Serie Bit op Omrop fryslan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Serie Bit op Omrop fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:35

Ik zapte net langs een voorstukje over een nieuwe serie op Omroep Friesland, genaamd Bit.
Ik zag veel dravers voorbijkomen en een hoop drama.

Zijn er bokkers die er aan meegewerkt hebben en/of er meer van weten?

Leek me wel leuk om te kijken, ik hoop alleen dat er ondertiteling bij te krijgen is Bloos maar dat zal wel niet.

WendyBZ

Re: Serie Bit op Omrop fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:01

Ze hebben opnamen gemaakt op Wolvega en een van de paarden die mee doet liep mee in de duosulkykoers afgelopen zaterdag; Le Loir des Bordes.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:51

The Black Pimp doet ook mee Knipoog

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 08:31

Ik heb er aan meegewerkt en weet er zeker meer van,, Lachen
Het paard wat de een van de hoofdrollen speelt is mijn verzorgpaard.
Ze heet Popular Kemp, is 7 jaar en heet in de serie Sil.

7 november komt de making off op tv, 14 november de eerste aflevering, die zal op verschillende tijden te zien zijn. (18.30, 20.30 en 22.30)
Ik heb geen idee of er ook ondertiteling bij komt, ik zal het wel even voor je navragen.

Dit is de site van de serie;
http://bitserie.co.nr

Hier kun je allemaal filmpjes bekijken;
http://www1.omropfryslan.nl/TV_Bit_p442.aspx#jumpto

Als je nog meer wilt weten; vraag maar raak! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:11

Ha leuk, een insider. Ik ben erg benieuwd naar de serie. Mooi dat het op verschillende tijden komt!

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:30

Da's inderdaad mooi Haha!
Ik weet niet zeker of dat elke week zo is, maar denk het wel.
Wel zo handig Tong uitsteken

In het volgende nummer van tijdschrift BIT komt een artikel over de serie Bit. Dat nummer komt 18 november uit en kost geloof ik €7,00.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:59

Updateje?

Ik kende het alleen van horen zeggen, maar was vandaag uitgenodigd voor een speciale bitdag op drafbaan wolvega Haha!

Hele middag koersen gekeken wat ontzettend leuk was. We hadden 'VIP' kaarten dus lekker droog en warm binnen bij het raam, voorzien van drinken en avondeten Haha! Was voor ons alle de eerste keer op een drafbaan, maar ik ga er zeker vaker heen. Erg leuk, lekker gokken (1 euro Bloos ) en gezellig avondje uit. Volgende keer droog weer en mn camera mee. De tussenstukjes waren ook erg leuk, friezendraverij erg dapper van Steven de Jong Tong uitsteken
Nog mensen hier die zelf mee hebben gedaan?

En aan het einde meteen de eerste aflevering van de serie gezien en echt een aanrader! Goed verhaal (natuurlijk net wat meer actie dan normaal) goede acteurs en geweldige paarden. Wordt ongeveer voor de helft Fries gesproken, andere helft nederlands en is erg goed te volgen hoor voor de niet friezen (mijn fries is ook bagger).
Dus allemaal kijken!!

Nog meer mensen geweest vandaag?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:06

Toevallig wel, aangezien een van onze paarden liep, in de zevende koers geloof ik.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:13

Leuk, hoe liep je paard? Beetje naar wens?
Jammer van het slechte weer..

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:24

Vierde, in dat veld heel erg goed Haha!

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:45

Jep ik vond het ook erg geslaagd vandaag! Knipoog
Jammer van het weer, maar volgensmij waren er toch wel aardig wat mensen. Heb je Syb ook nog zien optreden, Rianne?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:51

Aan het einde?
Nee toen zijn we weer richting huis gegaan. We zijn trouwens helemaal niet beneden geweest Lachen

Maar Syb is wel een aardige kerel, heb al eens met hem over paarden staan praten toen hij op de kinderboerderij hier was. Was het optreden het wachten waard?

Reed jij trouwens ook mee met de minitrotters?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:04

Van de site dus

Citaat:
Kort het verhaal:
Bit! is de nieuwe tv-dramaserie van Omrop Fryslân. Het gaat over twee rivaliserende paardenfamilies. Het is oorlog tussen de welvarende stoeterij van de familie Prins en de magere paardenstal van de familie Wierda.
De serie begint na het overlijden van de moeder in het arme gezin, op het moment dat hun merrie wordt gedekt. Hieruit wordt later een toppaard geboren: Sil. Vanaf dat moment barst de strijd los. De Prinsen hebben geld, de Wierda’s talent. Wie wint?

