Waar ik dacht dat we klaar waren, hebben we weer een storm doorstaan.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Waar ik dacht dat we klaar waren, hebben we weer een storm doorstaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 21:50

Na een lang herstel, diepe dalen en een hoop tegenslagen ben ik trots op wat we hier mogen delen. Ik deelde onze verhalen altijd met trots! Want deze speciale merrie geeft mij zoveel!
[PP] Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Vorig jaar juli begon de ellende. Nadat ze op een steen stapte is ze na enkele dagen kreupel geraakt. Kliniek in, foto's alles erop en eraan. Verdenking hoefbeenbreuk werd toch als hoefbeenkneuzing beoordeelt. Zooltjes en silicone eronder op veearts advies waardoor er achteraf teveel druk bleek te ontstaan en we uiteindelijk nog verder van huis waren.

Andere kliniek ingegaan, weer foto's gemaakt. Niks met het hoefbeen aan de hand, maar wel een weke en te dunne zool. Alles er weer, intapen met wol eronder en 1 week rust en pijnmedicatie.

Teruggegaan na een week en er was minimale verbetering. Met een blote voet, veel medicatie en 2 weken rust weer naar huis.

Na 2 weken kwamen we terug en mocht er weer een ijzer op. Helaas nog niet goed genoeg en we gingen weer naar huis met een afspraak voor over 2 weken en eej goede dosis medicatie.

Die 2 weken waren zo voorbij en waat ze rechtsvoor kreupel was leek ze nu goed op de rechterhand, wat een domper was het toen ze linksom kreupelheid vertoonde. Lastig geval, waar komt het vandaan. Weer dee hele voet bekeken eb rechts in de rand van haar hoef kwam een kleine ontsteking naar buiten op een plek waardoor ze links kreupel tonen terwijl het probleem rechts zit. Lekker ingewikkeld dus.

Toen viel op dat der hoeven eigenlijk niet tot nauwlijks groeide en ze erg mager/schraal bleef. Waar ik al een keer had gevraagd of we op cushing konden testen vonden ze het toen niet nodig, maar met dit beeld veranderde dat. Thuis dus een cushingtest laten doen. Helaas net positief getest.

Behandelplan werd dus aangepast. Medicatie voor de cushing, ander voer, andere stalling. Alles om haar weer op de rit te krijgen.

Wat heb ik gejankt, we gingen van een prachtpaard naar een hoopje ellende in een maand.

Ze is zichzelf en het vertrouwen verloren en was de afgelopen tijd onzeker, schrikkerig en heel terughoudend.

Oooooh en om niet te vergeten. Doordat der hoef niet groeide klapt het ijzer er een keer deels af maar klapte terug. Eindstand lip in der zool. Vorige week kwam de smid en er zat een fikse krater in haar zool. De oude ontsteking/kneuzing en de lipschade was ook te zien. Gelukkig geen verdere schade hiermee gehad en is het positieve nieuws dat haar voeten dus verbeteren! En niet alleen der voeten trouwens, ze wordt weer mijn oude vertrouwde Ziva.

We gingen van dit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naar dit

Afbeelding

Naar eindelijk weer dit!
Ik weet niet hoe ik in linkjes plaats, maar wat ik wel weet is dat ik niet wist waar ik uit moest kiezen qua foto's. Ik ben zo blij dat we weer omhoog krabbelen. Het is en blijft een prachtpaard wat blij is in wat ze mag doen. 20????? Volgende maand 21?????? In haar hoofd is ze nog 8 en haar lichaam laat elke keer weer zien wat een bizar vermogen tot herstel ze heeft ondanks haar leeftijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://boktimg.nl/img/m/VJI3bz.jpg

https://boktimg.nl/img/m/CQ7UAa.jpg

https://boktimg.nl/img/m/wAN3an.jpg

https://boktimg.nl/img/m/Wt89wV.jpg

Blij, dankbaar en trots op alles wat we met elkaar meemaken en kunnen delen
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 10-01-25 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in links geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Waar ik dacht dat we klaar waren, hebben we weer een storm doorstaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 22:23

Omdat het voornamelijk longeerfoto's zijn:

DRS --> UHZ

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 22:25

Neonlight schreef:
Omdat het voornamelijk longeerfoto's zijn:

DRS --> UHZ

Jaa ik moet echt wennen aan de indeling. Sorry hahahah

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 22:43

Goh wat een diep dal! Wat fijn dat jullie weer opkrabbelen samen. :j

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 00:23

Jeetje, jouw paard komt van ver! Wat goed dat je aangedrongen hebt op de ppid.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 00:25

Jeetje, je had laten weten dat het niet goed ging, maar pffff ze komt echt uit een diep dal!

Hopelijk nu weer de weg omhoog te pakken

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 01:35

Aaaaah we zijn oprecht alle kanten op gegaan, maar we gaan ervoor en blijven er zeker voor gaan. Ze is erg opgeknapt van de medicatie en ik ben oprecht intens gelukkig dat ik haar weer durf te tonen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 10:30

Wat fijn dat ze weer de stijgende lijn te pakken heeft! Het is ook erg sneu om je paard zo te zien.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 10:07

Jeetje wat zag ze eruit! Fijn dat ze weer aardig op de rit is!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 13:23

Heel blij voor jou en je paard! Wat een mooi en kwaliteitsvol dier! <3 Gelukkig weer 'back on track'.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 19:58

manubres schreef:
Heel blij voor jou en je paard! Wat een mooi en kwaliteitsvol dier! <3 Gelukkig weer 'back on track'.

Dat is het zeker <3

Ze ging mentaal ook kapot van het stilstaan. Ze wilt zo graag en is echt fijn om mee te werken

En of Elisa het is fijn om haar weer mee te kunnen pakken.

annoniemand het was verschrikkelijk. Ik schaamde me oprecht maar achteraf weet ik dat ik altijd alles heb geprobeerd om haar goed te hebben

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 02:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vol trots presenteert ik Oma ook weer onder het zadel!