[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Re: [AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 23:51

Ja klopt, er stond een instructeur in de speeltuin. Nu had ik mijn eigen instructeur mee als mijn groom (ik heb jaren bij hem gegroomd, leuk om de rollen eens om te draaien :+ ), dus ik had af en toe iets teveel in input in mijn rechteroor van de instructeur en in mijn linkeroor van mijn groom.

Ze hebben ongeveer 1x per maand menles, ik vond het erg leuk, met 3 waterbakken, een heuvel, een bak met wat tonnen en standaard hindernismateriaal, een track met slingerpaadjes en prachtige zandpaden

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-25 22:35

Op sommige kleinere wedstrijden is dat nog wel zo muronia, daarom rijd ik alleen die nog maar.

Leuk, in galop door de waterbak. Dat is voor ons nog even niet aan de orde. Vandaag in stap door een plas gereden, vond ik al heel wat haha.

Op het moment rijdt meestal mijn bijrijdster de mini maar zij is ziek en ik had echt zin om zelf een rondje te maken. Voor het eerst boven de 10 km met hem gemaakt en dus naar het grote bos geweest. Heerlijke avond gehad zo.

Tjeu had 2 weken geleden wat kleine aanpassingen gedaan aan mijn sulky en hij ligt en zit een eind beter nu. Erg blij mee.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-25 07:05

Ipsilonka schreef:
Muronia. Ik ben gecrasht met instappen, dan is het leuker om voluit tijdens de marathon op je muil te gaan (misschien donder je dan in het gras :+

yep, soms kun je een rare val maken, succes met herstellen, soms langer dan je wil *D
Laatst bijgewerkt door mce op 18-07-25 07:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-25 21:59

Ik heb voor nu Xander gevraagd of we dinsdagavond iets met pionnetjes kunnen doen in de les. Hij is op cc dus nog geen reactie maar dat komt vast goed. Ik ben wel benieuwd hoe mn stuurkunsten inmiddels zijn :D . Denk dat ik behoorlijk op mn bek ga dinsdag _O- .

Audesta wat heerlijk, zo'n mooie ronde op een zomeravond.

Assie haha kan me voorstellen dat het een beetje heavy was, in stereo aanwijzingen krijgen. Dat klinkt wel heel leuk, maar ik denk voor ons misschien voor volgend jaar. Laat mij eerst nog maar een beetje door leren, keer op vreemd terrein een rondje doen enzo. Voordat ik me aan zoiets waag.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 16:26

Afbeelding
[/mg]zondagochtend bosritje,wat verder het bos in dan vorige week.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 10:29

Wat leuk Happytime. Genieten!

Muronia succes met de les. Mijn instructeur zei dat het juist leuk is om zo'n speeltuin aan het begin van je mencarriere te doen. Als je een beetje stuur, gas en rem hebt. Het is namelijk fantastisch om in een laagdrempelige, veilige setting ontspannen wat "enge" dingen te proberen. Dat geeft vertrouwen in elkaar en dat je op elkaar kunt bouwen. Dan kun je meteen goed aanleren hoe je op vreemde dingen moet reageren.
Ieder zijn eigen natuurlijk, ik vond dat er wel iets in zat.

Audesta, fijn dat de aanpassingen zo'n positief effect hadden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 11:39

Happytime goed bezig! Hadden jullie geen last van die rot-dazen?

Assie dat is ook zeker waar en ik zou dat best eens willen. Ik begin een beetje dapperder te worden, dat moet ook een beetje groeien denk ik.

Ons doopvuur met de poortjes hebben we gehad gisteren. Het ziet er inderdaad makkelijker uit dan het is haha, maar daar ging ik al vanuit. We hebben wel een aantal pionnen overhoop gereden maar er zijn ook een heleboel blijven staan. Ik vond het erg leuk, maar ook bijzonder leerzaam en nuttig. Zegt me ook veel over waar we aan moeten werken (gelijke druk met name). Ik heb er een apart topic over gemaakt. Staat ook een filmpje in de reacties:
[UHZ] Muroon en Veroon ontmoeten pionnetjes

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 23:06

Viel mee met de dazen,kreeg de tip om in te spuiten met tamtam spray en echt...ze vlogen meteen weg :j
Komt wel goed met die pionnen,elke keer een pion minder om

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 08:36

Muronia gefeliciteerd en je staat bij uitgelicht

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 08:51

Tamtam spray? Daar heb ik nog nooit van gehoord, wat is dat? Ik heb laatst voor het eerst KerbEx gekocht. Eerder altijd Veerust maar dat ze nou helemaal geen dazen meer hebben kan ik ook niet zeggen.

