mini app. Verzamelde galop en passage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

mini app. Verzamelde galop en passage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:12

Sinds kort kan yankee (mini appaloosa, verzorgpony) verzameld galoperen :)
Soms verward ze dit nog met passage zoals duidelijk op het filmpje. Moet eerlijk toegeven dat ik ook een beetje verwarrend heb gewerkt met de commando's, omdat ik aan het uitzoeken was op welke aanwijzing ze het beste reageert. De bedoeling is dat ze galopeert als ik haar kleine tikjes op haar rug/kont geef, en Passage als ik tikjes achter, bij haar kruis/staart geef. Zit dus ook aardig dicht tegen elkaar aan ;) Ze gooit nog wel erg haar hoofd naar achteren om beter evenwicht te geven enz. Zou natuurlijk het mooiste zijn als ze straks dr hoofd iets naar beneden doet. Bij de galop springt ze van voor soms erg hoog op, de bedoeling is als dat ists minder word, maar juist meer die achterhand gebruikt word. Het komt uiteindelijk ook van sprongetjes met de voorbenen, maar we hebben het uitgewerk tot galop. Op het filmpje zie je dat ze soms nog wat met haar staart zwiept. Dit komt denk ik door mij, dat ik te graag wilde dat ze het goed ging doen voor de film :P

edit: heb de beelden vertraagd, omdat het nu beter te zien is wat er gebeurd :)

P_A_R_Love

Re: mini app. Verzamelde galop en passage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:23

Vind het er wel leuk uitzien :)

Pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:26

Wauw wat super knap!! hoe heb je dat geleerd? echt goed gedaan! +:)+
wat een lief klein stoer bolletje is het ook! :9

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:39

Yank verzint over het algemeen zijn eigen pasjes :')
Zij dee het een keer in de vorm van een ander trukje en toen hebben we het uitgewerkt ;)
Overigens ik ben de mede verzorgster van Yankee

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:47

Ik zie vooral een pony die niet weet wat die moet doen en het steeds tikken op zijn kont vind ik niks.
Het staartgezwiep heeft ook met spanning en weerstand te maken.
Doordat deze pony zijn hoofd omhoog zwaait spant die zijn rug en dit geeft een erg onrustig beeld.
Als ik de pony zo zie heb ik het idee dat die gespannen is omdat die niet weet wat die moet, gelukkig zie ik ook een ontspannen stukje het moment dat die naar je toe komt.

Ik wil je niet afkraken en je wil iets leuks doen met de pony.
Verder een leuke pony en misschien kun je de pony wat meer ontspannen krijgen bij deze oefening dan ziet het er prettiger uit.
Veel plezier.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:53

Vind het helemaal niks. Pony drukt duidelijk zn rug weg. Heeft zn hoofd in een idiote positie, ver van ontspannen.
Daarnaast vind ik deze vorm van verzamelen best veel gevraagd voor een 4-jarige.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:53

Ik wil echt niet rottig doen en je goede gevoel bederven maar dit heeft met verzamelen en passage totaal niets te maken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:55

jesito schreef:
Ik zie vooral een pony die niet weet wat die moet doen en het steeds tikken op zijn kont vind ik niks.
Doordat deze pony zijn hoofd omhoog zwaait spant die zijn rug en dit geeft een erg onrustig beeld.
Als ik de pony zo zie heb ik het idee dat die gespannen is omdat die niet weet wat die moet, gelukkig zie ik ook een ontspannen stukje het moment dat die naar je toe komt.

Verder een leuke pony en misschien kun je de pony wat meer ontspannen krijgen bij deze oefening dan ziet het er prettiger uit.
Veel plezier.

als je goed kijkt zijn de meeste tikken in de lucht, dat is trouwens de uitwerking voor de gallop. En tja het is duidelijker dan dat je het alleen met stem doet want dan snapt ze er inderdaad niks van. Hoofd omhoog komt echt uit concentratie, en uiterste inspanning.
Op het moment dat yank naar me toe komt, heb ik geclickt, dus weet ze dat ze wat lekkers krijgt ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:55

Vudress schreef:
Ik wil echt niet rottig doen en je goede gevoel bederven maar dit heeft met verzamelen en passage totaal niets te maken.

