Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
juliaaa schreef:Nu wilde ik dus weten, omdat ik veel verschillende meningen hoor, of je een bezweet paard (na 15 min. uitstappen) "gewoon" op stal kunt zetten of in de wei kunt zetten. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Is jullie paard hier ooit ziek van geworden? Nemen jullie nog speciale maatregelen? etc. etc.
.

juliaaa schreef:Hallo allemaal,
Heel erg bedankt voor jullie reacties en tips. Ik ben er nu veel meer gerust op; daarvoor op zich ook wel, maar ben toch wel veel bang gemaakt over allemaal horrorverhalen over paarden die doodziek zouden zijn geworden. Hij gaat per dit weekend 24/7 op de wei.

Citaat:heb al zo vaak dat soort verhalen moeten aanhoren
als het dan een hele winter prima gaat dan zeggen ze 'ja je hebt gewoon geluk gehad, maar hij had écht doodziek kunnen worden'
ondertussen is hun eigen paard dat onder zes dekens staat al drie keer snotverkouden geweest, maar ja dat is omdat hij écht niet zonder die dekens kan
Airiin schreef:Hier even een stipje... ik wou een soortgelijke vraag stellen. Kan het kwaad om je paard bezweet in de wei te zetten als het regent? Met name voor de spieren, dat die niet verkrampen... Ik heb alleen maar een buitenbak en een natuurgebied tot mijn beschikking, dus geen overdekte plaats om uit te stappen. In de wei is wel een schuilstal aanwezig.
Airiin schreef:Airiin schreef:Hier even een stipje... ik wou een soortgelijke vraag stellen. Kan het kwaad om je paard bezweet in de wei te zetten als het regent? Met name voor de spieren, dat die niet verkrampen... Ik heb alleen maar een buitenbak en een natuurgebied tot mijn beschikking, dus geen overdekte plaats om uit te stappen. In de wei is wel een schuilstal aanwezig.
En dit?

in de bak kan nu niet, dat 1 grote blubberbende nu.....
Maar dan kom ik dus terug met een merrie die op adem is, en een beetje nat. Rollen en het is over zullen we maar zeggen.