk, of iemand anders die eens met jou aanspanning rijdt zodat je vanaf de grond kan kijken, geeft idd toch ander beeld dan als je zelf op de bok zit.

sharenanero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:57

Echt een mooie pony!!
wat een leuk drafje:P

ik ben fan :D

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:00

Ziet er gaaf uit joyce! Is ze al lekker in conditie voor de paarden4daagse? Vind het altijd zo leuk om haar lekker enthousiast bezig te zien!

Groetjes Mirjam

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 13:06

mirjam_kl schreef:
Ziet er gaaf uit joyce! Is ze al lekker in conditie voor de paarden4daagse? Vind het altijd zo leuk om haar lekker enthousiast bezig te zien!

Groetjes Mirjam

:o Als ze maar mag draven op 't hoogste tempo, dan is ze helemaal blij.
Conditie is wat mij betreft prima, we hebben de laatste paar maand vrij ver steeds gereden in een redelijk hoog tempo, we zijn ook regelmatig even bij de eikelhof/lepelaar langs geweest via een grote omweg, om daar een ijsje en/of pannekoek te eten. Dan via het oude spoorlijn en de tuinen van Stinx weer terug. :)

We zijn echter nu in twijfel over haar hoeven; voor gaat nog prima, maar de buitenkant staat ze wel erg kort, hoefjes zijn nu ook vrij scheef, binnenkant slijt ze veel minder af dan de buitenkant v/d hoef.
2 juni komt de hoefsmid en we laten haar waarschijnlijk zowiezo vóór op ijzers zetten, Henk zei ook, 'beter voorkomen dan genezen', dat gedoe van vorig jaar moeten we niet weer hebben. Misschien komt ze achter ook op ijzers, de smid had het daar vorig jaar wel over, dan kunnen die weer wat ronder groeien.

Hopelijk kunnen ze tijdens de wedstrijden weer af, want ik merkte vorig jaar toch dat ze af en toe wat weg gleed in de hindernissen, en kalkoenen kon wel maar dan hadden we er ook mee op de weg gemoeten...

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:56

Leuke foto's :j
Waar ik erg beniewd naar ben, is waar je die fronteriem vandaan hebt :P

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:00

Zo... mooie foto's, ziet er goed uit!

Die 2-span foto vind ik echt geweldig haha.

LindaxLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:13

Ahh, alle voetjes van de grond in draf, zooo schatiig <3

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:42

Leuke plaatjes Joyce, ze kan makkelijk met Dys in tweespan. Wat zit Ot nog in haar wintervacht :=

"Rijtechnisch" kan ik geen commentaar geven.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:41

Als ik me niet vergis ben jij ~evenals ik~ geïnterviewd door "Mensport" en heb jij al nieuweling ook je steentje bijgedragen aan dat artikel, klopt dat? Als dat zo is weet ik waar ik op moet letten als ik jullie hoop te ontmoeten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 13:43

Dankjullie voor de leuke reacties :)

@ Kaisa: Die frontriem heb ik als verjaardagscadeautje van xElienx gekregen, volgens mij heeft zij hem bij bokker Ukkie laten maken, dacht ik :)

@ Polbo: Dankjewel. die foto is idd erg grappig, ze liepen toevallig precies in de pas naast elkaar.

@ Sabine: Ja he..... ik dacht over een aantal jaar met zoon Cup in 2span, maar nee, met Dysten staat het vast beter :P
Foto's zijn van 30 april he, is al weer een maandje geleden. Ik had ook het idee dat ze toen nog aardig in de vacht zat, maar ze was toen al hevig aan het verharen, midden/eind mei is ze meestal weer helemaal 'strak'. Nu verhaart ze helemaal niet meer, in zit ze al weer enkele weekjes in haar strakke zomervacht.

@ Sandrina: :) Ja dat klopt! Stond jij ook in het artikel dan? Vond het hartstikke leuk dat ik gevraagd ben, heb nog heel wat tijd gespendeerd om een mooie foto uit te zoeken, bleek later dat hij niet geplaatst is :( Vond ikke dus niet echt leuk, dus Mensport maar even gebeld. Ze hadden me nl. zélf om een foto gevraagd.... reden was waarschijnlijk 'dat het geen echte paardenvierdaagse foto was', ja duh, dit wordt mijn eerste keer, een recreatieve foto voldeed ook prima, zeiden ze nog...
Maar ik kom dus inderdaad met deze aanspanning :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:57

JoyCiej007 schreef:
Dankjullie voor de leuke reacties :)

@ Kaisa: Die frontriem heb ik als verjaardagscadeautje van xElienx gekregen, volgens mij heeft zij hem bij bokker Ukkie laten maken, dacht ik :)

@ Polbo: Dankjewel. die foto is idd erg grappig, ze liepen toevallig precies in de pas naast elkaar.