Dank je wel en wat leuk :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 13:32

Tam tam is leovet

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 17:12

Echt leuk Muronia! Kerbex hebben wij ook.. maar heb het idee dat de neemolie toch beter werkt.

TamTam klinkt wel interessant.

Ziet er uit als een heerlijke zondag ochtend Happytime!

Assie, dat klinkt heel leerzaam!

Ik heb vandaag ook weer heerlijk kunnen mennen, doordat we een tijdje weinig konden doen waren we weer wat stappen terug gegaan maar heb het idee dat het nu eindelijk weer een beetje op het niveau van voor die tijd zit.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 19:31

Leuk zeg Muronia! Het helpt wel om veel preciezer te sturen he ;) .

Elisa ook weer op het oude niveau, fijn!

Qua vliegenspray moet je met sommige merken schijnbaar oppassen ivm doping. Ik heb zo'n grijze fles met geel en groen, die was ok, maar de fles ernaast moest ik niet hebben volgens de winkeldame. Lekker duidelijk verhaal dit, zonder merknamen erbij ;') .

Wij hebben net alles voor Driezum-Walterswald verkend. 11 hindernissen is best veel. Morgenochtend gaat de wekker om 4:30. Echt... top zo'n hobby :j _O-
Ik heb er wel zin in, maar brrr... ook beetje zenuwachtig.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 23:37

Assie, gewoon genieten van het feit dat je mee doet, lol met de knol wat je altijd hebt etc. Komt echt wel goed :knuffel:

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 09:04

Heel veel succes Assie! Kan me de zenuwen wel voorstellen.

Die vliegenspray waarschuwing is ook wel een goede, aan doping zou ik niet snel gedacht hebben.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 09:07

Assie heel veel succes en plezier vandaag!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 13:56

Tijdje afwezig geweest.
Beetje druk gehad
Laatste paar pagina's beethe bijgelezen en super leuk Muronia Dat je een lesje vaardigheid hebt gehad! Ziet er super mooi uit.

Hier ook afgelopen dagen in Driesum geweest. Manlief reed mee en een mooie 9e plek behaald. Heel trots!
Heb zelf vooral gekeken en meegeholpen. Schoonvader staat achterop.
Ook nog ff wat gefilmt!

https://www.instagram.com/reel/DMkXs6iI ... dpeHQ4eDc4

Eigen pony even iets uit de running gehad. Hoefzweer en probleem met z'n knie. Nu gelukkig weer helemaal goed 30 augustus staat onze eerste officieele dressuur wedstrijd gepland.

Vaardigheid vindt ik ook nog wel leuk. Marathon rijden trekt mij niet voor nu.
Voor een enkelspan pony ook snel te zwaar.

Paardenspeeltuin Blyckemaheerd is echt een aanrader. Woon er vlakbij en al eens een super leuke grondwerk les gedaan. Wil graag nog eens meedoen met de menlessen ook. Tot nu toe komen de datums alleen nog niet uit haha.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 15:29

Wat een gaaf filmpje,die oortjes als ze de waterbak ingaan <3
Hier vandaag alles maar aan de longe gehad,wilde het bos in maar was gisteravond tot vanmorgen een noodverordering,beetje bang dat alle hekken er nog staan,lastig keren met wagen erachten op smalle paden

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 15:53

Wat houdt dat in? een noodverordering?

Gaaf filmpje Tenno! Jammer van je eigen pony dat die geblesseerd was.

Assie, hoe is het gegaan?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 16:30

Die van je man gingen weer als de brandweer Tenno <3 . Hopelijk is de jouwe ook snel weer helemaal goed.
Succes op jullie eerste wedstrijd, dat komt vast goed.

Tijdens het verkennen vond ik het al véél hindernissen. Nou, dat was mijn merrie met me eens :)) . Na de rust (na hindernis 7) had zij zoiets van: "ok, nu zijn we klaar". Het energieniveau was in die hindernissen na de rust dus ook een stukje lager dan ervoor.
Vooraf was het doel: tot H6 komen. Subdoel: uitrijden.
Subsubdoel: foutloos blijven.
Alle 3 de doelen zijn gehaald, dus ik ben hartstikke tevreden.
Bewijs dat we in hindernis 11 reden (de pit was er een beetje uit).

