[WN] Waar zijn de reiningruiters met een AV?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

catalyst1

Waar zijn de reiningruiters met een AV?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 06:59

Vandaag hoorde ik dat er slechts 1 reinigruiter met een Arabier zich heeft ingeschreven voor het DAWRA NK.Dat betekent dus dat er dan geen Nederlands kampioenschap te behalen is,omdat daar minimaal 3 ruiters voor nodig zijn.
Toch zie ik regelmatig prachtige arabieren in de reining arena verschijnen. Dus kom op allemaal...je kan je nog inschrijven heb ik gehoord!!

XoNo

Re: Waar zijn de reiningruiters met een AV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:37

Ik heb vernomen dat we de sluitingsdatum al gepasseerd zijn?

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 07:40

Ik denk dat ze graag een uitzondering maken met inschrijven als daardoor wel een kampioenschap vergeven kan worden. Hoop dat je oproep resultaat heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:10

Misschien omdat er in Nederland nauwelijks reiningarabs zijn?
Ik eigenlijk maar 1 paard in Nederland wat wat kan in de reining maar verder niks.

Tja, misschien was het leuker en verstandiger geweest als de DAWRA hun 50% mixregel ook op het NK toepaste. DAn zou het vast wat drukker zijn.

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:19

nielsd schreef:
Ik eigenlijk maar 1 paard in Nederland wat wat kan in de reining maar verder niks.

Tja, misschien was het leuker en verstandiger geweest als de DAWRA hun 50% mixregel ook op het NK toepaste. DAn zou het vast wat drukker zijn.

Of niet alleen L1 en L2 ruiters toelaten, want daar zijn er binnen de DAWRA helaas nog maar erg weinig van op dit moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:20

Ja, dan houd je toch geen NK over.
HEt mag toch nog wel een beetje niveau hebben, spijt mij echt maar om nou ook de beginners toe te laten?

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:21

nielsd schreef:
Ja, dan houd je toch geen NK over.
HEt mag toch nog wel een beetje niveau hebben, spijt mij echt maar om nou ook de beginners toe te laten?

Wist niet dat L3 ruiters beginners waren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:22

Mengeling van Beginner en amateur.
En als je dat toelaat op het DAWRA NK krijg je alleen meer kwantiteit maar minder kwaliteit.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:06

Heeft DAWRa het levelsysteem ook toegepast? Ik ben er helemaal niet in thuis hoor, hoe het bij de DAWRA werkt, maar in principe staan zij toch buiten de regels van de WRAN?

Net als de paints, die hebben ook gewoon beginners, amateur en open (zoals het hoor IMO, maar das een andere discussie Tong uitsteken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:08

Dawra heeft hetzelfde regelboek als de wran.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:11

Jammer Lachen

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 06:34

Mijn reining "pony" staat lekker in de wei, heeft vakantie tot 1 oktober. Na 1 oktober gaat hij weer mee op wedstrijd en heeft Lacy een welverdiende vakantie!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:46

catalyst1 schreef:
Vandaag hoorde ik dat er slechts 1 reinigruiter met een Arabier zich heeft ingeschreven voor het DAWRA NK.Dat betekent dus dat er dan geen Nederlands kampioenschap te behalen is,omdat daar minimaal 3 ruiters voor nodig zijn.
Toch zie ik regelmatig prachtige arabieren in de reining arena verschijnen. Dus kom op allemaal...je kan je nog inschrijven heb ik gehoord!!

Wat wie!? Reining Arabieren?? Waar!? Tong uitsteken

Noem namen en laat het de DAWRA weten en ze worden benadert! Tong uitsteken Ik ken bijna elke reining arabier in de L1/L2 amateur/open, dus als ik er eentje over het hoofd heb gezien.....please tell me!

Vorig jaar waren er ook slechts 2 deelnemers, waaronder ik. Toen wilde er niemand bijschrijven. Deze twee combinaties van vorig jaar zullen door omstandigheden ook niet in de arena verschijnen. Dat wist ik en heb besloten me eventueel bij te schrijven (met mijn betrekkelijk groene paard), zodra het NK waardig is (vanaf 3 deelnemers idd).

Er is wel hoop, want in de L3 DAWRA zijn ook fanatieke reiningruiters, dus in de toekomst moet het weer helemaal goed komen! Op het moment hebben we gewoon weg te weinig reserves.

In grote lijnen volgt de DAWRA inderdaad het WRAN regelboek dus ook de levels. Maar er is wat verschil qua regels. En tijdens een ALV kan er altijd weer wat gewijzigd worden.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 12:03

nielsd schreef:

Dat zou niet best zijn als ie verders niets kan Clown

nielsd schreef:

Ja inderdaad dan was de kans dat het iets drukker geweest zou zijn wel aanwezig geweest, maar ja....meerderheid van de leden besloot nou eenmaal anders tijdens de stemming hierover...meerderheid wilde een aparte NK rubriek voor 100% AV.

