Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ojele schreef:Het paard van een vriendin van mij heeft er gestaan. Ik ben een aantal keren mee geweest. Zeer bijzonder. Dit paard had een enorm probleem. Toen ze het paard gingen zadelen gooide hij zich tegen alle wanden. Volledig in paniek. De eigenaresse kon met het zadeldekje niet meer binnen 20 meter komen. Gebracht naar Monty Roberts Nederland. 7 weken later een heel rustig braaf paard terug. Netjes ingereden en niet meer bang. Super ervaring dus.
Silence schreef:Ik heb nooit een paard heen gebracht en dat hoop ik zo te houden.
Heb wel verschillende demo´s van hem gezien, maar krijg er steeds een rotgevoel bij.
Ik vind dat hij verschrikkelijk veel druk en dwang gebruikt om iets voor elkaar te krijgen.
Vol trots loopt hij te vertellen wat de keus van het paard is.........maar het paard heeft helemaal geen keus....
(hij duwt het paard de richting op die hij wil of zet het paard met tig man klem om dan te doen waar het paard zo bang voor is.
Nou sorry, maar dat vind ik echt geen vrije keuze)
Heb hem eens met een paard zien werken dat met wit weggedraaide ogen stond van angst.
Iets wat een goede Horseman in mijn ogen nooit zal doen.

Silence schreef:Ik heb nooit een paard heen gebracht en dat hoop ik zo te houden.
Heb wel verschillende demo´s van hem gezien, maar krijg er steeds een rotgevoel bij.
Ik vind dat hij verschrikkelijk veel druk en dwang gebruikt om iets voor elkaar te krijgen.
Vol trots loopt hij te vertellen wat de keus van het paard is.........maar het paard heeft helemaal geen keus....
(hij duwt het paard de richting op die hij wil of zet het paard met tig man klem om dan te doen waar het paard zo bang voor is.
Nou sorry, maar dat vind ik echt geen vrije keuze)
Heb hem eens met een paard zien werken dat met wit weggedraaide ogen stond van angst.
Iets wat een goede Horseman in mijn ogen nooit zal doen.

). Silence schreef:Dan was je er in 2007 vast niet bij in maastricht, daar ging hij behoorlijk tekeer met het halster.
Paard stond er met wit weggedraaide ogen van angst toen ie eindelijk stopte.
Kreeg ook veel negatieve reactie´s uit het publiek toen.
Uiteraard verander ik niks aan meningen van mensen die hem wel geweldig vinden, maar ik vind hem verschrikkelijk.
En ik merk dat die mening gedeeld wordt door vele mensen die ik heb leren kennen en die wat uitgebreider bezig zijn met grondwerk.

poes schreef:Dus anna: jij was wel tevreden met hoe het ging dan?