Hempfling of Monty?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hempfling of Monty

Hempfling
29 (69%)
Monty
13 (30%)

Totaal aantal stemmen: 42

GreenRider

Hempfling of Monty?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 22:36

was wel benieuwd wie jullie van deze twee 'beter' vinden.
Welke spreekt jullie het meest aan en waarom?

ikke

Re: Hempfling of Monty?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:28

Hempfling heeft het tenminste begrepen en ook nog geleerd hoe je met mensen om moet gaan. Kan ik van Monty niet zeggen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:14

Geen van beiden. Want ook Hempfling kan niet met mensen omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:18

Zeker weten hempfling.

Hoe kom je daar zo bij Cassidy? En wat heeft het omgaan met mensen hiermee te maken? Hempfling en Monty zijn beiden geen psychologen o.i.d. maar ook gewoon mensen met hun eigen ideeën en bedoelingen.

Monty spreekt me niet aan. Manier van werken niet, maar ook zijn persoonlijkheid niet. Hempflings manier van denken ligt dicht bij die van mij.
Bovendien vind ik Monty veel commerciëler.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:19

Nog een vraag aan de TS; hoe kom je er zo op om Monty met Hempfling te vergelijken?

Cheetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:20

Monty

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:23

Zonder enige twijfel: Hempfling.

De grote lijnen van de methode van Monty spreekt mij, en eigenlijk nog veel belangrijker Knipoog , mijn paard, niet aan.
Hempfling, ja, uit zijn methode haal ik zeer zeker bepaalde facetten die ik gebruik in de training van mijn paard.
Ik kijk ook liever naar hem en zijn omgang met paarden dan naar Monty met paarden.

En of deze mensen nou wel of niet met mensen om kunnen gaan. Ach, ik denk dat dat iets persoonlijks is eigenlijk.....
Ik ken beiden niet persoonlijk verder, heb die behoefte ook niet echt. Ik doe gewoon mijn eigen ding met mijn paard en dat doe ik al jaren. Maar ik sta wel open voor diverse manieren van NH waar ik dan uithaal wat het fijnst werkt voor mijn paard en mij.
Dat vind ik belangrijker dan of iemand leuk met mensen om kan gaan of niet.

Daarbij vind ik de methodes van Monty Roberts en K.F. Hempfling niet echt met elkaar te vergelijken. Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:25

Als ik les wil hebben van iemand, wil ik dat de instructeur zich kan aanpassen aan het niveau van de leerling, en dat mis ik bij Hempfling.
Als ik een cursus bij hem zou volgen en de huid volgescholden krijg dat ik het paard verpest, zou ik het helemaal gehad hebben.

Bovendien weet ik meer van het verleden van Hempfling dan de gemiddelde Hempfling-fan op bokt.

Misschien zou je deze website eens moeten doorlezen (en sorry als je het Duits niet machtig bent, ik kan dit niet vertalen).
Kort samengevat heeft de Paardenshamaan in het verleden een organisatie opgericht die Sekteachtige vormen kreeg. Kan best dat hij is verandert, maar ik ben voorzichtig geworden.

[NH] wat vinden jullie van Hempfling?

http://www.4pawsnet.de/sekten-esoterik_hempfling.html

http://www.claudia-sanders.de/2006/01/0 ... hempfling/

En het beste Artikel in mijn ogen:

http://www.nh.cybercomm.nl/kfh_file/kritik.htm

En waarom ik Monty niets vindt? Kijk even in de sticky, en lees ook alle links even door.

[NH] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:41

Ik zeg direct dat ik de artikelen snel, en oppervlakkig heb gelezen,

maar hoe kun jij zo zeker weten dat hij daadwerkelijk heeft lopen schelden, en dat hij een organisatie heeft gehad wat sekte-achtige vormen heeft gekregen. (waarvan ik ergens anders lees dat het gewoon over zijn 'school' gaat)
Bovendien kan ik hier verder weinig (nederlandse) info over vinden, behalve op fora's, waaronder bokt met jouw posts.

Ik vind het moeilijk om dit zomaar aan te nemen. Verhalen in de media worden altijd zo opgeblazen. Jammer

Citaat:
Bovendien weet ik meer van het verleden van Hempfling dan de gemiddelde Hempfling-fan op bokt.

