Graag jullie mening!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het is niet zo heel zwaar, geen gewicht op de rug, geen moeilijke oefeningen, maar ze leren wel alle commando's en wennen aan het verkeer en aan allerlei enge dingen. MysticTinker schreef:Die van mij is ook betuigd geweest voordat hij werd ingereden, ook tussen 2,5 en 3 jaar.
Een karretje trekken kunnen die jonkies primaHet is niet zo heel zwaar, geen gewicht op de rug, geen moeilijke oefeningen, maar ze leren wel alle commando's en wennen aan het verkeer en aan allerlei enge dingen.
Het enige nadeel is dat ze (bijna) altijd een menbit zijn gewend, en daardoor nogal ongevoelig in de mond zijn. Dat kun je er wel uit rijden door een aantal maanden gewoon niet aan het bit te zitten en alleen op zit te gaan rijden, dan leren ze snel weer op lichte druk te reageren.
Princesje schreef:Ik ben opzoek naar een paard en pluis regelmatig de advertentiewebsites uit. Nu kwam ik een advertentie tegen van een wat kleinere Fries die 2,5 jaar is. Hij is niet ingereden maar al wel helemaal betuigd. Kan dit? Is dit niet slecht voor een paard van 2,5 dat nog niet uitgegroeid is?
Graag jullie mening!
MysticTinker schreef:Die van mij is ook betuigd geweest voordat hij werd ingereden, ook tussen 2,5 en 3 jaar.
Een karretje trekken kunnen die jonkies primaHet is niet zo heel zwaar, geen gewicht op de rug, geen moeilijke oefeningen, maar ze leren wel alle commando's en wennen aan het verkeer en aan allerlei enge dingen.
Het enige nadeel is dat ze (bijna) altijd een menbit zijn gewend, en daardoor nogal ongevoelig in de mond zijn. Dat kun je er wel uit rijden door een aantal maanden gewoon niet aan het bit te zitten en alleen op zit te gaan rijden, dan leren ze snel weer op lichte druk te reageren.

Ligt idd aan jezelf.