Gisteravond hebben we Velvet voor de 3e keer voor de sulky gezet. We hebben hiervoor natuurlijk eerst met halster gelongeerd, dan hoofdstel, erachter lopen enz. Velvet heeft nog wel een beetje moeite met het bit, maar het gaat steeds beter.
Over Velvet:
Haar hele naam is Velvet v.d. Winterdijk. Het is een shetlandmerrie van 6 jaar. (ooh het kan ook 5 zijn, weet het niet helemaal precies) Ze is vorig jaar gedekt maar is helaas niet drachtig, vandaar dat we nu begonnen zijn om haar te beleren.
Oja, het tuig is nogal oud, Velvet heeft nl nogal een groot hoofd, waardoor ze onze andere menhoofdstellen niet goed past. Toen kwamen we dit tuig tegen, hebben we ooit gehad, en dit past best goed en kunnen we dus wel gebruiken als oefentuig.
Degene die rijdt is trouwens mijn vader
Hier de foto's:
Eerst nog even erachter lopen, buiksingel was losgegleden, lag eerst wel op der rug.

En voor de sulky!

Even tegen het bit in

Stap

Drafje

Inzet volte, vandaar dat de buitenleidsel zo los is, als je iets te veel druk gaf deed ze het al niet meer.

En ik ook nog heel even, op het laatst begon ze al steeds meer druk te accepteren.

Vooral op het einde ging het heel goed, toen accepteerde ze het bit al veel beter en hield ze haar mondje netjes dicht
Bedankt voor het kijken en laat je een berichtje achter?

Dat weet ik, maar is toch wat minder erg dan als er een concourswagen kapot gaat