Is er nog meer wat je weet over zijn verleden...?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:04

Ik kan niet anders dan je met klem te adviseren om alle artikelen eens even goed en geconcentreerd door te lezen, daar vind je veel aanwijzingen en bronnen (en dat zijn er meerdere) die je zoekt.

En als je artikelen als opgeblazen beschouwd waar serieus onderzoek naar is gedaan, als je rechtszaken die er gaande zijn naast je neerlegt, als je goed journalistiek werk als opgeklopt beschouwd: wat voor bronnen kan ik nog meer aanhalen?

In Nederland zul je weinig info over de voormalige problemen van deze zelfgenomineerde paardenshamaan tegenkomen, omdat het toch doorgaans Duitsers zijn geweest die hem naar Spanje zijn gevolgd, daar veel geld hebben achtergelaten en berooid zijn teruggekomen, al dan niet zwanger van hem.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:10

Ik vergelijk ze omdat ik veel mensen ruzie hoor maken over wie beter is. En dat Hempfling niks vergeleken Monty is en andersom.

Ik geloof het ook niet gelijk hoor Cassidy, ik ken Klaus ook behoorlijk goed en heb nog nooit zoiets over hem gehoord.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:17

Jeetje Cassidy ik vind je reacties echt heftig en nergens op slaan. Heb je hem in het echt ontmoet dan? En ik ken mensen die bij hem een clinic hebben gevolgd en zo veel van hebben geleerd en hij was super beleefd en duidelijk. Je hoeft toch ook niet altijd iemand te hebben die alleen maar zegt 'ja goedzo helemaal geweldig'. Hij is hartstikke eerlijk. En over schelden heb ik serieus nooit wat van gehoord.

Zo heb ik ook laatst dingen over hem gehoord wat echt niet waar KAN zijn gewoon, niet omdat ik dat denk maar omdat ik dat weet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:22

GreenRider schreef:
Zo heb ik ook laatst dingen over hem gehoord wat echt niet waar KAN zijn gewoon, niet omdat ik dat denk maar omdat ik dat weet.

Ik maak daaruit op dat je daarom alles wat over hem gezegd wordt als onwaar beschouwd?

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:30

Wie zegt dat ik dat doe? Ik zei dat ik dit allemaal slapjes vind.

En btw dit ging niet over hoe hij is met mensen, maar over hoe hij is met paarden Knipoog

Sjakila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:36

Dat soort onzin wordt naar mijn idee geschreven door mensen die gewoon jaloers zijn Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:42

O, met paarden is hij vast heel goed. Maar wat heeft dat voor nut als hij de kennis niet over kan brengen? Als hij de voor hem zo belangrijke materie niet in een formaat kan persen dat iedereen hem begrijpt?

KFH wil het liefst pure paarden. Wilde paarden. Omdat die niet zijn verpest door de mens.
Waar komt menig NH-er mee aan? Met een verpest paard. Dat al contact heeft gehad met de mens, al dan niet positief. Dat zijn grenzen misschien nooit heeft leren kennen, of een ruiter/eigenaar waar het paard nou net een fractie te ingewikkeld voor is. Die begeleiding nodig heeft vanaf stap 1. Die moet begrijpen een geleerd moet krijgen waarom een paard zo reageert als hij reageert. De DVD's van KFH zijn mooi om naar te kijken, maar doen me weinig. Ik mis de structuur, het stappenplan, de begeleiding voor de persoon thuis, die niet de tijd of de middelen heeft om een cursus van een weekend te volgen, daar veel geld voor uit te geven om hem vervolgens 10 minuten, of desnoods 2x 10 minuten met je paard te zien werken.

