Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
zo veel paarden die voor de sulky/koets staan worden al beleerd als 1 of 2 jarige (meestal wel zonder kar), kan later van pas komen als het goed word gedaan
maaikj schreef:als jij denkt dat hij al een tuigje op kan, waarom nietzo veel paarden die voor de sulky/koets staan worden al beleerd als 1 of 2 jarige (meestal wel zonder kar), kan later van pas komen als het goed word gedaan
![]()
SuSEQ schreef:Opleggen op zich kan zeker geen kwaad... Het is misschien nog wat vroeg om er effectief iets achter te knopen, maar gewoon opleggen en evt. rondsturen is geen probleem.
Als je nu toch een tuigje wilt kopen, haal dan een goed tuig, ipv nu een licht tuigje en straks een degelijk...
Groeten, SuSEQ
) Sjonniej schreef:Als je het geduld niet hebt om dat jaar te wachten, koop dan voortaan geen pony's meer onder de 3 jaar.
: waarom dan niet gewoon wachten tot ze 6-7 jaar zijn, en ze dus volledig volgroeid zijn?

sander_lotte schreef:@RRteam: bedankt, ja ik ben er inderdaad wel wat mee.
Het is ook niet mijn bedoeling om nu met hem weet ik veel wat allemaal te gaan doen 3x per week. Dat gaat trouwens ook niet met dat triestige weer hier![]()
Ik ben rustig eens aan het kijken naar een tuigje, als ik dat eens heb, ga ik proberen te doen zoals jij zonet hebt beschreven. Wat ik nu wel al doe, is eens een zadeldekje opleggen, of een jas op zijn rug leggen. Hier kijkt hij werkelijk niet naar om, het kan hem echt niets schelen. Ik kan zelfs een jas over zijn gezicht leggen zodat hij niets meer ziet, hij blijft doodskalm en hij volgt me als ik hem dat vraag. (dit zou ik echt niet verwachten van een 2jarige hengst)
Ik weet wel dat dit me niet mag gaan beïnvloeden(dat het hem niets kan schelen als hij iets op zijn rug krijgt ofzo), want de verleiding kan snel groot worden om een stapje verder te gaan. Maar ik blijf altijd denken in het standpunt van pijn pony.(hoe hij het allemaal vindt, en of het allemaal binnen de grenzen blijft)
Cowgirl schreef:Als ik dit zo lees is je pony al tuig mak.
Ik denk dat het eerder om het sturen zal gaan de de commando's stap draf galop en achteruit.
Kortom pony beest lekker nog een jaartje laten staan.