Dressuur aan de hand fijne online programa’s?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Dressuur aan de hand fijne online programa’s?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-25 12:05

Ik heb inmiddels heel wat werken aan de hand lessen gevolgd met mijn rijpaard.

Nu wil ik graag het werken aan de hand gaan oppakken met mijn 6 jarige die nooit als rijpaard gaat dienen. Maar wil toch graag wat met hem gaan doen.

De basis zit er goed. Volgen, halthouden, stap, draf en achterwaarts. Maar hoe nu verder?

Ik heb een hele tijd geleden de online cursus van dressuurnatuurlijk aangeschaft. Maar dat is het niet helemaal voor mij.

Welke (online) proramma’s zijn goed onderbouwd en hebben een logische opbouw?

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 17:40

Ik vind de Human & Horse academy cursus heel erg fijn! Vind hem logisch opgebouwd van héle simpele oefeningen die overal de basis aan leggen, naar alle uitgebreide oefeningen. Losse hoofdstukken voor grondwerk (zelf achteruit lopen met lijn aan neus), longeren, werken aan de hand (naast de schouder lopen) en onder het zadel.

Maar ik moet zeggen dat ik het wel heel erg fijn vind om dit te combineren met fysieke lessen. Als ik tegen problemen aan loop, kom ik met zo'n online cursus niet zo ver. Terwijl mijn instructrice direct ziet waar ik de mist in ga. :)

plutolover

Re: Dressuur aan de hand fijne online programa’s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 18:21

Ik raad ook Human & horse online aan.

Ik zelf heb de opleiding jaren geleden gedaan daar, toen waren ze nog druk bezig met het online gedeelte. Ook al ben ik nu h&h instructeur en volg ik regelmatig nascholing en lessen. Leer ik nog steeds erg veel van de online gedeelte.

Hetwaszoiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 18:24

Het online programma van Kelly de Geus vind ik erg fijn.

isasanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 01:15

Ik les dus bij Alyssa Pellei en zie daar echt super resultaat uit! Zij heeft ook een cursus waarin het stukje "hoe denkt een paard" en "hoe beweegt een paard" eerst wordt behandeld voordat je oefeningen gaat doen. Wel in het engels maar zeker een aanrader!