En hoe ik aan die info kom. Dat staat op bokt. Gebruik de zoekfunctie maar.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:43

haffie_fan schreef:
Dat soort onzin wordt naar mijn idee geschreven door mensen die gewoon jaloers zijn Clown

Het is nooit leuk om je held van zijn voetstuk te zien vallen.
Laten we zo zeggen: waar rook is, is ook vuur.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:45

weetje, eigenlijk maakt het mij niet uit wat hij( monty of hempfling) naast de paarden allemaal uitspookt......
ik ga er ook eigenlijk niet van uit dat mensen die helemaal op paarden zijn ingestelt ook nog eens heel erg goed zijn met mensen.

als ik gewoon puur naar de methode kijk zeg ik hemfling.
monty heeft ook heel erg veel goede dingen gedaan, maar hemfling kijkt op een hele andere manier voor mijn gevoel

maar het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp hemfling heel wat beter dan andere paardenmensjes....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:52

Ik weet zo veel mensen die goed zijn met paarden, maar het niet kunnen overbrengen. Maar wat heb jij eraan als ik namen roep van die mensen die toch niemand kent? KFH heeft naamsbekendheid gekregen omdat hij beweert heeft mensen iets te kunnen leren (en dat bij sommige mensen ook doet). Dat het leerproces uiteindelijk niet voor iedereen is weggelegd is dan een bijkomstigheid.

Maar een vraag aan de topicstarter. Heb je het in je vraag wie je de voorkeur geeft over de methode, of over de persoon an sich?

En nog een vraag: mogen hier alleen mensen reageren die een van beide (of beide) personen persoonlijk kennen? Want ik vrees dat we dan snel zijn uitgepraat.

Je hebt het in je vraag over onze MENING. Die heb ik gegeven, en ik ben niet heftig geweest.

Sjakila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:11

Cassidy schreef:
haffie_fan schreef:

Het is nooit leuk om je held van zijn voetstuk te zien vallen.
Laten we zo zeggen: waar rook is, is ook vuur.

Hehe Tong uitsteken
Jij weet vast niet dat ik Hempfling amper ken Clown
Ik weet wel dat mensen anderen graag onderuit halen als ze jaloers zijn.

Ik kan trouwens geen ontopic antwoord geven, Monty heb ik nog nooit iets van gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:13

Cassidy; Hempfling ziet zijn manier van werken met paarden ook niet als een 'methode'. Hij vertelt zijn verhaal, probeert iets bij te dragen zodat mensen uiteindelijk die dingen eigen gaan maken.

Citaat:
mogen hier alleen mensen reageren die een van beide (of beide) personen persoonlijk kennen?

Ik denk dat er niemand hier op bokt is die deze twee mensen persoonlijk kennen. Ook niet de mensen die eens een clinic hebben gevolgd.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 22:26

Iedereen mag hier antwoord geven Knipoog
maar jij zegt : O, met paarden is hij vast heel goed. Maar wat heeft dat voor nut als hij de kennis niet over kan brengen? Als hij de voor hem zo belangrijke materie niet in een formaat kan persen dat iedereen hem begrijpt?

Ik ken heel veel mensen (en ik ook) die het helemaal begrijpen en snappen, vind het raar dat je dit zegt... en ik had het niet over je reacties hier maar over in de andere topics.

En je zegt dat je deze informatie allemaal op bokt hebt gevonden, dat wil niet gelijk zeggen dat het waar is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:42

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 23:58

Ik heb ook veel mensen ontmoet hier die bij een clinic van klaus zijn geweest met hun paard en zoveel hebben geleerd en er helemaal blij mee zijn Knipoog dus hij is niet helemaal slecht.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:04

Waar hoor je me dat zeggen? Ik ben niet overtuigd van zijn didactische vaardigheden, en dat maakt voor mij een leraar uit. Iemand kan nog zo goed zijn in - het maakt niet uit wat - als hij het niet door kan geven stopt de kennis na zijn dood. Ik vraag me dan ook af hoeveel potentiele leerlingen/volgelingen hij verloren is omdat hij zich niet kon "verlagen" tot het niveau van zijn leerlingen. Dat een enkeling ondanks zijn belabberde manier van overbrengen toch nog dingen heeft opgestoken is niet te danken aan zijn manier van lesgeven. Als ik iemand iets uit wil leggen moet ik dat desnoods in Jip en Janneketaal kunnen doen. Dat mis ik bij KFH. En dat is mijn PERSOONLIJKE mening.

Heb je overigens de links al doorgelezen die hierboven aangegeven zijn? Ik ben niet de enige die deze mening heeft.