Tijdens regulieren wedstrijden van de DAWRA zien we helaas zelden tot nooit mixers. Merendeel van de mixers die starten op wedstrijden hoeven schijnbaar niet zo nodig op een DAWRA wedstrijd te starten?? Of er zijn gewoon nog niet zo veel mixers in Nederland die wedstrijden starten?

Maar goed...de mogelijkheid bied de DAWRA wel. En zodra er voldoende mixers zullen starten en zich aanmelden bij de DAWRA, zal daar vast ook wel een aparte NK rubriek voor geopend worden en wie weet wordt er dan toch nog samengevoegd bij te weinig deelnemers. En dan is het cirkeltje weer rond Vork .

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 05:01

CounTree schreef:
nielsd schreef:

Dat zou niet best zijn als ie verders niets kan Clown

nielsd schreef:

Ja inderdaad dan was de kans dat het iets drukker geweest zou zijn wel aanwezig geweest, maar ja....meerderheid van de leden besloot nou eenmaal anders tijdens de stemming hierover...meerderheid wilde een aparte NK rubriek voor 100% AV.

Tijdens regulieren wedstrijden van de DAWRA zien we helaas zelden tot nooit mixers. Merendeel van de mixers die starten op wedstrijden hoeven schijnbaar niet zo nodig op een DAWRA wedstrijd te starten?? Of er zijn gewoon nog niet zo veel mixers in Nederland die wedstrijden starten?

Maar goed...de mogelijkheid bied de DAWRA wel. En zodra er voldoende mixers zullen starten en zich aanmelden bij de DAWRA, zal daar vast ook wel een aparte NK rubriek voor geopend worden en wie weet wordt er dan toch nog samengevoegd bij te weinig deelnemers. En dan is het cirkeltje weer rond Vork .

Lijkt mij niet verstandig om deze discussie hier op bokt te gaan voeren. Daar komt bij dat de meerderheid (allemaal mensen met een AV) van de leden heeft besloten geen halfbloeden op het DAWRA NK toe te staan. Ik weet van diverse mensen (ongeveer 10 personen) met een halfbloed dat er door deze beslissing geen MOTIVATIE is om nog bij de DAWRA te gaan starten. Een NK is voor velen toch de belangrijkste wedstrijd van het jaar en daar zijn mensen met een halfbloed door deze beslissing van uitgesloten!

gr. johanna vellinga

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:59

Bij de DAWRA zijn ze idd wel uitgesloten van deelname op het NK, maar daar hebben we toch de WRAN voor? Moeten we dan voor alle soort mixjes en kruisingen aparte rubrieken uitschrijven op het NK? Vind ik niet zo nodig, dan worden de klassen veeeel te klein.

Dus ik ben ook van mening dat het niet nodig is om een aparte rubriek te openen voor 50% arab en ook niet om deze toe te laten in de DAWRA klasses. Als mensen echte rassenshows en klasses willen starten, dan moeten ze een paard met volledig papier kopen.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 06:42

XoNo schreef:
Bij de DAWRA zijn ze idd wel uitgesloten van deelname op het NK, maar daar hebben we toch de WRAN voor? Moeten we dan voor alle soort mixjes en kruisingen aparte rubrieken uitschrijven op het NK? Vind ik niet zo nodig, dan worden de klassen veeeel te klein.

Dus ik ben ook van mening dat het niet nodig is om een aparte rubriek te openen voor 50% arab en ook niet om deze toe te laten in de DAWRA klasses. Als mensen echte rassenshows en klasses willen starten, dan moeten ze een paard met volledig papier kopen.

Tja, de leden willen ook geen competitie van halfboelds op het NK, ze hebben gestemd. Maar misschien heb jij dan ideen hoe de DAWRA moet groeien, 8 deelnemers die in 4 klassen strijden om de titel Nederlands Kampioen is toch wel heel mager na 10 jaar. Let wel dat er bij deze 8 combinatie een aantal zijn die al heel wat jaartjes mee doen!! Wat als deze paarden starks met pensioen gaan of ziek worden??
Maar nogmaals als iemand goede iedeen heeft laat die zich dan svp bij het bestuur melden want ik pas!

gr. johanna

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 15:20

tja, wel jammer. Zondag is de grote dag van het NK en dan komt er maar een enkele arabier de arena in. Ik had gehoopt dat er zich nog spontaan wat mensen zouden aanmelden.Toch een tip voor de DAWRA om hier komend jaar flink mee aan de slag te gaan.

johnpppp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:09

Ik vind het maar raar hoor wie doet er wel mee dan.
Volgens mij moeten er in nederland wel meer van die rarabieren zijn met een behoorlijk niveau.
johnnie p

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:20

Tsja, als je met een halfbloed niet zou mogen starten op het NK, wat is dan de motivatie voor mensen met een halfbloed om uberhaupt te starten bij de DAWRA in plaats van bij de WRAN?

