Maar nu is het paard (Rocco) dus enorm gericht op lekkers en zodra je dat in je hand hebt wil die het meteen van je pakken. Ik ben dus al vrij snel van het "klik en meteen beloning geven" overgegaan naar het zorgen dat hij de beloning negeert. Dus stukje wortel in m'n hand en zolang hij blijft happen m'n hand gesloten houden en "nee" zeggen, en dan als hij wegkijkt klikken en snoepje geven. Doe ik dat zo goed? en leert het paard dan ook dat de klik betekent dat hij het goed doet? Heb hem ookal een paar keer enkele passen achteruit laten lopen en dan klikken en belonen, opzich ging dit wel goed.
Maarja ik wil dus niet dat hij bij mij blijft plakken en om die beloning blijft vragen, of dat hij happerig of zeurderig wordt naar de beloning. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? En is het paard dan wel geschikt voor clickertraining omdat je toch telkens iets lekkers bij je hebt als beloning? Hij is het type paard van ookal heb ik 2 kilo wortels voor me neus, dan wil ik toch net die ene wortel die naar het andere paard gaat -__- oftewel, nooit genoeg lekkers
.Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel
en tips voor me hebben wat ik de volgende keer kan doen?
)