Qua karakter is ie best lui maar verder echt een schat met een eigen willetje.
Lichamelijk is er niks aan de hand, ook zadel en hoofdstel passen goed.
Nou de problemen, met rijden reageert erg slecht op mijn been moet meestal 3 keer drijven voor dat hij echt voorwaarts gaat in de volgende gang (bijvoorbeeld van stap naar draf). Ik doe het meestal zo: kleine hulp, grote hulp, knal. Ik ga daarom ook 1 keer in de 2 weken met hem naar de manege en krijg ik les. Volgen mijn instructeur heeft hij vaak gewoon lak aan mijn beenhulpen (remmen doet hij zeer snel!)
Hij is gewoon liever lui dan moe eigenlijk (tijdens het rijden).
2e probleem is dat het al een jaar geleden is dat ik hem heb durven longeren. Hij komt gewoon op me af gerent, ga ik niet aan de kant gaat ie staan steigeren voor me neus of hij gaat naar me lopen bokken. Nou zegt zijn baasje (en instructeur ook) dat ik hem gewoon knal moet geven met de zweep omdat hij dat absoluut niet mag doen. Weer een ander zei ga longeren met bijzetjes. Dan kan hij je een stuk minder makkelijk aanvallen (want dat is het!). Weer een ander zei probeer nature horsmanschip ( sorry voor de spelling weet niet hoe je het schrijft
)Wat is nature horsmanschip dan precies?
Naar mijn idee heeft het verband met elkaar namelijk dat de rollen zich soms omdraaien hij de baas is inplaats van ik. Met rijden gebeurt dit niet zo vaak hij krijgt gewoon flink op zijn mieter als hij gaat lopen etteren.
Probleem is dat ik dat niet goed durf als ik op de grond sta, dan lijkt hij namelijk net een bulldozer
Ik kan echt super lol met hem hebben maar hier blijf ik gewoon op steken...
Ik denk eraan om sporen te kopen want met spoortjes reageert hij op de een of andere manier een stuk vlotter, maar ik wil niet dat hij zometeen ook niet meer daarop reageert.
Sorry voor het lange verhaal maar ik zoek een oplossing...heeft iemand tips?
ohja, ik mag alles met hem doen, ik heb alleen niet echt een bak tot mijn beschikking. Er is er wel een in de buurt (niet die van de manege) maar ik weet niet van wie die is en er zomaar in gana rijden vind ik ook weer zo brutaal
commentaar, tips alles is welkom