De strijd woekert tussen verschillende generaties: de vaders Joop Prins en Hidde Wierda, twee krachtpatsers van ruim vijftig. En hun kinderen: Menno Prins en Renske Wierda, twee ambitieuze jongeren. Een strijd die zich toespitst op een dopingschandaal en de aanleg van een (paarden-)recreatiepark.

Wat gaaf dat het hoofdrolpaard ( Huilen van het lachen ) jouw verzorgpaard is, zidayah. Ben erg benieuwd naar de serie, het lijkt me leuk van wat er ik van gelezen en gezien heb.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:32

RianneH schreef:
Aan het einde?
Nee toen zijn we weer richting huis gegaan. We zijn trouwens helemaal niet beneden geweest Lachen

Maar Syb is wel een aardige kerel, heb al eens met hem over paarden staan praten toen hij op de kinderboerderij hier was. Was het optreden het wachten waard?

Reed jij trouwens ook mee met de minitrotters?

Hey, ja het was het wachten wel waard hoor! Knipoog
Al hield hij er na 4 nummers al mee op.. Huilen van het lachen

Ja ik reed ook mee met de minitrotters, met Friso. Ik eindigde als laatste. Rogier (de omroeper) zei steeds dat het mijn debuut was, maar dat was al mijn vijfde start. Clown Vijf starts, vijf keer achteraan. Ik weet niet of Friso wel sneller kan, volgensmij is hij al op zijn topsnelheid. Maar wie weet! Knipoog

ayo schreef:
Wat gaaf dat het hoofdrolpaard ( Huilen van het lachen ) jouw verzorgpaard is, zidayah. Ben erg benieuwd naar de serie, het lijkt me leuk van wat er ik van gelezen en gezien heb.

Dat is zeker gaaf!! Haha! Ik kom er zelf ook een x in voor, heb gefigureerd Lachen
Maarr ik ga nu op bed, begint al laat te worden. Gaaaap
Weltrusten! Dromen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:44

Hahaha, Syl moet toch een hengst (ruin?) voorstellen? Geweldig dat het in het echt een merrie is Haha! (Merrie hier denkt dat ze een hengst is, daar heeft ze geen tvserie voor nodig)

Hhaha, we hebben je heerlijk toegelachen om je kleine pownie. Geweldig beestje, maar korte pootjes zeg! Ach, gaat om het plezier toch?

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:43

RianneH schreef:
Hahaha, Syl moet toch een hengst (ruin?) voorstellen? Geweldig dat het in het echt een merrie is Haha! (Merrie hier denkt dat ze een hengst is, daar heeft ze geen tvserie voor nodig)

Hhaha, we hebben je heerlijk toegelachen om je kleine pownie. Geweldig beestje, maar korte pootjes zeg! Ach, gaat om het plezier toch?

In de eerste aflevering wou Renske (Wieke Wiersma) het veulen Silvia noemen, maar haar vader wou dat niet. Dus werd het Sil. Ik denk dat het gewoon een merrie moet voorstellen Knipoog

Haha ja echt korte pootjes Tong uitsteken Ik vraag me af of hij wel sneller kan, denk het eigenlijk niet. Bloos Ijzertjes en check hielpen niet echt.. Maar zoals je zegt, het gaat om het plezier! Lachen Na vier starts nooit bang voor het hek waar de toeschouwers achter staan, maar bij de vijfde start ineens wel Huilen van het lachen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:47

Ik ben ook erg benieuwd naar deze serie!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:22

Hahaha ziyadah leuk die shetjes niet? Tong uitsteken

Mijn Fries is niet zo denderend, maar ik dacht te horen dat het een hengst was. Volgens mij wil zij het veulen Silvia noemen, maar dan roept vader 'het is een hengst' en wordt het Sil.
Nouja, zodra het begint komen we er wel achter Lachen

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:46

RianneH schreef:
Mijn Fries is niet zo denderend, maar ik dacht te horen dat het een hengst was. Volgens mij wil zij het veulen Silvia noemen, maar dan roept vader 'het is een hengst' en wordt het Sil.
Nouja, zodra het begint komen we er wel achter Lachen

Ja dat kan ook, kon het niet zo goed horen wat hij zei. Tong uitsteken

Haha ja inderdaad heel leuk die shetties Haha!

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:26

Vanavond dus de eerste aflevering, geen gewone, maar interviews met de acteurs, bloopers and the making of. Om 19.30, 20.30, 21.30 etc.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:43

uhm in brabant kun je geen omroep fryslan krijgen zeker.
Is het eigenlijk ook mogelijk om via internet te kijken of zo??

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:05

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:29

Straks de 1e aflevering dus! 19.30, 20.30 etc. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:31

Ik heb vorige week de preview gezien en ga nu kijken!!!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:33

is het in het fries?ondertiteling? word het hele nacht door uitgezonden? ben benieuwd maar wil dominoday zien