@ Sabine: Ja he..... ik dacht over een aantal jaar met zoon Cup in 2span, maar nee, met Dysten staat het vast beter :P
Foto's zijn van 30 april he, is al weer een maandje geleden. Ik had ook het idee dat ze toen nog aardig in de vacht zat, maar ze was toen al hevig aan het verharen, midden/eind mei is ze meestal weer helemaal 'strak'. Nu verhaart ze helemaal niet meer, in zit ze al weer enkele weekjes in haar strakke zomervacht.

@ Sandrina: :) Ja dat klopt! Stond jij ook in het artikel dan? Vond het hartstikke leuk dat ik gevraagd ben, heb nog heel wat tijd gespendeerd om een mooie foto uit te zoeken, bleek later dat hij niet geplaatst is :( Vond ikke dus niet echt leuk, dus Mensport maar even gebeld. Ze hadden me nl. zélf om een foto gevraagd.... reden was waarschijnlijk 'dat het geen echte paardenvierdaagse foto was', ja duh, dit wordt mijn eerste keer, een recreatieve foto voldeed ook prima, zeiden ze nog...
Maar ik kom dus inderdaad met deze aanspanning :)

Ahum, het artikel begint n.b. met mijn naam. Heb je de mensport niet gelezen dan? Daarin zijn onze verhalen door elkaar geweven. Over een paar dagen kan je wel een typische 4daagse foto maken. :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:40

Leuk paardje ;D

Lijkt idd een beetje op een mini-haflinger :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:02

Vooral die "2-span" foto is leuk en die met alle voetjes van de vloer.
Leuk paardje heb je hoor.
En je gaat de 4-daagse doen!? Leuk joh! veel plezier.

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:17

Iedere keer als ik foto's van je zie denk ik altijd dat je koets veel te zwaar en te groot voor otje is! Maar ik denk dat het gezichtsbedrog is...

Het bitje dat je nu gebruikt staat wel mooier dan de stang! Weet je al welke je gaat gebruiken??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 21:22

horselove154 schreef:
Iedere keer als ik foto's van je zie denk ik altijd dat je koets veel te zwaar en te groot voor otje is! Maar ik denk dat het gezichtsbedrog is...

Het bitje dat je nu gebruikt staat wel mooier dan de stang! Weet je al welke je gaat gebruiken??

Dat een kar wat hoger is, wil niet zeggen dat hij ook direct zwaarder is. Hij is precies goed qua gewicht voor Ot, dat heeft zich maar weer eens bewezen tijdens de Eper Paarden Vierdaagse, soms door dikke lagen blub, kuilen en gaten. Hij is misschien wat hoog in verhouding, maar ik vind het wel prima om zo hoog te zitten, veel fijner eigenlijk. :)

Als je iets beter leest, zal je zien dat ik dit bitje een enkele keer heb gebruikt/getest, ik rijdt er niet standaard mee.
Verder zal het mij eerlijk gezegd worst wezen of een bit 'mooi' staat, een bit is niet voor de mooi, maar voor de functie, lijkt mij zo, toch? ;) Voorlopig blijf ik bij het dunne liverpooltje.

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:50

Ohhh.. Wat een gave foto's en superrr leuke gave shet :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 16:57

@ SuperAssie: Dankjewel, dat krijg ik dan ook érg vaak te horen ;)
@ Sjolvir: We hebben de vierdaagse inmiddels achter de rug, alle 4 de dagen meegereden en ons knollie deed het in 1 woord súper gewoon! Ze kon het eigenlijk vrij makkelijk aan.
@ Mandymeisje: Dankjewel....... tijdens de vierdaagse werd ze ook door meerdere mensen 'de Turboshet' of 'de Supershet' genoemd :+

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:02

Woow onwijs cool!
En wat leuk dat ze zo lekker is emt mennen!
xx