haf beenbeschermers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

haf beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 12:41

misschien een stom topic maar mijn paardje heeft een peesschedeonsteking gehad(heeft het nog een klein beetje) , hoogst waarschijnlijk omdat hij een wondje heeft opgelopen en dat heeft vuil in de schede gebracht(volgens mijn DA)

vanaf volgende week mag ik weer beginnen met stapwerk en vanaf nu krijgt hij dus beschermers om
nu las ik dat haf beenschermers het beste was, maar die kan ik nergens in de winkel vinden
dan moet het dus via internet
ik vind verschillende sites maar heb met geen enkele ervaring met 1 van hun Scheve mond
verder heb je ook nog 2 maten en ik heb geen idee hoe ik dat opmeet

iemand wijze raad?

WendyBZ

Re: haf beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:36

Ik heb ervaring met http://www.saddle-up.nl/ Eigenaresse zit hier ook op bokt Knipoog Ze gebruikt de beschermers ook zelf.

Citaat:
Maten:

Cob: hoogte 24 cm, breedte 25,5 cm
Full: hoogte 26 cm, breedte 27,5 cm

Lachen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:16

Ik heb ook goede ervaringen met Hellen van Saddle-up! Een aanrader. Stuur haar anders een pb via bokt met je vragen (Only_Hellen) Lachen Ik heb de haf beschermers zelf ook en ben er erg tevreden over!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 11:04

oké, bedankt , neem ik even contact op met haar

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:26

Ik ben heel erg tevreden over de Haf beenbescherming.
De mijne heb ik gekocht bij outdoor-riding.com (van Arjanne), zij heeft mij heel goede adviezen gegeven m.b.t. de juiste maat opmeten.
Laatst bijgewerkt door Arizona op 17-09-08 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:28

Outdoor-riding ken ik ook Haha! (Merens op bokt) En is ook een aanrader Tong uitsteken

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 13:49

Zij zijn groot en ik is klein! hellen neemt niet op en merens zit in ut butenland

ik zag dat bluebalance ze ook heeft, iemand daar ervaring mee?
goedhardt heeft ze in ieder geval niet

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:51

Je kan hellen ook wel een pb sturen hoor Knipoog

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:52

Ik ken Bluebalance wel, maar die levert volgens mij alleen aan ruitersportzaken.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:55

spatter schreef:
Zij zijn groot en ik is klein! hellen neemt niet op en merens zit in ut butenland

ik zag dat bluebalance ze ook heeft, iemand daar ervaring mee?
goedhardt heeft ze in ieder geval niet

Hier Hellen. Mijn isdn-centrale is stuk door waterschade. Zit op een nieuwe te wachten. Maten zijn hier al genoemd. Kun je daar iets mee?
Laatst bijgewerkt door Only_Hellen op 17-09-08 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 13:56

ja, weet ik wel maar vind het makkelijker om telefonisch effe te vragen en als ze de telefoon niet opneemt zal ze ook wel niet in de buurt zijn van haar pc

ah, daar is helen, pb ik je van hier effe Tong uitsteken

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:16

Sorry om dit topic nog eens naar boven te brengen, maar ik zit nog met een vraag...

Mijn paardje heeft steeds wondjes op zijn acherbenen, en ik heb de indruk nog meer sedert hij op ijzers staat... Zelfs niet noodzakelijk tijdens het rijden zelf, maar ook door gewoon in de wei te staan.

Nu was ik aan het nadenken om haf beenbeschermers te kopen, op mee te rijden tijdens zwaardere ritten, of als hij net nieuwe ijzers heeft.

Maar het probleem is dat hij zijn achterbenen vrij hoog aantikt, dit mij het spronggewricht als ik mij niet vergis. Nu vroeg ik mij af hoe hoog de beschermers van haf ongeveer komen... en of het zin zou hebben om er aan te schaffen...

(ik heb er momenteel wel van prof choice, maar ik vrees dat die nogal snel te warm worden...)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:11

Ik heb nog haf beschermers te koop, in zeer goede staat.
Pm me maar even, als je interesse hebt :)
Maat is cob.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:25

SFCAP schreef:
Sorry om dit topic nog eens naar boven te brengen, maar ik zit nog met een vraag...

Mijn paardje heeft steeds wondjes op zijn acherbenen, en ik heb de indruk nog meer sedert hij op ijzers staat... Zelfs niet noodzakelijk tijdens het rijden zelf, maar ook door gewoon in de wei te staan.

Nu was ik aan het nadenken om haf beenbeschermers te kopen, op mee te rijden tijdens zwaardere ritten, of als hij net nieuwe ijzers heeft.

Maar het probleem is dat hij zijn achterbenen vrij hoog aantikt, dit mij het spronggewricht als ik mij niet vergis. Nu vroeg ik mij af hoe hoog de beschermers van haf ongeveer komen... en of het zin zou hebben om er aan te schaffen...

(ik heb er momenteel wel van prof choice, maar ik vrees dat die nogal snel te warm worden...)

De achterbeenbeschermers van HAF zijn strijklappen/kogelbeschermers. De sprong van een paard zit veel hoger. De HAF kogelbeschermers zitten zo:
Afbeelding

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:08

heb het probleem al gevonden voor het te hoog aantikken ...als meneer zijn been opeens hoog optrekt omdat hij het vb niet wil geven of om een vlieg weg te jagen slaat hij het soms tegen zijn andere been, want in draf of gallop komt hij nooit zo hoog, daarom dat we tijdens het rijden zelf hier geen problemen van ondervinden. Vroeger en nu nog zie je van die donkerdere strepen op sommige plaatsen van zijn achterbeen (oude wondjes) die vroeger zonder ijzers minder opvielen en dus niet een beetje begonnen bloeden...