Na een korte nacht ging om 4 uur de wekker. Snel douchen aankleden, wat eten en de laatste spullen nog in de auto leggen.
Op naar stal, paard uit de wei geplukt in het donker (en hij is zwart haha, ik was blij dat Levi naar mij toe kwam
) Hem even op stal gezet met een schep muslie en wat hooi. Zelf alle kannen/flessen gaan vullen met water.
Na een tijdje kwam onze chauffeuse ook op stal aan en zijn we de trailer in orde gaan maken voor vertrek.
Alles ingeladen, Levi de trailer op en naar de "buurvrouw" een kilometer verderop op de weg om ook haar pony in te laden. Zij zou klasse 1 gaan starten.
We waren om ongeveer kwart voor 9 op het terrein, gelukkig lekker op tijd.
Ons aangemeld, paddockje gemaakt en daar de pony's in gezet. Lekker hooi gegeven en water voor als ze dorst hadden.
Om half 10 naar de voorbespreking gegaan en daarna naar de voorkeuring.
Gelukkig werd hij goedgekeurd en konden we van start
Daar was ik wel zenuwachtig over, want het meisje met wie ik samen zou rijden het eerste deel van de rit deed niet mee, omdat ze helaas haar paspoort was vergeten. Daar staan natuurlijk je entingen in dus moch ze niet van start. Heel erg sneu voor haar...
Mijn chauffeuse zei toen "dan vraag je toch aan iemand hier of je mee mag rijden met hem/haar?"
Ehm tja maar wie dan... Even rondkijken naar een rustig uitziend paard en toen gevraagd aan "nummer 251" of ik met haar mee kon rijden het eerste stuk en gevraagd of ze hard van start ging. Gelukkig bleek dat ze ongeveer net zo hard wilde gaan rijden als ik en kon ik gerust met haar samen oprijden vanaf de start.
De start ging rustig dat was prettig, want Levi was aan het hinnikken en onrustig en daardoor werd ik steeds maar zenuwachtiger. Toen we wegmochten was ik dat meteen kwijt en genoot van de rit. Echt prachtig qua omgeving!
Tot aan de vetgate heb ik samen met Helen (nr 251) gereden. Zij ging eerder weg van de vetgate dan ik.
Hartslag van Levi werd gemeten op 56.
Voor de locomotie kreeg Levi deze keer een B en moest later vlak voor ik weer verder mocht gaan met de rit nog een keer voordraven om te kijken of hij beter liep.
Toen kreeg hij wel een A en ik mocht het laatste stuk dus gaan rijden. Zelf had ik niet het idee dat hij anders liep dan anders. Hij heeft best een apart loopje als halve Ijslander. Maargoed we mochten dus verder!
Na de vetgate heb ik wel wat rustiger gereden. We werden allebei een beetje moe en ik wilde niks forceren.
Uiteindelijk in galop over de finish Dat is leuk haha... Levi schrok nog van het finishdoek, neemt hij opeens een jump opzij. De dames die bij de finish zaten schrokken zich rot *oeps* bijna een pony op schoot
Daar werd de hartslag gemeten op 76, erg netjes vond ik. Had ik niet verwacht!
Op de nakeuring had Levi een hartslag van 48 netjes gezakt dus... Wel had hij weer een B voor locomotie, maar hij was wel goedkeurd, want hij was niet kreupel of onregelmatig.
Uiteindelijk ben ik 8ste geworden van mijn groepje met een gemiddelde snelheid van 11.2 km per uur...
Kortom ons debuut was een succes, mede ook omdat Levi vandaag niet stijf was, lekker vrolijk en toonde als of hij niets gedaan had gisteren
Helen bedankt dat ik het eerste stuk samen met je kon rijden en dat ik wat koelwater kreeg van je grooms!
Daar had ik het iets te druk voor met mezelf en Levi
. Klasse 2 is vanaf 40 km. en die in Renkum was 47,5 km. Met een controle op 26 km. en daarna direct een half uur verplichte rust kort gezegd.