[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 18:36

Vandaag is mijn man met fjord Gabrielle reserve kampioen klasse ZZ vaardigheid geworden in men district West.
Omdat Meneer Anton op dit niveau niet meer mee kan komen, mag mijn man deze fjord uitbrengen.
De eigenaar is met de zoon van de merrie kampioen geworden van in klasse ZZ.
Top fjorden, moeder en zoon, kampioen en reserve kampioen.
*\o/* *\o/*

marga1

Re: [AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-26 21:46

Toppers *\o/*

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 00:36

Wauw gefeliciteerd!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 10:01

janouk schreef:
Vandaag is mijn man met fjord Gabrielle reserve kampioen klasse ZZ vaardigheid geworden in men district West.
Omdat Meneer Anton op dit niveau niet meer mee kan komen, mag mijn man deze fjord uitbrengen.
De eigenaar is met de zoon van de merrie kampioen geworden van in klasse ZZ.
Top fjorden, moeder en zoon, kampioen en reserve kampioen.
*\o/* *\o/*

Gefeliciteerd

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 10:46

Gefeliciteerd Janouk. Gaaf.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-26 11:01

Hier even een kleine update. Momenteel heb ik alleen mijn Gelderse vos en de shet nog staan hier thuis. Binnenkort start de zoektocht naar een nieuw maatje :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 06:40

Gefeliciteerd Janouk!!!
Succes met de zoektocht Ipsilonka! Wat zoek je erbij?

Hier gisteren met snijdend koude wind op pad geweest met ons 2 span. 10 kilometer gedaan en toen waren we ondanks de zon best wel verkleumd. Gelukkig moesten we de stallen en paddock nog doen dus waren zo warm haha.
Mijn paard z'n rug is weer helemaal oke! Erg fijn dus deze week wordt hij terug opgepakt onder het zadel.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 09:16

Ips: succes met je zoektocht,weer beetje gelders/ tuiger? Of robuuster en fjord?
Janouk haar man weer goed bezig,top gedaan vd mannen
Zohey dat was koukleumen op je wagen dierenfan,smiddags was het best lekker met het zonnetje erbij.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 11:16

Leuk ips zoektocht naar een nieuw maatje!
Dierenfan 10 km dat was bikkelen met de wind.

Ik heb gisteren een uurtje stap training gedaan smiddags was het niet zo fris.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 11:30

Hier was het s middags hoor maar s ochtends was beter geweest. Toen weinig wind. Hier in Zeeland was het s middags in de polders gewoon echt kouddd

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-26 14:22

Hier afgelopen 2 weken niet veel gedaan ivm flinke griep maar gister weer op de bok en 25 min lekker getraind met Dev, daarna Elvis ook in tuig en zolang we nog geen sulky/wagen hebben oefenen we gewoon door, ik hoop over 2a3 maanden genoeg gespaart te hebben, ik wil het liefs een sulky en een 4wieler dus even zien welke als eerste komt.

Janoek: gefeliciteerd!
Dierenfan: hier stond ook fris windje maar de bak zit verscholen tussen de bomen dus kan ik daar vrijwel uit de wind lekker trainen, alleen de heen en terug weg is even afzien maar is klein stukje.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 20:50

Dierenfan fijn dat de rugklachten over zijn en jullie lekker onderweg kunnen!

Gd wat fijn met stippel, lekker van genieten en samen verder opbouwen! Wel sneu met de shet, lastig is dat... Hoe gaat het inmiddels?

Muronia met knappe haf aan de gang nog even voor je operatie, ik hou van haflingers!

Janouk gefeliciteerd, super goed!!! Is er beeldmateriaal?

Ipsilonka waar wil je naar opzoek? Groot of klein?

Mvermeulen jij hebt ook doelen, twee wagens!

Oke nou ik had dus laatst de bomen cursus, uiteindelijk naar mijn buikgevoel geluisterd en ik ben erheen geweest maar heb mijn ponies thuis gelaten. Ik geloof dat het nog te veel, te vroeg was, en ik wilde ze niet overprikkeld hebben. Vooral omdat dat allemaal nieuw was met veel vreemde paarden eromheen (waarvan ik ook niet wist of ze braaf waren) dus heb ik de cursus met mijn men vriendinnetje gedaan en wij kregen het paard van de instructeur, echt tof!