wat zie jij dan?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:56

Verzamelen door middel van hoofd omhoog doen? Ergens gaat dan iets fout...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:58

Dat met die clicker is leuk en zo te zien reageerd die daar prima op, maar de oefening op zicht vind ik dus niks en ik zie toch duidelijk veel tikken die raak zijn.
Je slaat niet hard en je doet 'm geen pijn maar het is een voortdurend niet begrepen hulp.
Het hoofd omhoog zie ik op dit filmpje toch echt als rug weg drukken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 20:58

Sappos schreef:
Vind het helemaal niks. Pony drukt duidelijk zn rug weg. Heeft zn hoofd in een idiote positie, ver van ontspannen.
Daarnaast vind ik deze vorm van verzamelen best veel gevraagd voor een 4-jarige.

van mij mag ze wel wat harder, maar ze kiest er zelf voor, ze wil alles doen voor de brokjes, soms wil ze zelfs op de plaats galoperen :') Maar dan zeg ik: nah hup Yank, niet overdrijven he :P

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:00

Maar ik vind het er niet mooi uitzien. Nu zal dit nog in een beginstadium zijn maar het oogt gewoon niet ontspannen en verzameld. (dus niet enkel langzaam)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 21:02

jesito schreef:
Dat met die clicker is leuk en zo te zien reageerd die daar prima op, maar de oefening op zicht vind ik dus niks en ik zie toch duidelijk veel tikken die raak zijn.
Je slaat niet hard en je doet 'm geen pijn maar het is een voortdurend niet begrepen hulp.
Het hoofd omhoog zie ik op dit filmpje toch echt als rug weg drukken.

weetje, ik maak morgen of woensdag wanneer ik weer ga wel een filmpje van het longeren, dan zie je eigenlijk een andere pony. Dan is het een stofzuigertje, en kan ze met een simpel hoofdstelletje zonder bijzets (of andere troep) nageefelijk lopen. Maar het komt echt duidelijk door inspanning

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 21:03

Sappos schreef:
Maar ik vind het er niet mooi uitzien. Nu zal dit nog in een beginstadium zijn maar het oogt gewoon niet ontspannen en verzameld. (dus niet enkel langzaam)

het is misschien nu nog eerder langzaam galoperen ipv verzameld ;)

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:03

Ik vind dit er ook niet echt fijn uit zien en met verzameling heeft het niks te maken. Dit is meer 'vertraging' of iets dergelijks...
Lees dit maar eens dan kom je hopelijk zelf ook tot de conclusie dat dit geen verzameling is... http://www.bokt.nl/wiki/Verzameling

Veel plezier nog...leuk paardje!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:03

Passage en verzamelde galop zijn geen kunstjes maar oefeningen waar je naar toe werkt. Ruggebruik is daar altijd een eerste veriste bij imo.

Het geeft idd een erg onprettig beeld door de aanhoudende hulp en het hoge hoofd en het compleet ontbreken van de basisvoorwaarden voor deze oefeningen: lossigheid, aanleuning, tact, evenwicht en gedragenheid.

Pony vindt het duidelijk leuk om met je aan de slag te gaan, wees er zuinig op zou ik zo zeggen. Als je haar aan dat lijntje een nette volte rond je kan laten draven, vw-nw met een correcte buiging en dragende achterhand, ga ik meer respect hebben :j

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:05

Ik begrijp dat je het leuk vind om zo met je pony bezig te zijn. Hij zal hier heus niet dood aan gaan dus als je er zelf lol in hebt moet je het vooral doen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 21:05

poes schreef:
Passage en verzamelde galop zijn geen kunstjes maar oefeningen waar je naar toe werkt. Ruggebruik is daar altijd een eerste veriste bij imo.

Het geeft idd een erg onprettig beeld door de aanhoudende hulp en het hoge hoofd en het compleet ontbreken van de basisvoorwaarden voor deze oefeningen: lossigheid, aanleuning, tact, evenwicht en gedragenheid.

