Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Als ik mijn paard zou moeten verkopen, gaat hij ook naar een natural.
. Natuurlijk zou ik naar nog meer zaken kijken (een heleboel zelfs
), maar ik wil er van overtuigd zijn dat iemand hem zijn vrijheid laat houden en dus niet in een box gaat opsluiten. Daarbij vind ik de manier van omgaan met hem ook heel belangrijk en aangezien hij NH opgevoed is, is het wel fijner als iemand dit ook zou oppakken na eventuele verkoop.
?
. Je paarden vermaken zich echt wel samen, ze hebben lekker de ruimte en ze hebben elkaar. Ze kunnen gewoon heerlijk paard zijn, wat willen ze nog meer?
, hoor, heel moeilijk.
als ie lekker in de weide kon en 3x per week aandacht.Twiggy2008 schreef:Hebben je paarden contact met elkaar over de omheining?
Nee dat kan niet, er zit een sloot tussen. Maar zien doen ze mekaar wel.
Jouw 'jonkie' stond natuurlijk laagste in rangorde. Vraag me af hoe het gaat als ze met zijn viertjes staan?
Dan word ze weer weggejaagd ik heb het vaker weer geprobeerd, en de shet vlucht dan de wei uit want die werd ook altijd gepest door de paarden vanwaar hij kwam vandaar dat we ze samen hebben gezet dat ze met zijn 2tjes staan snap je?
Mijn Sammy had in het eerste jaar dat ik hem had ook altijd ruzie met een bepaalde merrie (weggejaagd worden, bijten, trappen). Die twee worden nooit dikke vrienden, dat is me na 3 jaar wel duidelijk. Maar hij had zijn contactjes wel met de rest van de kudde. Inmiddels staat die merrie niet meer bij hem en is hij van laagste opgeklommen tot meneer de directeur himself.![]()
![]()
![]()
Ja maar jouw sammie heeft veel meer uimte om weg te lopen als het moet. hier word ze de omheining ingedrukt en dat is het. wei kapot paard in paniek nee bedankt ze is gewoon te onderdanig en is bang voor de andere lijkt het wel helaas maar waar.
Nogmaals, ik geloof niet dat ik ze zou verkopen als ik jou zou zijn. Niet als ik de ruimte er voor had, in elk geval. Ik heb ooit mijn Shet weggedaan, gelukkig wel naar iemand die echt goed voor hem zorgt en hem een blijvend tehuisje heeft geboden samen met nog veel andere dieren. Maar ik doe het nooit meer, er gaat nooit meer een dier weg.![]()
Ik heb er alsnog echt veel verdriet van gehad.....![]()
Daar ben ik ook zo bang voor dat ze verkeerd terecht komt of weer door word verkocht hoe vaak hoor je dat niet?
Woon je trouwens zo ver van de bewoonde wereld??? Bij ons komen kinderen van heinde en verre (10 a 15 km) om bij ons te kunnen lessen. Ok, dan worden ze wel door papa of mama gebracht natuurlijk. Maar goed, kinderen, daar zit je ook niet op te wachten. Jij wilt gewoon een fijne, betrouwbare, paardvriendelijke verzorgster. Die zijn lastig te vinden, helemaal waar jij woont....
Ja ik zit echt diep in de polder fijn omdat het hier nooit druk is kwa verkeer bh in de oogsttijd enzo maar verder is het hier druk als ik 4 auto's tegen kom.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik denk dat je paarden er prima bij staan en dat die menselijke aandacht niet het allerbelangrijkste is..... Maar goed, het is jouw gevoel natuurlijk en wie zijn wij om daarover te oordelen.....
Je kunt haar natuurlijk altijd te koop zetten en dan maar zien wat er op afkomt. Jij bepaalt uiteindelijk wie jouw paard koopt. Maar goed, garanties heb je er helaas nooit mee.......
Sterkte, hoor, heel moeilijk.
tita schreef:Zweeuwtje een verzorgster is moeilijk en moet ook nog eens dezelfde gedachtengang hebben als jij.
Ik zou bv nooit een van jouw paarden willen verzorgen gewoon omdat ik geen natural ben en nooit zou worden.
