[AR] Opfriscursus voor Diddle

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Opfriscursus voor Diddle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 21:32

ja Lachen en een lange leerweg voor het baasje Lachen
Diddle is vorig jaar 5x voor de wagen geweest, en toen bleek al dat hij het al erg goed kon, en dus eerder supernetjes beleerd was. Toen gestopt door omstandigheden, en vorige week toch weer kriebels..
Zaterdag ervoor gezet, eerst een paar rondjes aan een halstertouw meegelopen, maar hij was zo braaf! Lachen
en vandaag dan weer, ondanks de angst van het baasje Bloos ROFL
Diddle wordt normaal recreatief bitloos gereden, dus mijn teugel-vaardigheden zijn iets verslapt Huilen van het lachen letterlijk Tong uitsteken

Ik ben supertrots op mijn ventje, zelfs mijn bang-voor-paarden-mam durfde achterop Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn menkunsten zullen nergens op slaan, maargoed, dit was voor mij ook nog 1 van de 1e keren Lachen Sammykuh helpt me, en mijn paardje wil dolgraag op deze manier voor me werken Lachen
Deze rit is mede mogelijk gemaakt door Sam, haar kar en haar tuig Lovers
thanks sam! Kusje

sammykuh

Re: Opfriscursus voor Diddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:35

haha graag gedaan meis Haha! echt grappige fotos op sommige jou gezicht echt leuk gaat helemaal goed komen met jullie hoor Ja ennuh snel weer keer langskomen he Haha!

caroltje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:37

Super leuk foto's meis.. en echt veel succes verder met mennen. en samantha is idd goed Lachen ook in les geven op het zadel hihi.. veel plezier verder

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:38

Ziet er netjes uit hoor, die heeft duidelijk al vaker voor de kar gelopen.
Je borsttuig hangt wat te hoog, hij drukt tegen de hals en dat is niet fijn voor hem.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:39

Ziet er heel goed uit Naal! Haha! Ga zo door!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:42

anneliesdj schreef:
Ziet er netjes uit hoor, die heeft duidelijk al vaker voor de kar gelopen.
Je borsttuig hangt wat te hoog, hij drukt tegen de hals en dat is niet fijn voor hem.

ik spreek even als degene die het tuig om heeft gedaan

door diddle zijn kleine borst kan hij niet lager (dat zit in de weg met lopen namelijk) hij lijkt vrij hoog te zitten maar meneer is ook al een berenvel aan het kweken hij heeft nergens last van gehad en tuig zit dus gewoon prima Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:14

Hij kan prima een stukje lager hoor, dan eerder het voorste riempje dan de achterste van de twee die boven op de hals samenkomen. Als je de voorste ietsje lager doet drukt het niet tegen zijn hals en heeft hij er geen last van met lopen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 07:00

Hij doet het super zeg!
Komt wel goed met jullie.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 07:56

@anneliesdj; ik kan me in jouw tip wel vinden.. maar komt het borststuk dan echt niet te laag?
hij heeft gewoon te weinig ruimte daar Clown

@rest; goed he, Haha! schaapje voor de kar Haha! dat wordt ritjes maken tegen volgend jaar ofzo, als iemand nog een mooi (bruin) tuig maatje pony weet? Schijnheilig

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:08

Ziet er goed uit zeg! Hij loopt ervoor alsof hij nooit anders doet. Krijg hier toch ook wel menkriebels van..

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:18

Hoor ik daar een lidmaatschap van de menvereniging aankomen? Knipoog

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:47

Ang wat leuk Haha! Zie je wel dat het hardstikke goed gaat Knipoog En inderdaad wat sam al zei op sommige fotos jou gezicht Huilen van het lachen Helemaal happy en volgens mij barstte je van de zenuwen Nagelbijten / Gniffelen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 10:02

@clau; ik vond het beetje eng afentoe ja Tong uitsteken is ónzin want hij reageert hartstikke goed Tong uitsteken
samantha heeft nog geprobeerd hoe hij op lawaai op de kar reageerde (ze stond tegen de plaat aan te schoppen Clown ) en zijn reactie was; níks Huilen van het lachen

@mist; eerst een kar en een tuig dan ROFL
en dan is dat risico wel erg groot idd Bloos!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:14

Ik vind het borsttuig wel goed zitten hoor. Ze komen vaak juist te laag te hangen waardoor de pony's veel druk heeft op de schouders. Hij hangt pas TE hoog als er teveel druk zit op de luchtpijp. Gezien veel koudbloedrassen nog een dikke laag spek hebben voor de luchtpijp, heeft hij geen druk op de luchtpijp. Laat maar mooi op deze hoogte hangen hoor.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:51

Ik vind het borsttuig ook prima hangen zo Ja
Maar misschien zou je wel je kinketting wat strakker kunnen doen, waardoor het bit minder doorslaat.

