Wie nog meer dressuurwedstrijden met een draver?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dekloktikt

Wie nog meer dressuurwedstrijden met een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 18:44

Hallo,
Aangezien de meeste dravers vrij heet en rennerig zijn onder t zadel vraag ik me af wie er nog meer met een draver in de wedstrijden zit?!

Ik heb nu 4 wedstrijden gereden. Allen klasse B ;)
Gorredijk: Onderling 187 pnt
Bergum : eerste officiele 205 pnt
Gorredijk: onderling 192 pnt
Vries : Officieel 185 pnt.

Mijn pony is nu 3.5 jaar

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 01:37

Ehh, en je draver is een tölter of...?

Dekloktikt

Re: Wie nog meer dressuurwedstrijden met een draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 09:26

Hoezo zou ze een tolter moeten zijn? :o Of zit ik dan in het verkeerde topic?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 09:28

Ik rij (nog) geen wedstrijden, maar ik ben wel bezig om hem dressuur matig wat verder te brengen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:59

Dekloktikt schreef:
Hoezo zou ze een tolter moeten zijn? :o Of zit ik dan in het verkeerde topic?

Denk 't wel, je bent hier in het gangenpaardensubforum :+

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:36

Ik start ook met mijn(volle) draver

@TS: Die van jou is kruising NRPS zo te lezen in je profiel ;)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:45

Hier nog een bokker met een dressuur-draver. :D :D
We zitten inmiddels in de L1+2
Momenteel doen we het heel rustig aan, Bella loopt niet 100% zuiver, ze heeft nu even rust :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:43

Hallo!
ik heb ook eendraven van twaalf jaar!
alles gaat erg goed met het dressuur.
Alleen rechtsom is zijn stijve kant hij kan hier niet goed inbuigen wil aan deze
kant niet goed loslaten. En wil ook niet lekker wijken.
Hij wordt morge gekraakt.
Levert dit wat op denken jullie?

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:24

Ik rij zelf geen dressuur wedstrijden maar ik vind het wel supergoed van jou met jouw draver,zo jong en zo'n goede punten.GA ZO DOOR,SUCCES.

LiVetimeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:29

NienkeNiels schreef:
Hallo!
ik heb ook eendraven van twaalf jaar!
alles gaat erg goed met het dressuur.
Alleen rechtsom is zijn stijve kant hij kan hier niet goed inbuigen wil aan deze
kant niet goed loslaten. En wil ook niet lekker wijken.
Hij wordt morge gekraakt.
Levert dit wat op denken jullie?

Daar hebben veel meer dravers last van ;)
Heeft jouw paard ooit gekoerst toevallig? Op de baan gaan ze altijd linksom. Rechtsom lopen leren ze pas wanneer ze onder t zadel gaan, áls ze dat al gaan.
Mijn draver heeft hoogstwaarschijnlijk ook gekoerst en vindt rechtsom ook zwaar moeilijk.
Mijn paard staat sinds 2 maand onder begeleiding van fysiotherapeute (ook bevoegd tot kraken). Moet zeggen dat hij hierdoor echt enorm opknapt!
Een kraker zou ik persoonlijk nooit voor kiezen. Misschien in écht uiterste noodgevallen, alleen die heb ik nog niet mee gemaakt.
Wél wilde mijn paard echt niet meer lopen onder t zadel en was serieus een noodgeval, maar kraken dat is niet gebeurd, gelukkig.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:32

:D In de training lopen ze gewoon beide kanten op hoor ;) Maar met paarden is het net als met mensen; ze hebben een voorkeurskant.

LiVetimeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:36

O serieus? Maar ze koersen altijd linksom ja..
En dat is ook erg goed te zien aan de stand van de hoeven van mijn draver.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:38

Maar koersen doen ze niet elke dag, maar zo'n 1x per 1-2 weken, en ook maar voor 2 of 3 minuten. Paarden kunnen wel gewoon scheef zijn hoor, door blessures, vastzitten, verkeerd gereden worden, dat heeft er niets mee te maken dat het een Draver is.

LiVetimeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:52

Toch zie ik vooral dravers langs komen die meer scheef zijn dan 'normale' rijpaarden. Maar misschien kom IK dan juist weer de dravers tegen die hier last van hebben :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:57

Mijne is ook scheef hoor :Y) 6 jarige volle draver merrie die met 4,5 jaar is ingereden.
Ben zelf wel meer een recreatie ruiter maar we hebben zeker dressuur gedaan maar juist voordat ik met proefjes begon heb ik besloten om toch naar western over te stappen...
TS goed van jullie dat het zo goed gaat, wie weet komen jullie nog ver in de dressuur en bewijs je maar even dat dravers ook prima kunnen dressuren!
Oh en over dat heet en rennerig onder het zadel, merk ik helemaal niks van bij de mijne hoor, we kunnen ook verzameld draven en galopperen :j

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:08

Ik heb wedstrijden gereden, maar ben gestopt door vervoersproblemen. Paar wedstrijden in de B gereden en altijd in de prijzen.

