Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Dravers worden niet beleerd onder het zadel als ze twee zijn, trekken is een andere belasting dan dragen en daardoor veel minder zwaar.
je ziet ook iets meer dravers aangeboden dan renpaarden (maarja die zijn er in NL ook niet zo veel) 

LGarabians schreef:Ik zie ze wel eens op marktplaats staan, uitgekoerste draver of renpaard. En hoor van heel veel kennisen daar moet je nooit aan beginnen. Maar waarom niet???
LGarabians schreef:Wat ik me dus afvraag is of dat zulke paarden nog goed als rijpaard verkocht kunnen worden? Heeft het invloed op het lichaam van het paard dat ze zo vroeg beleerd worden? Is er een gegronde reden dat mensen liever geen paard kopen dat gekoersd heeft?
Er zijn paarden die uitgekoerst zijn en niets mankeren, en zijn paarden die uitgekoerst zijn omdat ze wel iets mankeren. Ligt er maar net aan. Sommige paarden koersen jaren en zijn nog puntgaaf. Blessures zijn lang niet altijd de aanleiding om met koersen te stoppen. cojolly schreef:Mijn eerste paard Co was een draver, geweldig rijpaard, ik heb er wel een hoop tijd en geduld in moeten steken maar uiteindelijk had ik een paard wat door het vuur ging voor me, vreeselijk braaf en lief.![]()
Helaas had het koersen, wel zijn sporen na gelaten op zijn heup, en dat is het uiteindelijk fataal geworden.![]()
Maar hij was mijn maatje voor het leven
wyoming schreef:Ik rijd op dravers die nog koersen (ik koers zelf met ze onder het zadel)
Zij gaan ook gewoon mee naar het bos, mogen daar gewoon in galop en ik rijd ze thuis ook nog wel eens dressuurmatig. Het zijn stuk voor stuk fijne paarden die heel wat fijner te rijden zijn dan mijn eigen fjordje. (ik heb dan ook wel een fjord met een dikke gebruiksaanwijzing) Als bij ons de paarden geen zin meer hebben om te koersen of als ze gewoon niet meer mee komen omdat het niveau te hoog wordt of als ze gewoon niet hard genoeg kunnen zoeken wij een nieuw huisje voor ze. (behalve als dat paard wat mankeert)
Citaat:gewoon nuchtere paarden die al veel hebben meegemaakt op de baan of er omheen dus weinig schrikken (luidspeakers,tractoren en auto's en drukte)
Ik stuiter regelmatig het hele bos door omdat ze van vanalles schrikt. 
. Hij is nu vier en m'n moeder leert rijden op die gozer zonder zadel.
Flashy heeft niet de x-factor ondanks dat hij gefokt is als een hardloper, eruit ziet als een hardloper(1,64 lange slanke benen, ranke bouw) maar zodra hij 1 stap vooruit zet vindtie het alweer mooi geweest...