Ja daar heb je ook wel gelijk in hier is alles traditioneel en vinden het heel normaal als een fries van nog geen twee
Al ingereden is te gek voor woorden maar goed. Maar ik heb het gezien en gehoord bij het oogstfeest hier. En dat was knap zeg bahhhhhhhhhhhh
Maar mijn pony zal blij zijn met jeals ie lekker in de weide kon en 3x per week aandacht.
JIj kan wel ongelukkig zijn en voelen dat het niet voldoende is, maar wie zegt dat jouw paarden hetzelfde evenaren.
Heb jij een idee dat je paarden ongelukkig zijn? dus niet jij maar je paarden
Zeeuwtje68 schreef:Twiggy2008 schreef:Hebben je paarden contact met elkaar over de omheining?
![]()
Nee dat kan niet, er zit een sloot tussen. Maar zien doen ze mekaar wel.
![]()
Jouw 'jonkie' stond natuurlijk laagste in rangorde. Vraag me af hoe het gaat als ze met zijn viertjes staan?
![]()
Dan word ze weer weggejaagd ik heb het vaker weer geprobeerd, en de shet vlucht dan de wei uit want die werd ook altijd gepest door de paarden vanwaar hij kwam vandaar dat we ze samen hebben gezet dat ze met zijn 2tjes staan snap je?
![]()
Mijn Sammy had in het eerste jaar dat ik hem had ook altijd ruzie met een bepaalde merrie (weggejaagd worden, bijten, trappen). Die twee worden nooit dikke vrienden, dat is me na 3 jaar wel duidelijk. Maar hij had zijn contactjes wel met de rest van de kudde. Inmiddels staat die merrie niet meer bij hem en is hij van laagste opgeklommen tot meneer de directeur himself.![]()
![]()
![]()
![]()
Ja maar jouw sammie heeft veel meer ruimte om weg te lopen als het moet. hier word ze de omheining ingedrukt en dat is het. wei kapot paard in paniek nee bedankt ze is gewoon te onderdanig en is bang voor de andere lijkt het wel helaas maar waar.
![]()
Nogmaals, ik geloof niet dat ik ze zou verkopen als ik jou zou zijn. Niet als ik de ruimte er voor had, in elk geval. Ik heb ooit mijn Shet weggedaan, gelukkig wel naar iemand die echt goed voor hem zorgt en hem een blijvend tehuisje heeft geboden samen met nog veel andere dieren. Maar ik doe het nooit meer, er gaat nooit meer een dier weg.![]()
Ik heb er alsnog echt veel verdriet van gehad.....![]()
![]()
Daar ben ik ook zo bang voor dat ze verkeerd terecht komt of weer door word verkocht hoe vaak hoor je dat niet?
![]()
Woon je trouwens zo ver van de bewoonde wereld??? Bij ons komen kinderen van heinde en verre (10 a 15 km) om bij ons te kunnen lessen. Ok, dan worden ze wel door papa of mama gebracht natuurlijk. Maar goed, kinderen, daar zit je ook niet op te wachten. Jij wilt gewoon een fijne, betrouwbare, paardvriendelijke verzorgster. Die zijn lastig te vinden, helemaal waar jij woont....
![]()
Ja ik zit echt diep in de polder fijn omdat het hier nooit druk is kwa verkeer bh in de oogsttijd enzo maar verder is het hier druk als ik 4 auto's tegen kom.
![]()
Ik kan alleen maar zeggen dat ik denk dat je paarden er prima bij staan en dat die menselijke aandacht niet het allerbelangrijkste is..... Maar goed, het is jouw gevoel natuurlijk en wie zijn wij om daarover te oordelen.....
Je kunt haar natuurlijk altijd te koop zetten en dan maar zien wat er op afkomt. Jij bepaalt uiteindelijk wie jouw paard koopt. Maar goed, garanties heb je er helaas nooit mee.......
Sterkte, hoor, heel moeilijk.
Dank je.
Twiggy2008 schreef:Na, klinkt best goed........![]()
Staan ze ook wel eens lekker met elkaar te vozen eigenlijk????
Het zijn allemaal merries de grote dan hihi dus niet echt. Maar ze word wel opgejaagd af en toe door de shet.
Dat doet die van mij tegenwoordig weer meerdere keren per dag met de jaarling Anda merrie van Dani62 van hier op bokt. Dikke verkering sinds enkele maanden, whahaha.