). Met de spin oefenen draaide ze eerst linksom alleen om het verkeerde been maar daar werdt aan gewerkt en kreeg van Daniel (mijn trainer) een oefening om daaraan te werken. Maar nu draait ze ook rechtsom om het verkeerde been. Dus in plaats van dat het beter wordt, wordt het alleen maar minder. De oefening van Daniel voor de spin linksom is in contra stelling rechtsom op een kleine cirkel stappen en daarbij haar achterhand overdreven meenemen zodat ze dat binnenbeen (in die oefening dus buitenbeen) goed eronder zette. Dan stilstaan, rechtstellen en linksom de spin inzetten. Als ze een paar pasjes goed deed eruit laten stappen voordat ze weer de fout in gaat. Daarna het tegen overgestelde voor de andere kant doen. Maar zoals ik al zei, het klikt niet bij haar en/of bij mij. Vandaag helemaal niet dus liet ik haar gefrustreerd te lang spinnen en dan om het verkeerde been, wachtend tot ze een pasje goed deed maar dat kwam maar niet. Toen maar even afgesloten met iets waar ze wel goed in is.Ik hoor mensen vaak zeggen dat om het goede been draaien wel komt als er meer snelheid in zit maar ik wil niet dat het een gewoonte wordt voor haar. Ze laat dat buiten achterbeen wel echt goed staan dus ze blijft goed op de plaats en zwerft niet van der plek af. Als ik het nou eens voor elkaar kreeg dat ze dat om het binnen been ging doen zou het helemaal perfekt zijn.
Maar goed, misschien vewacht ik wel teveel van haar en ik wil ik te snel dat alles goed gaat. We zijn eigenlijk pas een paar maanden serieus met reining bezig. Kleine en grote cirkels en speed controle gaan steeds beter, stops gaan beter (soms met een beetje doorglijden) en rollbacks zijn we net mee begonnen maar gaat tot dusver redelijk goed. Als ik naar de spin kijk gaat dat eigenlijk ook al een stuk beter want in het begin raakte ze nogal eens met haar voorbenen in de knoop. Nu stapt ze zonder veel problemen heel netjes over en snapt ze wat met de voorkant de bedoeling is, nu de acherkant nog
Ik kan helaas maar eens in de 2 a 3weken les nemen want het is lang rijden (1,5 uur). De les zelf is niet zo duur. Maar alles bij elkaar met benzine ben ik toch veel geld kwijt. Daarnaast sta ik er voor de rest alleen voor want ik heb niemand waar ik samen mee kan trainen, oefenen of probleempjes zoals dit mee kan bespreken want niemand in mijn omgeving doet aan reining. Alabama is helaas het 'land' van de roping en barrelracing. Dat mis ik dus wel heel erg van Nederland. Daar was altijd wel iemand in de buurt te vinden. Ik mag van geluk spreken dat ik Daniel Hill gevonden heb (die overigens voor Dell Hendricks en All Dunning heeft gewerkt dus dat zit wel goed
)Maar goed, wat ik dus wilde vragen…..heeft iemand wat tips en oefeningen die mij en Jay in de tussentijd zouden kunnen helpen. Ik heb over 2 weekjes pas weer een les en misschien kan ik ook wat andere dingen proberen naast het 'huiswerk' van Daniel.