Ik vind 3.5 wel heel jong, ik zou het wel rustig aan doen :-)

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:13

Hey,
Ik heb een volle dravers merrie van net 5 jaar :~..
Ik rij nog geen wedstrijden [ hou daar niet echt van :o ], maar ik ben wel bezig om haar dressuur matig wat verder te krijgen.
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:14

Mijn paard is ook scheef en zit links vast. Terwijl hij heel wat koersen gelopen heeft. :D Zegt niet heel erg veel dus.

Heet en rennerig is mijn draver nooit geweest, looplust vind ik namelijk weer wat anders. Of scheefheid meer bij dravers voor komt dan bij andere paarden, dat vraag ik mij af. Misschien juist omdat er veel minder dravers zijn die correct gedresuurd worden dan de gemiddelde kwpn en daardoor alleen maar verder scheef gereden worden?

Ik rij met mijn draver wel dressuur, gaat hem niet slecht af. Heb hem op dressuur wedstrijden alleen nog niet uit gebracht.

Verder heb ik het met Marrit eens, erg fijn en prachtig dat je draver zou fijn loopt, maar wil niet te snel met hem. 3,5 is wel vrij jong.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:26

Mijn draver is gister gekraakt, zat rechter schouder helemaal vast en rechts bij de atlas ook.
Waarschijnlijk omat hij asl renpaard altijd linksom getraind is. ga straks rijden kijken of hij beter lopt.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:31

Mijne heeft wel gekoerst maar niet lang want al snel bleek dat ze niet snel genoeg was. Toen is ze dus ingereden.
Ik merkte na een tijd met rijden dat ze niet helemaal lekker liep en ze is toen ook in behandeling geweest bij een osteopaat. Deze vertelde mij dat het heilig been niet helemaal netjes stond wat waarschijnlijk ook door de dravers training kwam.
Inmiddels loopt ze weer helemaal geweldig en heeft ze nergens last van.

Ik kom ook vaker mensen met dravers tegen die iets soortgelijks hebben, daarom is het misschien voor elke draver eigenaar die zijn draver als rijpaard gebruikt handig om voor de zekerheid een keer iemand het hele paard na te laten kijken, dravers training is en blijft een hele andere training dan voor rijpaarden...

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:34

tja en mijn draver die nooit gekoerst heeft(wel getraind), vind linksom juist moeilijk :P
in september mag hij zijn dibuut maken in het B onderling :)

ps. mijn ruin is 5 jaar.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:42

Vriendin van mij, Maritdegroot@bokt wil met haar draver ook graag de dressuur in, en dat gaat haar ook wel lukken denk ik, als ik ze zo bezig zie! Paard heeft in haar jonge jaren ook op de baan gelopen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 14:36

NienkeNiels schreef:
Mijn draver is gister gekraakt, zat rechter schouder helemaal vast en rechts bij de atlas ook.
Waarschijnlijk omat hij asl renpaard altijd linksom getraind is. ga straks rijden kijken of hij beter lopt.

Mag jij vandaag gewoon rijden als je paard gister gekraakt is :?
die van mij moest een week rust, dan weekje rustig longeren, en toen er pas weer op...

@_Lotte, ik ken Marit wel (via bokt, niet persoonlijk) maar ik denk dat het haar ook wel gaat lukken hoor :)

Ik hoop zelf in het najaar, misschien eind vd zomer weer eens te gaan starten (L1) :D

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 00:13

Ja hoor!
Hij is door goosens gekraakt weet niet of jullie die kennen?
moet natuurlij kwel eerst rustig aan los gaan werken. En na een week mag ik het echte werk weer oppakken.
Vandaag nog nietzoveel gemekrt. Maar ook nog niet te veel gevraagd. Ik rijd met mijn draver die tot zijn 7e gekoerst heeft!
af en toen wedstrijden. L1 198 punten was mijn laatste proef.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 16:06

NienkeNiels schreef:
Ja hoor!
Hij is door goosens gekraakt weet niet of jullie die kennen?
moet natuurlij kwel eerst rustig aan los gaan werken. En na een week mag ik het echte werk weer oppakken.
Vandaag nog nietzoveel gemekrt. Maar ook nog niet te veel gevraagd. Ik rijd met mijn draver die tot zijn 7e gekoerst heeft!
af en toen wedstrijden. L1 198 punten was mijn laatste proef.

Zo, beste score zeg! Laat ze maar zien dat je met een Draver heel goed kan dressuren *\o/* +:)+