Ons debuut in Klasse 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Ons debuut in Klasse 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 21:53

Gisteren was het dan zover, ons debuut in klasse 2!

Na een korte nacht ging om 4 uur de wekker. Snel douchen aankleden, wat eten en de laatste spullen nog in de auto leggen.
Op naar stal, paard uit de wei geplukt in het donker (en hij is zwart haha, ik was blij dat Levi naar mij toe kwam Haha! )

Hem even op stal gezet met een schep muslie en wat hooi. Zelf alle kannen/flessen gaan vullen met water.
Na een tijdje kwam onze chauffeuse ook op stal aan en zijn we de trailer in orde gaan maken voor vertrek.

Alles ingeladen, Levi de trailer op en naar de "buurvrouw" een kilometer verderop op de weg om ook haar pony in te laden. Zij zou klasse 1 gaan starten.

We waren om ongeveer kwart voor 9 op het terrein, gelukkig lekker op tijd.
Ons aangemeld, paddockje gemaakt en daar de pony's in gezet. Lekker hooi gegeven en water voor als ze dorst hadden.

Om half 10 naar de voorbespreking gegaan en daarna naar de voorkeuring.
Gelukkig werd hij goedgekeurd en konden we van start

Daar was ik wel zenuwachtig over, want het meisje met wie ik samen zou rijden het eerste deel van de rit deed niet mee, omdat ze helaas haar paspoort was vergeten. Daar staan natuurlijk je entingen in dus moch ze niet van start. Heel erg sneu voor haar...

Mijn chauffeuse zei toen "dan vraag je toch aan iemand hier of je mee mag rijden met hem/haar?"

Ehm tja maar wie dan... Even rondkijken naar een rustig uitziend paard en toen gevraagd aan "nummer 251" of ik met haar mee kon rijden het eerste stuk en gevraagd of ze hard van start ging. Gelukkig bleek dat ze ongeveer net zo hard wilde gaan rijden als ik en kon ik gerust met haar samen oprijden vanaf de start.

De start ging rustig dat was prettig, want Levi was aan het hinnikken en onrustig en daardoor werd ik steeds maar zenuwachtiger. Toen we wegmochten was ik dat meteen kwijt en genoot van de rit. Echt prachtig qua omgeving!

Tot aan de vetgate heb ik samen met Helen (nr 251) gereden. Zij ging eerder weg van de vetgate dan ik.
Hartslag van Levi werd gemeten op 56.
Voor de locomotie kreeg Levi deze keer een B en moest later vlak voor ik weer verder mocht gaan met de rit nog een keer voordraven om te kijken of hij beter liep.
Toen kreeg hij wel een A en ik mocht het laatste stuk dus gaan rijden. Zelf had ik niet het idee dat hij anders liep dan anders. Hij heeft best een apart loopje als halve Ijslander. Maargoed we mochten dus verder!

Na de vetgate heb ik wel wat rustiger gereden. We werden allebei een beetje moe en ik wilde niks forceren.

Uiteindelijk in galop over de finish Dat is leuk haha... Levi schrok nog van het finishdoek, neemt hij opeens een jump opzij. De dames die bij de finish zaten schrokken zich rot *oeps* bijna een pony op schoot Bloos!

Daar werd de hartslag gemeten op 76, erg netjes vond ik. Had ik niet verwacht!
Op de nakeuring had Levi een hartslag van 48 netjes gezakt dus... Wel had hij weer een B voor locomotie, maar hij was wel goedkeurd, want hij was niet kreupel of onregelmatig.

Uiteindelijk ben ik 8ste geworden van mijn groepje met een gemiddelde snelheid van 11.2 km per uur...
Kortom ons debuut was een succes, mede ook omdat Levi vandaag niet stijf was, lekker vrolijk en toonde als of hij niets gedaan had gisteren

Helen bedankt dat ik het eerste stuk samen met je kon rijden en dat ik wat koelwater kreeg van je grooms!

Miran

Re: Ons debuut in Klasse 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:38

Super Ineke! Jullie waren op de nakeuring voor ons, iig met de locomotie, leuk paardje is Levi!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:21

Ineke, wat super! Ik heb zondag verschillende keren aan je gedacht en me afgevraagd of alles nog zou lukken voor je. Maar zo te horen zonder rijmaatje, zonder groom, toch je eerste klasse twee goed volbracht en nog 8e ook, heerlijk!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 22:11

Hey wat leuk Miran, heb je met je Haflinger meegedaan?
Zelf heb ik niet zo heel erg op anderen mensen gelet eigenlijk Bloos Daar had ik het iets te druk voor met mezelf en Levi Haha!

Volgende wedstrijd zal ik wel weer de tijd hebben om wat meer om me heen te kijken naar anderen mensen Haha!

Jet: het ging inderdaad goed, gelukkig had ik op de vetgate wel hulp, dus dat was erg fijn en onderweg waren niet veel groompunten dus dat heb ik verder niet echt gemist, mede doordat het gelukkig niet erg warm weer was.

Bij het laatste waterpunt dronk Levi goed en uit een plas dronk hij ook Lachen

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:25

Gefeliciteerd!! Goed gedaan hoor, hoeveel km is klasse 2 ??

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:36

gefeliciteerd !!! Je kon geen boe of ba meer zeggen erna, maar ben blij dat je de volgende dag weer helemaal bij was Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:39

geweldig Ineke!!!!! Super Haha! Haha! Haha!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:04

Jeetje wat stoer Ineke!!! Ik wist niet dat jullie al klasse 2 reden! Knap hoor!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:40

gaaf man! die levi toch wat een super pony! jij ook natuurlijk super gedaan.
groetjes

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:11

Hoi Ineke,
Wat super om te lezen zeg, jullie doen het echt hartstikke goed!!Helemaal top!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:17

Dit was volgens de TS haar profiel 28 km.

Ik vind het knap hoor. Leuk dat jullie hier zo van genieten en wat een heerlijke pluizebol is Levi.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:30

Dan heeft Ineke vast haar profiel niet aangepast Knipoog . Klasse 2 is vanaf 40 km. en die in Renkum was 47,5 km. Met een controle op 26 km. en daarna direct een half uur verplichte rust kort gezegd.

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:42

Wauw, wat gaaf zeg!! Heel erg leuk dat jullie nu in klasse 2 zijn gestart, en super dat het zo goed ging. Wanneer is de volgende wedstrijd?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 16:46

ukkiepuk schreef:
Gefeliciteerd!! Goed gedaan hoor, hoeveel km is klasse 2 ??

Deze wedstrijd was 47,5 km lang Lachen

We hebben er wel wat meer gereden in totaal, want soms hadden we een een lintje gemist en moesten we weer een stuk terug Haha! Bloos

Miepie in mijn profiel staat een stukje over een wedstrijd van vorig jaar die ik heb gereden. De Utrechtse heuvelrug klasse 1, die was 28 km Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 16:49

Tindra schreef:
Wauw, wat gaaf zeg!! Heel erg leuk dat jullie nu in klasse 2 zijn gestart, en super dat het zo goed ging. Wanneer is de volgende wedstrijd?

Wanneer onze volgende wedstrijd is weet ik nog niet, misschien dat ik de Peelrand nog mee rijd, maar dat weet ik niet zeker.

Dat zou dan meteen de laatste zijn dit jaar, want dan is het seizoen helaas weer voorbij en is de eerst volgende wedstrijd pas weer in Maart.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:36

Gefeliciteerd, klinkt goed zeg!