Afbeelding

Afbeelding

Oke fast forward ik was inmiddels ook weer een paar keer bij mijn meninstructeur geweest en met hem samen met jonge paarden onderweg geweest. Hij begint meestal en onderweg neem ik dan over. Nouja lang verhaal kort, hij krijgt natuurlijk mee wat ik allemaal met mijn smurfen doe ook dus hij vroeg wanneer ik nou eindelijk eens weer mijne in zou spannen. Ik zei, als mijn koets terug is uit de service. Zegt ie, je bent gewoon een bangerd, je laadt volgende week je ponies maar in en komt hierheen, ik heb tuig en een koets, dan spannen we ze hier maar in want als we op jou moeten wachten duurt het nog langer. Tsja toen kon ik niet meer terug, dus auto en trailer geregeld en vandaag erheen gereden. Natuurlijk eerst even tuig aanpassen enzo, nouja, koets erachter en rijden maar. Hij heeft me fiks in de zeik genomen :') dat ie bang was dat ze er vandoor zouden gaan enzo. Hij wist namelijk allang dat het geen probleem ging zijn. Die ponies hebben geen stap verkeerd gezet, ik ben zo trots! Onderweg bij een vriend van hem kregen we een Radler en heb ik het overgenomen.
Afbeelding

Afbeelding

Voor de rechtse was het ruim 4 maanden geleden dat ze ingespannen was en voor haar de eerste keer tweespan, de linkse was überhaupt de eerste keer voor de koets. Ik ben zo dankbaar dat mijn instructeur zoveel ervaring heeft en me geholpen heeft deze stap te zetten <3

Nu dus binnenkort die ponies inladen en op pad om een eigen tuig aan te meten!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 21:12

Ilsiie Heerlijk zo'n meninstructeur.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 21:17

Ilsiie ziet er top uit zeg!! Fijn om zo te kunnen starten en vertrouwen te krijgen in elkaar!

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-26 23:17

Oh wauw!! Gaaf Ilsiie ! Mooie stappen... Nu is de vraag; ga je hier meedoor? :D

Gefeliciteerd Janouk! Mooi resultaat!

Ik had vanavond mijn tweede menles bij de club. Omdat het vorige keer zo spannend was, maar ik de enige in de les was, had ik vandaag misschien nog wel meer spanning dan de vorige keer. Want nu zou ik de les moeten delen met een twee-span en een enkelspan én bij een andere instructeur. Dus ik zag al de doemscenario's voor me, dat ik in de les ingehaald zou worden door het tweespan en spikkeltje daar in al zijn spanning van zou schrikken met een volledige crash als gevolg... Heerlijk hoe je brein alles kan opblazen...

Nou ja lang verhaal kort; Het ging echt super. Ja, in het begin was er nog veel spanning, maar de andere spannen hielden heel goed rekening met mij. En de instructeur hielp me ook heel fijn. Dus gaandeweg begon ik te ontspannen en Spikkeltje ook. Laatste deel van de les ging dan ook echt heel fijn... Ik zag een wiebelstaart en een hals die lekker naar beneden ging... Briesen... enorm veel vertrouwen opgebouwd vandaag... *\%/* *\%/*

Afbeelding

En Vera, mijn shetje staat nu weer op de bute, lage dosis, en dat gaat eigenlijk heel goed. Ze is nu best wel happy en beweegt ook gewoon over de paddocks en tracks. Dus dan maar even zo.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 16:15

Super fijne verhalen Ilsie en greendragon. Fijn zulke brave pony's!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 16:29

Thanks voor de reacties, ik zit echt nog op een wolkje en blijf de filmpjes kijken haha!

Greendragon, ja als mijn koets terug is is het wel de bedoeling ze samen verder op te bouwen :D heb er echt zin in (maar helaas duurt het ff wat langer met de koets en het tuig zal ook wat levertijd hebben vrees ik). Hopelijk kan ik dan in elk geval Lilly enkelspan en wellicht Lara ook enkelspan wel mennen.
Qua bomen, eind mei is er een wedstrijd, daar ga ik heen om te kijken en daar zie ik dan ook de instructeur weer. Hij had gezegd/gegrapt dat ze nog mensen als jury nodig hadden en dat ik daar wel geschikt voor zou zijn omdat ik snap waar het om gaat. Dus even keertje meekijken hoe dat loopt!

Zo een knappe stippel <3 echt een leuke maat, welke inchmaat koets heb je erachter?

Fijn dat shetje wel zo rondom scharrelt..

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-26 18:34

Ilsie, leuk dat het zo kan!
We gaan het goede seizoen in dus heb je hopelijk lekker veel tijd om met beide pony's aan de slag te kunnen. Ik hoor van veel meerspanrijders dat het ook belangrijk is om enkelspan te blijven rijden om elke pony individueel te kunnen trainen.
Zou wel gaaf zijn als je echt als jury mee kunt draaien. Moet je daar geen opleiding voor doen?

Ik weet even niet welke inchmaat mijn koets heeft. Ik dacht 19 inch. Hij was oorspronkelijk voor mijn Welshje van 1.22, maar dit past ook nog wel, ook al is Stippel 10 cm groter. Voor mijn Welshje vond ik hem vrij zwaar in de bak.
De meeste clubgenootjes rijden wel met grotere wielen, meen ik. Tzt zou ik wel eens rond willen kijken naar een andere koets, maar voor nu doen we het hier maar even mee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 09:42

Wat leuk Ilsie! En top dat het gelijk zo goed ging!
Toch wel heel fijn zo iemand met zoveel ervaring.

Wat superleuk GreenDragon! En lekker met je eigen stippel..de spanning is heel begrijpelijk. Voor jullie beide dus een positieve ervaring.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 16:12

@marit. Zag ik nu vandaag een reel voorbij komen op FB dat jullie in Melderslo waren geweest voor een rondje in het bos!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 00:32

Janouk gefeliciteerd!

