Wranglerbutt schreef:Wow, die is lekker uitgezwaard!
Daihyo schreef:Er zijn genoeg mensen die mij wereldvreemd vinden omdat ik er nog niet op zit. Ik heb geen haast. We gaan met stappen vooruit en de stap erop komt vanzelf

Daar is niks mis mee!
Dainty is ook pas met 4,5 jr onder het zadel beleerd.
Toen ik haar als veulen kocht was had ik 2 doelen met haar: Samen veel plezier hebben en haar zo lang mogelijk gezond & heel houden - de stille afspraak met haar is dat ze 40 jaar haalt
'Samen plezier hebben' is tot nu 100% gelukt en wbt gezond oud worden zitten we op op bijna 50%

Ze wordt volgende maand 20

Jaa precies! Dat is een mooie deal toch. Nog tijd zat om samen te genieten van het rijden.
miereneter schreef:Sommige mensen hebben zulke stellige ideeën over paarden, ik snap daar niks van. Er is geen enkele wet die zegt dat een 5-jarige al beleerd moet zijn. Sterker nog, je zou een paard ook gewoon helemaal niet kunnen beleren. Precies waar mens en paard zelf aan toe zijn. Beter dan er voor hun 3e jaar op gaan zitten, naar mijn nederige mening.
Alleen maar goed dat je naar je paard kijkt en luistert.
Helemaal eens. Met 3 jaar inrijden was sowieso nooit de planning. Heb altijd 5 al wel in mijn achterhoofd gehad. Ook om gewoon zo naartoe te werken dat er op stappen uiteindelijk een hele logische stap is. Maar los daarvan was ze er ook gewoon echt niet aan toe. Mentaal niet, maar fysiek ook niet. Ze is gewoon een laatbloeier. En dat is helemaal prima. En als ik niet op haar zou kunnen rijden is dat ook prima. Ben nu toch al een paar jaar gewend aan 3 grasmaaiers, dus dat maakt niet meer uit 
Carien en Zertab: bedankt!
Ja veulen Noura was echt zo schattig 
Niet te geloven dat zo'n klein propje zo'n buffel kan worden