Afbeelding

We zijn 19e geworden van de 27, vooral ook omdat er 7 gediskwalificeerd zijn :+

We waren echt to-taal niet snel en de waterbakken gingen alleen in een stap of drafje, maar ze deed het wel <3 . We zijn niet omgegaan, we hadden nergens balletjes. Als ik dan denk aan welke angsten we samen hebben overwonnen na onze crash van 9 jaar geleden, dan kan ik alleen maar heel erg trots zijn op ons.

Ok, dat zegt mijn hoofd. Ergens in mijn gevoel zit een heel klein stukje schaamte omdat we in sommige hindernissen zó traag waren. Stom is dat, want het was helemaal niet realistisch dat we daar snel zouden gaan. Ik schaam me zeker niet voor mijn merrie (want die is fantastisch), maar schijnbaar ben ik een beetje te streng voor mezelf.

Het was iig een waar spektakel om er te mogen rijden, de hindernissen waren fantastisch aangekleed, ik had een briljante groom mee achterop, ik had het allerbeste paard mee en er waren fantastische supporters :+

Afbeelding

Deze mag van het lijstje af.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 16:36

Assie, je bent gewoon een superster! Je wist van te voren dat heeeeeel veel menners sneller zijn. Je hebt al je doelen gehaald. Wees gewoon trots op jezelf! (want dat je dat op het paard bent weet ik wel hihi)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 17:56

Ah nou ik vind het al super knap dat je dit überhaupt gedaan hebt! Leuke foto's! Wat voor een crash hebben jullie gehad?

Je hoeft je echt niet te schamen hoor.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 20:11

Lief van je Ips <3 .

Trots overheerst ook wel hoor. En blijdschap en vooral heel veel liefde voor mijn merrie <3 .

Elisa: we zijn 9 jaar geleden in de vaardigheid heel knullig op de kop gegaan. We gingen linksom door de bocht en gingen toen in slowmotion om.
Ik brak mijn been waardoor ik een tijd niet kon mennen. Ik "brak" ook mijn zelfvertrouwen en evenwichtsgevoel. Als we in de auto een bocht naar links maakten dacht ik al dat de auto zou omvallen. 8)7 . Op de bok in draf linksom door de bocht was dus echt een no-go toen.
Mijn merrie had gelukkig alleen een paar schaafwondjes, maar vond na de crash alles wat op haar afkwam heel eng. Fietsers, wandelaars, andere paarden, aanspanningen, honden. Autos en trekkers daarentegen deden haar gelukkig niets. Haar angst gecombineerd met mijn angst was niet echt handig of leuk.
Mijn instructeur heeft mijn merrie in het begin even gereden om uit te sluiten dat ze niet gewoon mijn angst overnam, maar dat was helaas niet zo. Dus ja... wat dan? Twee watjes bij elkaar. :+

Om een lang verhaal kort te maken: we zijn dingen gaan doen die we wél durfden: een mentrektocht, een menbosritje, knuffelen, grondwerkje. Een clinic met een goede groom achterop. Ik mocht eens mennen met het hele brave tweespan van een bevriend menner. Stapje voor stapje vooruit, tot ik me in een gekke bui inschreef voor Driezum.

En ergens tussen hindernis 9 en 10 in Driezum realiseerde ik me ineens dat ik helemaal niet meer bang ben. Dat mijn schimpie gewoon stoer tussen de andere paarden doorliep. Dat we samen zoveel hebben overwonnen. Hoe trots ik op ons ben. En toen moest ik dus even heel hard sniffen van geluk haha. :o . Mijn groom heeft ons maar even laten begaan :D

Ok... nu wordt het wel heel cheesy he? Haha.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 20:33

En je mag trots zijn op jezelf en op Tentsi. Knap gedaan Assie.
Je vergeet in je rijtje nog het veulentje fokken.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 21:04

Nou wat een verhaal assie, dit wetende vind ik het nog meer een topprestatie (vond ik zo ook al). Moet je kijken wat je bereikt hebt, dat is veeeeeeeel belangrijker dan snelheid. Je mag echt trots op jullie zijn <3 .