Ik vraag me trouwens ook af waarom je teugel-vaardigheden zijn verslapt? Rijd je hem normaal alleen met een riem om zijn hals? want met een bitloos hoofdstel zal je toch op dezelfde manier moeten sturen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 10:57

ehm, nee,, ik rijd hem eigenlijk op vanalles, touwhalster, bosal, stalhalster
en bij geen van deze optomingen heb ik een contactteugel Lachen ik streef ernaar hem op neckreining en benen te sturen Lachen (nu kan het uiteraard weleens zijn dat ik hem erbij moet pakken, maar dat is niet supervaak Lachen )

De kinketting zat nu op het 3e ringetje, als hij de volgende keer 1 strakker gaat genoeg of? Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:05

Aha op die manier. Maar uiteindelijk heb je bij een bit ook niet meer nodig dan een contactteugel. Maar als je normaal via neckreining stuurt, dan zal het sturen vanaf de bok wel weer even wennen zijn inderdaad, tenzij je heel erg goed bent in neckreining Knipoog

Je zou het eens kunnen proberen en samen met Sammykuh bekijken, maar ik vind de stang nu zo ver doorslaan. Echter zou het kunnen dat je pony het niet fijn vind als je hem strakker doet, maar dat merk je dan vanzelf en dan is het ook geen ramp om hem weer op dit gaatje te doen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 11:11

bij het bit moet je de contactteugel idd Lachen tijdens het rijden hangt de teugel bij mij in een flinke boog Lachen Knipoog
Probeer hem de volgende keer iets strakker te doen Lachen Heb namelijk niet het idee dat hij extreem reageert op het bit Lachen
Ga het mijn volgende les eens proberen Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:03

Leuke fjord, doet het zo te zien érg netjes tijdens deze 'opfriscursus'. Lachen

Verder ga ik met Napie en Sjonniej mee; volgende keer idd wellicht kinketting iets strakker, bit maakt nu nogal een grote hoek en slaat soms iets te ver door.

Verder mis ik de zweep..... altijd héel belangrijk om er bij te hebben als hulp en absoluut noodzakelijk in 'noodsituaties'.

p.s. als bit een te grote hoek maakt/iets doorslaat hoeft het paard er niet persé ('extreem') op te reageren. Vanaf de foto's lijkt het mij igg niet fijn voor het paard zelf.

Veel menplezier verder!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:08

Naaltje schreef:
@anneliesdj; ik kan me in jouw tip wel vinden.. maar komt het borststuk dan echt niet te laag?
hij heeft gewoon te weinig ruimte daar Clown

Op de foto dat hij je tegemoet komt kun je zien dat hij nog genoeg ruimte onder het borsttuig heeft, een gaatje lager moet makkelijk kunnen. Het hoeft ook geen groot stuk te zijn maar ik denk dat hij met een of 2 gaatjes net wat fijner kan lopen, ook als hij zijn hoofd wil laten zakken.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:49

JoyCiej007 schreef:
Leuke fjord, doet het zo te zien érg netjes tijdens deze 'opfriscursus'. Lachen

Verder ga ik met Napie en Sjonniej mee; volgende keer idd wellicht kinketting iets strakker, bit maakt nu nogal een grote hoek en slaat soms iets te ver door.

Verder mis ik de zweep..... altijd héel belangrijk om er bij te hebben als hulp en absoluut noodzakelijk in 'noodsituaties'.

p.s. als bit een te grote hoek maakt/iets doorslaat hoeft het paard er niet persé ('extreem') op te reageren. Vanaf de foto's lijkt het mij igg niet fijn voor het paard zelf.

Veel menplezier verder!

zweep is er expres niet bij hij houd namelijk niet echt van een zweep en aangezien die toch niet gebruikt gaat worden ook niet mee op de kar genomen Vork

we waren met 3 mensen (incl) menster heb er zelf eerst mee gereden het was in een bak dus vandaar de keus geen zweep erbij te hebben omdat hij die toch niet zo leuk vind haha Clown

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 16:56

De zweep is inderdaad een hekel punt Lachen
bedoelde de ''extreme'' reactie op bit ook niet dat hij niet reageerde op het doorslaan, maar ivm het feit dat hij verder dus nooit een bit in heeft, en ik daar wel éven over moest denken voor zijn reactie Lachen

*spreken jullie elkaar eens niet tegen over zijn borsttuig *LOL* dan weet ik tuurlijk niet wie ik moet gaan geloven Knipoog Tong uitsteken *

Iemand overigens een idee voor die zweep? als je hem ermee raakt, en híj vindt dat dat niet nodig is gaat hij over de z*ik.. en bokt.. ohz dan in elk geval.. wil dat voor de kar niet hebben, en zodoende ben ikzelf erg terughoudend met de zweep.. Had Sam in mijn handen kunnen geven, maar ik 'durf' hem niet te gebruiken, bang voor gevaarlijke situaties Lachen die we zonder zweep nu dus niet hadden Lachen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:22

Citaat:
spreken jullie elkaar eens niet tegen over zijn borsttuig dan weet ik tuurlijk niet wie ik moet gaan geloven

Sjonniej, Joycie en ik zijn wel heel ervaren in de mensport (wil zichzelf niet al te veel op de borst kloppen Bloos ) Ik weet niet hoe ervaren Annelies is in de mensport. Doe maar wat jezelf goed dunkt.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:22

leuk hé mennen Haha! het ziet er leuk uit, zo'n opfris cursus. Maar je weet het wel toch? eenmaal besmet met het menvirus, dan blijf je mennen hoor! veel plezier nog ermee.
ps. borsttuig hangt perfect, niks meer aan doen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 18:26

@sumic; ik zou het gráág doen! ben dan ook stiekem erg hard aan het zoeken naar een tuigje en een gaaf veilig karretje Lachen Ponylief is ook nog eens goed verkeersmak, dus wat dat aangaat.. maar voorlopig blijf ik bij sam in de bak rijden, tot ik het vertrouwen heb Knipoog zij mag hem gerust mee naar buiten pakken, maar dan groom ik Knipoog
@napie; ik ga volgende keer eens kijken hoe het borsttuig hangt als ik hem lager doe Lachen
(nogmaals, als iemand een leuk,veilig,niet te duur (bruin) leren tuig weet, maatje pony Knipoog Schijnheilig ik houd me aanbevolen hoor Schijnheilig )