) en worden deze paarden ook binnen het westerrijden gebruikt of raak je dan die typische gang kwijt?? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en worden deze paarden ook binnen het westerrijden gebruikt of raak je dan die typische gang kwijt??
).
. En dit forum is echt ideaal om veel verschillende meningen te horen. Erg leuk om te lezen dat er een aantal mensen ervaringen hebben met gangenpaarden! Zo te lezen is het voor het traditionelere westernwerk minder geschikt (en dat is toch meer wat ik zoek) dus deze streep ik van mijn lijstje! Ik blijf het trouwens wel een geweldig gezicht vinden (dus als iemand een demonstratie in noord-nederland weet/geeft houdt ik me aanbevolen!) . Mocht ik weer iets geweldigs nieuws zien dan horen jullie van me ha ha ha!
troi schreef:dus als iemand een demonstratie in noord-nederland weet/geeft houdt ik me aanbevolen

Citaat:Dus omlaag en nagefelijk vragen en in die gang blijven gaat gewoon niet. Een TW leer je in zijn 'gait' te blijven door het hoofd hoog te houden, te drijven met je benen en van voren tegen te houden. Sommige TW'ers hebben het van nature en daar hoef je niet veel aan te doen maar sommigen moet je echt in de gang zetten (zoals een auto in de versnelling) en aanmoedigen erin te blijven

Jakary schreef:Citaat:Dus omlaag en nagefelijk vragen en in die gang blijven gaat gewoon niet. Een TW leer je in zijn 'gait' te blijven door het hoofd hoog te houden, te drijven met je benen en van voren tegen te houden. Sommige TW'ers hebben het van nature en daar hoef je niet veel aan te doen maar sommigen moet je echt in de gang zetten (zoals een auto in de versnelling) en aanmoedigen erin te blijven
Da's dus net niet wat je bij een TWH doet.
TWH's 'krijg' je net in een gang door ze ontspannen te laten lopen in een nageefliijke houding en zeker niet door hun hoofd hoog te houden
Trouwens die Amerikaanse manier van 'trainen' is verboden in Europa, het is absoluut niet paardvriendelijk.
Met behulp van kettingen en chemische producten die ze in/rond de koten hangen en de blokken die ze onder de hoeven timmeren, leren ze de paarden hun voorbenen heel hoog op te trekken en dan krijg je die afschuwelijke amerikaanse showgangen.
Absoluut geen goed voorbeeld dus van de TWH![]()
Hier zie je een filmpje van een 'normale' gang van de TWH: http://nl.youtube.com/watch?v=w5htqIwu4 ... re=related