Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nielsd schreef:Misschien omdat er in Nederland nauwelijks reiningarabs zijn?
Ik eigenlijk maar 1 paard in Nederland wat wat kan in de reining maar verder niks.
Tja, misschien was het leuker en verstandiger geweest als de DAWRA hun 50% mixregel ook op het NK toepaste. DAn zou het vast wat drukker zijn.
nielsd schreef:Ja, dan houd je toch geen NK over.
HEt mag toch nog wel een beetje niveau hebben, spijt mij echt maar om nou ook de beginners toe te laten?
). catalyst1 schreef:Vandaag hoorde ik dat er slechts 1 reinigruiter met een Arabier zich heeft ingeschreven voor het DAWRA NK.Dat betekent dus dat er dan geen Nederlands kampioenschap te behalen is,omdat daar minimaal 3 ruiters voor nodig zijn.
Toch zie ik regelmatig prachtige arabieren in de reining arena verschijnen. Dus kom op allemaal...je kan je nog inschrijven heb ik gehoord!!
Ik ken bijna elke reining arabier in de L1/L2 amateur/open, dus als ik er eentje over het hoofd heb gezien.....please tell me! nielsd schreef:Misschien omdat er in Nederland nauwelijks reiningarabs zijn?
Ik eigenlijk maar 1 paard in Nederland wat wat kan in de reining maar verder niks.
nielsd schreef:Tja, misschien was het leuker en verstandiger geweest als de DAWRA hun 50% mixregel ook op het NK toepaste. DAn zou het vast wat drukker zijn.
. CounTree schreef:nielsd schreef:Misschien omdat er in Nederland nauwelijks reiningarabs zijn?
Dat zou niet best zijn als ie verders niets kan
nielsd schreef:Tja, misschien was het leuker en verstandiger geweest als de DAWRA hun 50% mixregel ook op het NK toepaste. DAn zou het vast wat drukker zijn.
Ja inderdaad dan was de kans dat het iets drukker geweest zou zijn wel aanwezig geweest, maar ja....meerderheid van de leden besloot nou eenmaal anders tijdens de stemming hierover...meerderheid wilde een aparte NK rubriek voor 100% AV.
Tijdens regulieren wedstrijden van de DAWRA zien we helaas zelden tot nooit mixers. Merendeel van de mixers die starten op wedstrijden hoeven schijnbaar niet zo nodig op een DAWRA wedstrijd te starten?? Of er zijn gewoon nog niet zo veel mixers in Nederland die wedstrijden starten?
Maar goed...de mogelijkheid bied de DAWRA wel. En zodra er voldoende mixers zullen starten en zich aanmelden bij de DAWRA, zal daar vast ook wel een aparte NK rubriek voor geopend worden en wie weet wordt er dan toch nog samengevoegd bij te weinig deelnemers. En dan is het cirkeltje weer rond.
XoNo schreef:Bij de DAWRA zijn ze idd wel uitgesloten van deelname op het NK, maar daar hebben we toch de WRAN voor? Moeten we dan voor alle soort mixjes en kruisingen aparte rubrieken uitschrijven op het NK? Vind ik niet zo nodig, dan worden de klassen veeeel te klein.
Dus ik ben ook van mening dat het niet nodig is om een aparte rubriek te openen voor 50% arab en ook niet om deze toe te laten in de DAWRA klasses. Als mensen echte rassenshows en klasses willen starten, dan moeten ze een paard met volledig papier kopen.
Wendy schreef:Tsja, als je met een halfbloed niet zou mogen starten op het NK, wat is dan de motivatie voor mensen met een halfbloed om uberhaupt te starten bij de DAWRA in plaats van bij de WRAN?
johanna29 schreef:Tja, de leden willen ook geen competitie van halfboelds op het NK, ze hebben gestemd. Maar misschien heb jij dan ideen hoe de DAWRA moet groeien, 8 deelnemers die in 4 klassen strijden om de titel Nederlands Kampioen is toch wel heel mager na 10 jaar. Let wel dat er bij deze 8 combinatie een aantal zijn die al heel wat jaartjes mee doen!! Wat als deze paarden starks met pensioen gaan of ziek worden??
Maar nogmaals als iemand goede iedeen heeft laat die zich dan svp bij het bestuur melden want ik pas!
gr. johanna
johanna29 schreef:Zoals het nu gaat heeft de DAWRA voor mij geen toegevoegde waarde meer. Dit is de reden dat ik dan ook geen wedstrijden bij deze club rij. Zoals reeds gezegd en zijn genoeg andere alternatieven!
Maar als je al zegt dat ook in het buitenland het animo niet groot is...vreemd joh! Arabieren zijn toch wel geschikt voor de westernsport!