Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ben altijd zo bang dat die paarden vallen!en je ziet vaak dat als er 1 valt dat eroverheen wordt gerend en daardoor gaat er weer een...lijkt sms net domino day
Woogy schreef:Onbekend maakt onbemind. Iedereen ziet de black beauty verhalen van zielige renpaardjes die mensen adopteren zodra ze uitgekoerst zijn. Als je op maneges gaat vragen over draf en rensport hebben ze allemaal 1 idee "zielig" terwijl als je dan wat gaat uitleggen hebben ze zoiets van joh...is helemaal niet zo erg. Ik heb op de opleiding paarden houderij gezeten waarbij we niks over de sport te horen kregen. Als ze daar nou eens beginnen met promoten!
classic_life schreef:en de zweep verbieden gaat het niet worden... maar idd beginnen bij de paardenscholen. En wat betreft het prijzengeld, benader bedrijven of ze het misschien leuk zouden vinden eens een koers te sponsoren en dan met name paardenbedrijven of zelfs manege's (helaas kampen deze 'altijd' met geldproblemen dus dat gaat het misschien ook niet worden maar proberen kan altijd)
en je vindt hier in bijna ieder dorpje een renbaan, van een kleine picknickbaan waar ze 1x in het jaar een ren houden tot de grote banen in de steden... Maar goed laten we het bij het topic onderwerp houden
?classic_life schreef:in NL mogen ze de paarden slechts 4x (verbeter me als het fout is) in de rechte lijn slaan. En je gaat niet een hele sport verandere omdat sommige mensen er niet van houden, het probleem zit er meer in dat de spring- dressuur en alle andere dingen populairder zijn in NL in dit altijd wel helaas zou blijven. Het zit in het promoten... dat is het enige wat ik erover kan zeggen wat je kan doen en de sport positief praten.
Ik heb dan wel geluk hier down under, de australiers zouden bijna niet kunnen leven zonder de sporten je vindt hier in bijna ieder dorpje een renbaan, van een kleine picknickbaan waar ze 1x in het jaar een ren houden tot de grote banen in de steden... Maar goed laten we het bij het topic onderwerp houden
nikilover schreef:Ben altijd zo bang dat die paarden vallen!en je ziet vaak dat als er 1 valt dat eroverheen wordt gerend en daardoor gaat er weer een...lijkt sms net domino day
) waarbij ze ook moeten springen, maar dat is hier niet.
kyrkelover schreef:Pilgrim, normaal gesproken is er iedere zondag koers op Duindigt.
Op http://www.nakoersen.nl kun je altijd de voorbeschouwing lezen,en op http://www.ndr.nl kun je altijd de inschrijvingen en zo zien onder koersen.
Verder beginnen de koersen weer in maart,wanneer precies weet ik niet want kan het bericht niet meer vinden.
Verder zijn er nu nog wel draverijen deze zijn er ook iedere zondag, het gaat volgens mij dit jaar door tot december.
Als dit niet klopt moet iemand het maar even verbeteren.
Maar goed, het geeft maar weer eens duidelijk aan hoe mensen erover denken idd JIDO schreef:Om de sport te redden zou er veel promotie gemaakt moeten worden voor de draf en rensport in het geheel, zodat er mensen naar de renbaan komen (of naar een wedkantoor) en een gokje wagen, een heel groot deel van het prijzengeld wordt betaald van de omzet van het gokken, dus als er geen mensen gokken op de paarden rennen dan is er ook geen prijzengeld, wat hier weer uit voortvloeit is te weinig inschrijvingen en dan laten ze de koersen niet door gaan, ze laten de koersen dan niet doorgaan omdat er dan geen omzet op het gokken kan worden gemaakt.
Doordat het prijzengeld zo laag is en de trainingsgelden best hoog zijn is het ook niet aantrekkelijk om nog een paard aan te schaffen de kosten zijn veel te hoog tegenover de opbrengst, nu is het ook zo dat een hobby geld mag kosten maar het moet wel leuk blijven.
De Dravers hebben het echt zo slecht niet hoor.