Ik ben ook natural!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Ik ben ook natural!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 13:00

Ik wil volgend jaar wedstrijden gaan rijden en denk ik dat ik hem toch maar ijzers onder sla, voor de zekerheid. Ik neem dan wel kunstofijzers voor hem, want op die manier heb ik het beste van twee werelden.

Mijn instructrice zegt ook dat het beter is als ik hem scheer, want ja, jij sport immers toch ook niet met je winterjas aan. Als ik hem scheer moet hij natuurlijk wel een deken op anders krijgt hij het koud.

Omdat een paard niet zomaar met iemand op z'n rug kan rondlopen ben ik ook dressuurlessen gaan nemen bij een wel bekend iemand. Alleen als ik les neem bij hem, moet Arabesk wel op stal. Want dan kan hij nadenken over wat ik hem geleerd heb die dag. Ook ben ik weer met bit gaan rijden, want volgens mijn instructeur kan ik anders al die oefeningen niet goed rijden. Wel doet hij steeds zijn mond open, dus heb ik maar een aansnoerneusriem gekocht.

Ondertussen heb ik Arabesk ook maar van het land gehaald, onze boer had alleen een buiten bak die telkens onder water stond. Nu staan we op een luxe pensionstal met een binnenbak. Nu kan ik elke dag trainen! Er is daar ook een solarium en een afspuitplaats. Wel zo handig, want dan kan hij schoon en droog onder zijn deken!

Het is alleen jammer dat hij nu niet meer zo vaak naar buiten mag, maar ja er zijn nou eenmaal geen pensionstallen met binnenbak waar je paard ook lekker lang buiten kan. Op deze pensionstal komen ze gelukkig elke dag nog wel even een uurtje in de paddock en weet je wat het mooie is?? Ze hebben hier ook een stapmolen!!!!! En omdat ik niet elke dag meer kan rijden, vraag ik de pensionstalhouder of hij hem dan even bijgezet in de stapmolen kan laten lopen. Dan traint hij mooi zijn rug!

Ik heb ook zo'n lang touw gekocht en daar loop ik nu veel mee met mijn paard, want ze hebben gezegd dat NH veel beter is voor je paard.

In zijn boxje kan hij andere paarden nog steeds zien als hij zijn hoofd over de boxdeur hangt kan hij zelfs met zijn buurman neuzen.

Op deze stal krijgen de paarden standaard elke dag een schep biks. En dat is maar goed ook, want nu ik zo hard train met mijn paard ben ik bang dat hij wat tekort komt en geef ik hem voor de zekerheid toch maar biks. Ik vind ook dat hij dik wordt van al dat hooi, dus hij krijgt nu alleen nog 's ochtends een plak en 's avonds een plakje.

Maar hij heeft het hartstikke naar zijn zin daar hoor! Hij gaat graag zijn box in en als ik aankom dan hinnikt hij naar me. Lief he?

Tegenwoordig rij ik met een boomloos zadel, die zien er zo leuk uit!

O ja en laatst was Arabesk wat stijf toen ik hem van stal haalde en wilde gaan rijden. Gelukkig kon er vorige week iemand komen die natuurgeneeskundige is. Gelukkig heeft ze écht een goeie opleiding gehad bij een instelling in het zuiden des lands die zichzelf een hbo natuurgeneeskunde noemt.

Ze heeft Arabesk doorgemeten en het kwam er uit dat zijn nieren maar voor 56% functioneren en zijn rug was wat zwak. Gelukkig had de internetwinkel 'de blauwe koe' een rug en niercompositum te koop! Echt fantastisch, het werkt, hij is nu een stuk rustiger en loopt soepeler als ik hem heb losgereden.

Ontwormen doe ik met kruidenpasta's want ik vind die chemische troep maar eng.

Ook heb ik iemand benaderd die voor mij voor 15 euro wel een foto van Arabesk wilde readen. Ze vertelde mij dat arabesk heel happy is en dat hij het fijn vindt als ik kom. Alleen vindt hij z'n linkerbuurman op stal niet zo leuk en wil hij liever niet meer op dezelfde wei staan als Rocky.

Ja ik heb écht het beste met hem voor, eigenlijk ben ik óók natural, want ik ontworm met kruiden, heb een boomloos zadel, heb mijn paard laten doormeten, heb een fotoreading laten doen en geef homeopathische middeltjes.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 03-11-08 13:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ik ben ook 'natural'!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:02

wannabee natural!! Tong uitsteken

randalinpony

Re: Ik ben ook natural!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:09

Oh, Arabesk, jij kan het ook echt niet laten heh!! Tong uitsteken

Ik hoop niet dat heel bokt nu topics gaat openen:

"Ik ben wél normaal".

"Niet fluisteren, maar luisteren!" Gestoord Whoosh!

"Geen modder maar mode!'" Pling

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 13:11

oh sjips nog wat vergeten Pling even editten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:17

Arabesk schreef:
Tegenwoordig rij ik met een boomloos zadel, die zien er zo leuk uit!

Mag je daar dan tegenwoordig meestarten? Lachen

En sta je nu bij die instructeur of op die luxe pensionstal. of is dat hetzelfde?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:51

En hoe houden we de eeuwige discussie gaande. Slapen

Ja Arabesk daar is ze weer, het meisje welke haar paard met bit en zonder hakken en zagen wel eens wat dieper en ronder insteld enz enz enz.... Vork Als ik het in een eerdere discussie goed herinner, jou complete tegenpool. Knipoog

Wat ik niet snap is dat je zelf die enorme kloof tussen wel niet natural, zo in stand houd?

