[WN] Ranch Stage?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirthe_

Ranch Stage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 11:53

Hallo!
Wij zijn Marloes & Mirthe. Wij zijn op zoek naar een buitenlandse stage. Wij doen de opleiding dierenartsassistent paraveterinair. Maar de buitenlandse stage is een vrije stage. Nu zijn op zoek naar zoiets als Mclauds Daughters, the Horse Whisper of Brokeback mountain. Dit is misschien een verre droom, maar onder het motto wie niet waagt wie niet wint, proberen we het toch maar. We zijn dus op zoek naar een paardenranch. Het gaat om de periode augustus tot oktober, de exacte datum weten we nog niet.
Nu probeer ik dus via deze weg of er mensen zijn die ons kunnen helpen. Ik weet ook niet of het in het goede topic staat.
We hebben niet echt een voorkeur voor land of paardenras.
Ik hoop dat er iemand is die ons kan helpen.
Alvast bedankt!
Groetjes M & M

EstherJ

Re: Ranch Stage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:57

Wat voor soort stage zoeken jullie? Echt iets waar je terecht kunt voor medische werkzaamheden of gaat het puur om de verzorging van paarden etc.? Als het laatste het geval is zou ik eens googlen naar de Country Rose Ranch in Tjechie. Geweldige natuur, aardige mensen en leuke paarden! Helemaal top daar! Ben er van de zomer zelf 3 weken geweest om te helpen.

Succes ladies!

Marsje_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:02

Ik heb ook eens gedacht aan een stage in het buitenland op een ranch. Ik heb toen contact gehad met Western Ranch Du Haut Languedoc in Frankrijk!! Misschien een idee!!
Succes

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:32

Of de Triple star guest ranch in duitsland ook heel leuk daar.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:26

Mirthe_ schreef:
Hallo!
Nu zijn op zoek naar zoiets als Mclauds Daughters, the Horse Whisper of Brokeback mountain.

Dat is wel heel erg dromen hoor, deze serie en films geven geen reeël beeld weer van hoe het er op een ranch aan toe gaat. Maar ik hoop dat jullie wat leuks vinden.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:16

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:45

Oh enne, vooral doen hoor! ALs je het nu niet doet gebeurt het niet en zo'n ervaring is echt alle gedoe dubbel en dwars waard!! Actie!!

Haha! Haha!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:05

Ik heb ooit eens geinformeerd bij de El Altillo Ranch in Argentinië. Het leek mij toen heel leuk, maar je moet er voor betalen en dat heeft mij tegengehouden. Het waren geloof ik mensen uit Zwitserland die verhuisd zijn naar daar. Je kan er zowel de dierenarts helpen, paarden trainen, koeien drijven,... Er waren verschillende formules mogelijk, ook voor mensen die geen of weinig ervaring hebben met paarden.
Nu googlede ik de ranch nog eens, en vond ik een forum en er zijn blijkbaar heel wat mensen met slechte ervaringen ivm hun werkvakantie daar. http://www.travelblog.org/Forum/Threads/2370-1.html
Er is ook een reactie van de eigenaarese, maar die heb ik niet gelezen.
Dit is de site van hun stoeterij: http://www.haraselaltillo.com.br/index.asp
Ze hebben (of hadden) ook een site me al de uitleg voor werkvakanties, maar die vind ik niet direct terug.
Veel succes Knipoog

Edit: Ik heb hem net toch gevonden http://web.mac.com/volunteering/VOLUNTE ... ENIDA.html

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:20

troi schreef:
Oh enne, vooral doen hoor! ALs je het nu niet doet gebeurt het niet en zo'n ervaring is echt alle gedoe dubbel en dwars waard!! Actie!!

Haha! Haha!

Inderdaad. Als je de kans hebt om in het buitenland stage te lopen moet je het vooral doen.
Ik heb zelf ooit een stage in Canada gelopen en het is echt iets wat je nooit meer vergeet!!
Ik heb toen alles via Stichting Uitwisseling geregeld. Daar moet je wel iets voor betalen maar, hun regelen je visum en werkvergunning enzo zodat je niet zelf een halve dag op een consulaat hoeft te zitten. Ook hebben ze een flinke lijst met goedgekeurde adressen dus als je je wensen doorgeeft, vinden hun een gepast adres voor je.
Kijk maar eens op hun website, misschien dat het ook wel wat voor jou is.
http://www.uitwisseling.nl/

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:02

Willen jullie een ranch waar ze alleen paarden hebben of ook andere dieren? En wat zijn precies de 'eisen' waar het werk aan moet voldoen?
Heb zelf toen ik in Australie zat, 3 maanden op een cattlestation (groter dan Drovers Run Haha! ) gewerkt. 'The Real Deal' zeg maar... Daar hadden ze ongeveer 40.000 koeien rondlopen en gebruikten ze de paarden voor het bijeendrijven en verplaatsen van het vee. Daar was ik in de eerste plaats voor aangenomen, maar moest ook meehelpen met alle andere voorkomende werkzaamheden zoals fencen (hekken maken), brandmerken, vaccineren, castreren enz. Het was een supertijd, kan het iedereen aanraden! Je moet wel een beetje stevig in je schoenen staan want een 'stock-camp' bestaat hoofdzakelijk uit (botte) kerels en bereid zijn 7 dagen in de week zo'n 13 uur per dag te werken. Oh ja... en dit bedrijf lag 600 km van het dichtstbijzijnde dorp vandaan.... Knipoog
Pb me even als je meer info wilt hebben over wie en waar dit was. In ieder geval succes met zoeken!!

Mirthe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 15:10

Kijk, zoiets bedoel ik. Ik snap wel dat horsewhisper en die series een niet rëeel beeld geeft, maar de achterliggende gedachte, dat bedoel ik. Zoiets als wat Barramundi beschrijft!
Bedankt voor jullie reacties. Als we iets hebben gevonden laat ik het weten. Het gaat pas over volgend jaar zomer, maar we gaan vast orrienteren en zoeken!
Thankss;)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:48

Ik weet dat ze op www.enchantedoaks.com staigares zoeken!
Toevallig stuurde ze mij gisteren een mailtje of ik nog mensen wist. Ranch met hele fijne mensen een prachtige paarden in Texas.

Mirthe_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 19:00

Oke, dankjewel! Maar het gaat wel pas over de periode augustus tot oktober, ongeveer dan.
Ik kan iig even mailen.
Bedankt!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:23

Barramundi schreef:
Oh ja... en dit bedrijf lag 600 km van het dichtstbijzijnde dorp vandaan.... Knipoog

Oeps.... suiker vergeten Haha!