Ipsilonka, oh wat voor maatje zoek je? Een pony of een paard?

Dierenfan wat super dat zijn rug weer helemaal oke is! Jij zit aan de kust toch (zeeland dacht ik)? Dan hebben jullie vaak ook wel meer wind dan hier in het binnenland. Edit: ja dus las ik even verderop _O- .

Het was vanmiddag 12 graden in de zon hier. Ik dacht dat ik prima zonder jas kon gaan mennen. Geen goed idee was dat, man wat koud _O- .

Mvermeulen je wandelt dapper heel wat af zo! Hoop voor je dat je er binnenkort achter kan zitten in plaats van lopen.

Ilsiie wat gaaf, dat bomen slepen! Lijkt mij ook heel mooi, maar ik ben te slecht ter been. Ik ben wel een paar keer wezen kijken bij zo'n dag, echt machtig om te zien. Wat een fantastische instructeur heb je (klinkt als de mijne). Hij heeft je gewoon een schop over de drempel heen gegeven. Heerlijk dat ze het zo goed deden, daar kun je mooi mee verder.

Greendragon ohh die doemscenario's ken ik. Ik ben ook zo'n stresskip die alles wat mis kan gaan voor zich ziet. En zie daar, het ging helemaal goed. Knappe stippel en dappere jij dat je het toch hebt gedaan. Weer een stapje verder samen!

Wij hadden vanmiddag voor het eerst in maanden weer les. Ondanks dat het lichamelijk voor mij heel zwaar viel (gesleep met de trailer en ik kon de wagen van mn instructeur bijna niet op komen), was het zo heerlijk! Veronia liep echt lekker, we hebben even weer goed voor ogen waar we op moeten letten. Daar kunnen we mee aan het werk en dan de 29de goed ons best doen op de kampioenschappen. Dat wordt ook eerst onze laatste wedstrijd want ik krijg 8 april een nieuwe heup. Daarna dus revalideren en dan kan ik hopelijk deze zomer met minder pijn de boel weer oppakken.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 23:15

Spannend muronia een nieuwe heup :j

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 09:16

:o Muronia fijne les gehad! Genieten als het lekker loopt. Nieuwe heup daar ben je wel even zoet mee. Ik kan me het voorstellen hoe zwaar het is met de pijn.
Ik mag ook een keer onder het mes voor een nieuwe heup, bijna volledig versleten. Maar voor nu met opletten qua belasting gaat het nog goed bij mij

Gisteren hebben Moon en ik ons wedstrijd debuut gehad.
Ze was braaf en fijn te rijden. Wel wat kijkerig op de witte planken in de hoeken. Maar ik was al heel tevreden hoe het ging ik heb genoten van mijn proeven.
Het resultaat was boven verwachting en heel verrassend. 2 x 1ste met beide proeven 207.5 punt. Dus de eerste winstpunten zijn binnen :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 09:27

Wat goed, gefeliciteerd!

Die les klinkt leuk en leerzaam Muronia, zo'n operatie lijkt me wel heftig maar als het helpt ben je daarna natuurlijk wel heel erg geholpen.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 10:13

Gefeliciteerd Spaikey!! Wat een heerlijk bevestigend resultaat voor je debuut! *\o/* *\o/*
Heb je al weer een volgende wedstrijd in de planning?
Heb je al een idee wat voor nieuwe koets je wil?

Muriona, dapper dat je de les toch hebt doorgezet. En fijn als ze dan toch zo lekker weer loopt. Is er niet iemand die je dan kan helpen, met sjouwen en andere zware dingen? Succes de 29e, leuk dat je mee kan doen.
8 april is al heel snel, alvast succes en sterkte met het herstel. Hopelijk spring je daarna je koets op en af als een hinde ;-)

Ik heb gister weer een stap mogen zetten met mijn Stippel; bij de buurvrouw in haar buitenbak gemend, buurvrouw heeft me ook les gegeven. Stippel vond de bak op zich wel prima, maar het was nogal hobbelig, zeker in het begin, dus het gestuiter en geratel van de kar gaf weer veel spanning in het begin. Dat blijft hij toch lastig vinden, wat ik niet zo had verwacht omdat hij toch al een anderhalf jaar geleden beleerd zou moeten zijn. Maar misschien vooral op de weg geweest en dan rolt alles natuurlijk lekker soepel. Deze les dus ook alleen maar stapwerk gedaan en gewerkt aan rechtrichten. Ondanks dat mijn buurvrouw geen menner is, maar dresuuurinstructrice/jury kan ze me toch fijn helpen door ogen op de grond te zijn. Heel fijn afgesloten, zonder gekke uitspattingen. Dinsdagavond weer les bij de MV.

nav de vraag van Spaiky over nieuwe koets. Zou een koets met grotere wielen minder stuiteren en dus minder spanning kunnen leveren voor Stippel? Of werkt dat niet zo?