Op de step naast paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quibusjes

Op de step naast paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-25 20:52

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die wel eens op de step met hun paard naar buiten gaan. Welke step is fijn en zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?

Ik wil graag naast het wandelen ook langere stukken kunnen afleggen naast haar, waarbij ik haar ook in draf voor langere stukken kan bijhouden. In principe zijn het routes op bestrate gebieden, dus heel erg offroad zal ik niet gaan met de step.

Leuk als iemand mij tips kan geven welke step voor dit doel bevalt :)

pjer

Re: Op de step naast paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 21:53

Volgens mij was er in het verleden ook een topic over steppen met je paard.
Ik heb het in het verleden ook wel gedaan met een bijrijdpaard.
Ik heb een Kostka sportstep en daarmee kun je je paard goed bijhouden. Dan is het verder wel belangrijk dat je paard niet aan het touw trekt en dat de omgeving ook geschikt is (geen verkeer voor het geval dat je je paard los moet laten)

topics:
Billy1970 @ [MWS] Steppen; Hoe en wat?
en
Billy1970 @ [MWS] Kickbike

Slmt9

Re: Op de step naast paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 22:15

Ik gebruik een elektrische step van Segway met zadel (ben minder valide) die 30km per uur kan. Officieel mag hij dus niet op de openbare weg, maar ik gebruik hem om met mijn paard of hond het bos in te gaan.
Het is echt fantastisch, want alle dieren galoperen zo mee als ik het gas open trek.

Het vergt enige oefening, ook voor jezelf, maar vrijwel alle paarden en honden hebben het heel snel door.