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:40

Wendy schreef:
Tsja, als je met een halfbloed niet zou mogen starten op het NK, wat is dan de motivatie voor mensen met een halfbloed om uberhaupt te starten bij de DAWRA in plaats van bij de WRAN?

Ik heb dan ook opgezegd bij de DAWRA want wat maakt het inderdaad nou uit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:46

Idd. Die ene keer dat ik misschien zou starten hoef ik geen lid voor te zijn.
Tja, het is jammer maar gelukkig zijn er nog genoeg andere club's en die hebben meer waarde op dit moment dan de DAWRA (wran/nrha).

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:54

johanna29 schreef:
Tja, de leden willen ook geen competitie van halfboelds op het NK, ze hebben gestemd. Maar misschien heb jij dan ideen hoe de DAWRA moet groeien, 8 deelnemers die in 4 klassen strijden om de titel Nederlands Kampioen is toch wel heel mager na 10 jaar. Let wel dat er bij deze 8 combinatie een aantal zijn die al heel wat jaartjes mee doen!! Wat als deze paarden starks met pensioen gaan of ziek worden??
Maar nogmaals als iemand goede iedeen heeft laat die zich dan svp bij het bestuur melden want ik pas!

gr. johanna

Tja, om eerlijk te zijn, heb ik ook geen idee hoe de DAWRA moet groeien. Sowieso zit ik er helemaal niet 'in' en je hebt volkomen gelijk dat het aantal combinaties om te huilen is, zeker na 10 jaar. Wat je zegt, wat als deze combinaties straks 'uitvallen', dan blijft er helemaal niets over. Maargoed, als je de DAWRA gaat vullen met allemaal kruisingen van 50% arab, dan heb je ook geen echte DAWRA meer natuurlijk.

Misschien dat er via het Arabieren stamboek eens een mailing naar leden uit kan gaan met de vraag welke van de eigenaren western rijdt met hun arabier en wat de reden is dat zij niet starten met hun paard. Een online poll is misschien nog laagdrempeliger. Geen idee of dit ooit gedaan is en of het uberhaupt een idee is, maargoed, ik gooi ook maar even wat in de groep Lachen

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 06:14

Tja, het blijft moeilijk. Ook in het buitenland, behalve dan in Oostenrijk, is de animo niet echt groot! In Duitsland lijkt het nog wat omdat daar wel halfbloeden met minimaal 50% meerijden!

AVS, geen kans hoor!! Loop al vele jaren mee en het enige wat telt is de show. Alleen als de paarden die niet goed genoeg zijn voor de show wordt er aan de sport gedacht (western, dressuur, springen endurance) De meeste fokkers zijn niet geinteresseerd in de sport!
Ik heb voor een paar jaar geleden geprobeerd om een "verrichtingsonderzoek" (zeg maar aanlegtest) onder het zadel op te starten. Het AVS is namelijk een paar jaar geleden over gegaan op het geven van premies en predikaten. De nadruk hierbij ligt weer op het exterieur. Het gebruik is van ondergeschikt belang! Ik kan je vertellen dat het hele "kippenhok" van de leg was!!

Ik ben nog steeds een voorstander van het toelaten van de halfbloeden met minimaal 50%. Dit betekend dat de statuten wel veranderd moet worden. Ik zou anders geen oplossing weten om te groeien. Als de DAWRA geen manier vindt om te groeien zie ik de toekomst heel donker in!

Zoals het nu gaat heeft de DAWRA voor mij geen toegevoegde waarde meer. Dit is de reden dat ik dan ook geen wedstrijden bij deze club rij. Zoals reeds gezegd en zijn genoeg andere alternatieven!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:00

johanna29 schreef:
Zoals het nu gaat heeft de DAWRA voor mij geen toegevoegde waarde meer. Dit is de reden dat ik dan ook geen wedstrijden bij deze club rij. Zoals reeds gezegd en zijn genoeg andere alternatieven!

Inderdaad en ik denk dat iedereen er zo over denkt. Dan denk ik dat het bestuur zich goed achter de oren moet gaan krabben. Lachen Maar als je al zegt dat ook in het buitenland het animo niet groot is...vreemd joh! Arabieren zijn toch wel geschikt voor de westernsport!