Pony vindt het duidelijk leuk om met je aan de slag te gaan, wees er zuinig op zou ik zo zeggen. Als je haar aan dat lijntje een nette volte rond je kan laten draven, vw-nw met een correcte buiging en dragende achterhand, ga ik meer respect hebben :j

dat zul je dus binnenkort gaan zien ;)
En daar draai ik niet omheen. Deze oefening (passage wel vaker) doe ik ook maar kort.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:05

Ik zie in je profiel dat je pony's nog meer kunstjes kunnen en dat je dus veel met ze bezig bent dat vind ik wel erg knap.
Ik wil alles behalve je de grond instampen, maar ik kan wel beter eerlijk zijn dan er omheen draaien.
Heb je al eens dubbellonge gedaan met de pony's, is ook erg leuk en dit kun je zelf doen tot piaf aan toe.
Koop de cd van piet bakker erg leuk en ik denk omdat je pony al zoveel kan dat je het zo onder de knie hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:06

saskiakefie schreef:
jesito schreef:

Veel plezier.

als je goed kijkt zijn de meeste tikken in de lucht, dat is trouwens de uitwerking voor de gallop. En tja het is duidelijker dan dat je het alleen met stem doet want dan snapt ze er inderdaad niks van. Hoofd omhoog komt echt uit concentratie, en uiterste inspanning.
Op het moment dat yank naar me toe komt, heb ik geclickt, dus weet ze dat ze wat lekkers krijgt ;)

Uhu. En ik ben Sinterklaas.

Je pony drukt zijn rug weg, houd zijn hoofd in de lucht én zwiept met haar staart. Hoe duidelijk kan de boodschap zijn? Vind het ook niet vriendelijk ogen.
En dat je zegt dat het inderdaad eerder langzaam galoperen is dan verzameld, waarom zet je dan neer dat het verzameld is? Want dat is het verre van! En bijzet of bit is heus geen troep, dat liever dan een ontzettend gespannen pony die het niet begrijpt en de rug verpest door deze weg te drukken ;) Ga gewoon lekker ontspannen te werk, neem de tijd. Je pony is nog jong, tijd zat!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:07

Dan ben ik erg benieuwd naar je volgende filmpje :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 21:12

Uhm, ik snap jouw rederingen niet helemaal.

* hoofd omhoog door concentratie
* nageeflijk lopen uit zichzelf
* dingen aanleren dmv. continu tikken
* niet begrijpen dat onrustige staarthouding staat voor onrust, onbegrip, pijn enz.

Misschien een goede tip, om eens een heel goed boek aan te schaffen over de lichaamstaal van paarden.
Denk dat jij daar heel veel aan zult hebben...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 21:12

Bizzybijtje schreef:
jesito schreef:
Ik zie in je profiel dat je pony's nog meer kunstjes kunnen en dat je dus veel met ze bezig bent dat vind ik wel erg knap.
Ik wil alles behalve je de grond instampen, maar ik kan wel beter eerlijk zijn dan er omheen draaien.
Heb je al eens dubbellonge gedaan met de pony's, is ook erg leuk en dit kun je zelf doen tot piaf aan toe.
Koop de cd van piet bakker erg leuk en ik denk omdat je pony al zoveel kan dat je het zo onder de knie hebt.

Werken aan de dubbele longe en werken aan de lange lijnen is héél anders hoor ;)

goh :Y)
lange lijnen doe ik ook met haar, en passage en gallop doe ik ook aan de lange lijnen. DL doe ik niet meer met haar, dat is niet meer nodig. Ze ontspant genoeg van voor onder het 'gewone' longeren.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 21:16

Silence schreef:
Uhm, ik snap jouw rederingen niet helemaal.

* hoofd omhoog door concentratie
* nageeflijk lopen uit zichzelf
* dingen aanleren dmv. continu tikken
* niet begrijpen dat onrustige staarthouding staat voor onrust, onbegrip, pijn enz.

Misschien een goede tip, om eens een heel goed boek aan te schaffen over de lichaamstaal van paarden.
Denk dat jij daar heel veel aan zult hebben...

je bent niet heel slim he :Y)
staart heb ik al gezegd in mijn beginpost, en ja dat komt door idd door onrust, en het er niet mee eens zijn.
En heb al gezegd waarom ze dit doet ;)
Dingen aanleren is dmv clickertraining en belonen. Maar er moet wel een commando zijn om te kunnen snappen wat de bedoeling is. Ik tik aan in regelmaat. Hoofd omhoog komt door evenwicht en concentratie, want als ik haar vanuit de passage even laat draven, gaat meteen dat hoofdje naar beneden. Nu duidelijker? :)