Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) Daan_Ordeal schreef:Ik denk dat ik mijn paard redelijk goed aan het lopen had, ze is nu net mama geworden dus het rijden staat al een tijdje op een lager pitje![]()
We trainde daarvoor ongeveer op M niveau, en springen rond de meter. Zie foto's in mijn profiel.
Je kunt bitloos écht wel goed dressuurmatig rijden
opala schreef:Leg eens even uit wat je bedoelt met "gedragen" loopt. Een foto erbij zou nog meer spreken.
Het ziet er zo uit: [RIJ-ITP] Stoere New Forest @ bitloos dressuurwork
Ben benieuwd wat we er allemaal gaan uitkrijgen
Maar dat is voor in de (verre) toekomst hoor
fransje23 schreef:Lopen met een ontspannen rug, goede aanspanning van de buikspieren en een goed ondertredend achterbeen. Op die manier kan een paard het ruitergewicht goed dragen.
). Hij heeft ook een erg aangename jog gekregen.
fransje23 schreef:Ik ben erg benieuwd wie er bitloos rijd en zijn paard dressuurmatig zo voor elkaar heeft dat het paard gedragen loopt.
Ik vraag dit omdat ik niet twijfel aan het feit dat dit bitloos kan maar omdat wat je op bokt voorbij ziet komen aan bitloze combinaties het toch vaak op dat punt laten versloffen.
DaniBanani schreef:En wat ik 't liefste wil zien/horen, is er iemand die dressuur rijdt met een cross rope bridle?
Lusitana schreef:Dit zijn met name bitloze combinaties die gewoon niet erg dressuurmatig bezig zijn en dus ook mét bit dezelfde teleurstellende plaatjes zouden vertonen.
Die wél met dressuur bezig zijn, hebben ook bitloos dezelfde resultaten.
Het is dus maar net waar je klijkt.
Het dressuurmatig voor elkaar hebben heeft weinig te maken met de optoming als je écht met dressuur bezig bent.
fransje23 schreef:Dat ben ik wel met je eens maar je ziet het helaas te weinig, of ik kijk verkeerd![]()
Maar het is wel jammer want veel vooroordelen m.b.t tot bitloos rijden worden toch weer versterkt door foto's van ruiter die hun paard niet voor elkaar hebben.
't is niet anders. Bandida schreef:Mja..maar, dat is iets wat ik zelf als bitloze ruiter ook over foto's van bitruiters zeg, zo ongeveer alles wat ik voorbij zie komen versterkt mijn vooroordelen over bit, FEI dressuur, bakruiters, 'sport' enz..
Ik word van 'horses @ work' alleen maar meer ongezond fanatiek *anders*![]()
't is niet anders.
fransje23 schreef:Pas je wel op dat je door die vooroordelen niet blind wordt