hebrino schreef:@ xElienx; ja dat klopt, en een kleuter gaat toch ook niet voor niks naar de kleuterschool, om te wennen? Je trekt een conclusie, is mij niet duidelijk waarvan, hoezo ben ik met 2 jaar begonnen met "beleren" en wat versta je daaronder? Wat heeft wisselen met 1x in de zoveel tijd 10 minuten voor de kar staan te maken? Omdat ze een bitje in heeft? Dat heeft ze ook als ze gelongeerd wordt, of als ik er mee ga wandelen.
je wou toch niet zeggen dat je haar zo uit het land hebt geplukt (even heel zwart-wit) en voor de wagen hebt gezet. hier gaat een heel traject aan vooraf. te denken aan longeren, lange lijnen, oefenen aan het bit, slepen etc etc. nu is ze bijna 2,5 maar hoe oud was ze toen je met de voorbereidingen begon?
wat betreft het wisselen. ik doelde niet zo zeer op het feit dat ze voor de wagen loopt met een bit in, maar dat ze uberhaupt een bit in heeft. rond de leeftijd van 2,5 wisselen ze de tanden die problemen kunnen geven met het dragen van een bit. het is beter om pas met een bit te beginnen als ze minimaal 3 zijn