Als jij echt zo overtuigd bent van het feit: wat ik doe is goed, waarom dan niet helpen, informeren SAMENWERKEN. Maar juist spotten en belachelijk maken? je zet je zelf aardig te kijk zo.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:56

Krijg je niet genoeg aandacht Arabesk??? Tong uitsteken

idd ik sluit me aan bij voorgaande post. De kloof maak je op deze manier steeds groter.
Laatst bijgewerkt door Umpiedumpie op 03-11-08 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:57

Ik vind het eigenlijk wel grappig Haha! Ja

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:00

Leuk geschreven! Geeft idd goed weer sommige mensen ermee omgaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:04

Acch, t is maar waar je je druk om maakt.
Iedereen heeft zn eigen manier toch..

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:04

Rana schreef:

Ja Arabesk daar is ze weer, het meisje welke haar paard met bit en zonder hakken en zagen wel eens wat dieper en ronder insteld enz enz enz.... Vork Als ik het in een eerdere discussie goed herinner, jou complete tegenpool. Knipoog

Wat ik niet snap is dat je zelf die enorme kloof tussen wel niet natural, zo in stand houd?

Als jij echt zo overtuigd bent van het feit: wat ik doe is goed, waarom dan niet helpen, informeren SAMENWERKEN. Maar juist spotten en belachelijk maken? je zet je zelf aardig te kijk zo.

ROFL

idd zo krijg je dat mensen afkeer krijgen van alles wat met natural te maken heeft...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:05

Beetje spot moet toch kunnen? Als je hierdoor al een afkeer krijgt van alles wat met natural te maken heeft, dan zou ik vooral geen tijdschrift openslaan waar collums in staan...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:06

Citaat:
Ook ben ik weer met bit gaan rijden, want volgens mijn instructeur kan ik anders al die oefeningen niet goed rijden. Wel doet hij steeds zijn mond open, dus heb ik maar een aansnoerneusriem gekocht

Dan ben je slecht bezig....

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:07

Een BEETJE spot moet inderdaad kunnen ja.................

Lena92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:08

Wat Rana schrijft ben ik helemaal mee eens.
In plaats van elke keer zulke stukjes te gaan schrijven, en mensen belachelijk te maken kun je mensen beter niet meteen naar beneden halen, maar door ze te gaan helpen met adviezen en tips.
En hé, gut oh gut, sorry hoor maar je scheert alles weer over 1 kam. Ga zo door.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:08

Prachtig hoe erg mensen zichzelf op kunnen naaien.
Laat iedereen gewoon met zijn paard omgaan zoals hij zelf wil, respecteer ieders keus, en laat iedereen in zijn waarden!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:09

zulk soort teksten heb ik recent ook gelezen, met een knipoog van spot
alleen was de schrijver iemand anders
namelijk suleilitha Knipoog

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:10

Haha! Wel grappig...***begint te broeden op de andere versie***

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:11

casperrr schreef:
Citaat:
Ook ben ik weer met bit gaan rijden, want volgens mijn instructeur kan ik anders al die oefeningen niet goed rijden. Wel doet hij steeds zijn mond open, dus heb ik maar een aansnoerneusriem gekocht

Dan ben je slecht bezig....

tip: laat dat bit uit en koop een bitloos hoofdstel, maar dan wel zo 1 als je er hard aan trekt dat ie genoeg druk krijgt op zn neusje. misschien helpt dat ook wel! (nee serieus die dingen kunnen echt GEMEEN zijn hoor!!!! als je er verkeerd mee omgaat.. net als een bit of aansnoerneusriem als je er verkeerd mee omgaat *LOL*

Zo kan je ook een heel betoog schrijven over naturals hoor.
t is natuurlijk deels vreselijke onzin, de beginpost, want lang niet iedere niet-natural zn peerd staat er zo bij.
Je kan ook een heel verhaal schrijven over dat naturals hun paard in de modder pleuren en rillend bij zware regenval laten staan.
Maar dat zou ook weer onzin zijn want dat slaat net zo nergens op als hetgene wat naturals over ' ons' zeggen. Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:14

Ach ik drijf er ook ietwat de spot mee hoor, zie onderschrift Clown

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:22

Rana schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Elke keer als ik weer eens topic van de TS open, gaat er weer ergenis door me heen.
Ik word er zo moe van..

De TS doet wel alsof half bokt over de naturals valt, maar dat doet ze zelf. Elkaar in je eigen waarde laten is miss ook een idee?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:26

@nanne: zou je het misschien ook zonder persoonlijke aanval kunnen doen? Dit topic gaat niet over Arabesk, en anders is er een heel makkelijke oplossing: gewoon niet openen.

Het leuke is juist dat ze het natural gebeuren ook op de hak neemt Ja

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:27

dit begint zo langzamerhand wat vervelend te worden Sigaar

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:28

Wendy schreef:
@nanne: zou je het misschien ook zonder persoonlijke aanval kunnen doen? Dit topic gaat niet over Arabesk, en anders is er een heel makkelijke oplossing: gewoon niet openen.

Das niet waar, ze neemt wannabe naturals op de hak.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:31

Wendy schreef:

Mijn post is niet als een "aanval" bedoelt hoor.

Wat ik er mee wil zeggen is dat de TS bij mij op deze manier alleen maar ergenis opwekt. Knipoog

@ Umpiedumpie, zo zie ik het ook idd.. Ja