[WN] toelatingseisen deelname NK

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joany_pony

toelatingseisen deelname NK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 11:40

Wat zijn eigenlijk de eisen om mee te mogen doen aan een Nqha NK,behalve natuurlijk dat je een Quarter moet hebben Haha! Doe de eerste 5000 jaar nog niet mee hahahah maar ben er wel eigenlijk nieuwschierig naar.
Ik heb net een tijdje op de site zitten zoeken maar die site doet bij mij niet echt zn werk zeg maar...Geeft alleen maar aan dat hij dingen niet kan vinden:S

Anoniem

Re: toelatingseisen deelname NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:43

Dat je genoeg intelligentie hebt om je in te schrijven. (voor sommige reining en koeienruiters belangrijk!)
Verder moet je lid zijn van de AQHA (of als jeugd vd AQYHA) en als je de titel wil moet je ook lid zijn vd NQHA.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:45

Ik weet er helemaal niks vanaf, maar moest toch even kwijt dat ik om je berichtje moest lachen Huilen van het lachen kwam nogal droog over Tong uitsteken

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 11:52

Dus eigenlijk(ik wil niemand tegen het hoofd stoten) mag je gewoon meedoen aan een NK zolang je maar ingeschreven staat en een Quarter hebt? Dus je hoeft niet een bepaald aantal punten te hebben waardoor je mee mag doen (dat denk je normaal bij een NK)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:53

Je mag gewoon meedoen. Maar dat is met elk Nk zo hoor in het western.

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 12:00

ja idd,de WRAN site werkte wel met me mee Haha!
maar dan is het dus niet alleen maar een super hoog niveau wat meedoet....Is dat dan echt bij de EK's neem aan dat je daar wel bepaalde eisen hebt dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:08

Volgens mij mag je ook met de ek's zo meedoen.
Alleen niet met de WK's daar moet je je dan wel kwalificeren.

Toevallig loopt er elders bij western een discussie over de wran en kwalificeren voor shows.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 13:18

Bij de WRAN moet je L1 of L2 ruiter zijn om met het NK mee te kunnen doen. aqha en apha, daar hoef je je niet voor te kwalificeren, je moet amateur of open starten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:53

iedereen met quarter mag meedoen, of je dat ook wilt is een tweede, ik zou me persoonlijk doodschamen als ik mee zou doen en het nivo nog niet zou hebben waarvan ik vind dat je minimaal moet hebben om aan een NK mee te doen (en die eis is bij mij persoonlijk erg hoog Knipoog )

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 18:58

cissy schreef:
iedereen met quarter mag meedoen, of je dat ook wilt is een tweede, ik zou me persoonlijk doodschamen als ik mee zou doen en het nivo nog niet zou hebben waarvan ik vind dat je minimaal moet hebben om aan een NK mee te doen (en die eis is bij mij persoonlijk erg hoog Knipoog )

bij jou wel ja hihi maar vraag me dan af of dat bij iedereen zo is dan Haha!
klinkt natuurlijk wel heel goed he LOL dat je hebt meegedaan aan een NK
maar idd ik vindt dat je gelijk hebt hoor zou me persoonlijk ook dan niet durven te vertonen hahahaha ja of ik breng de rest van de tijd door op mn paard ergens ver ver weg Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:00

nee, niet dus.... vandaar dat ik ook niet ga kijken van het weekend Clown ondanks dat mijn stalgenootje de showmanager is...

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 19:04

maar waarvoor niet kijken dan??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:20

joany_pony schreef:
maar waarvoor niet kijken dan??
Optie één is dat je dan denkt...ik had toch wel mee kunnen doen.

Optie 2 is dat je er alleen maar gedesillusioneerd van raakt.
Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:24

optie 2! zeker weten!

alhoewel shoppen in het strodorp wel leuk is en lekker kwekken met bekenden ook, maar daarvoor hoef ik niet naar het NK, de sfeer was vroegah heel anders en dat fijne gevoel wil ik graag vasthouden. Clown

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 19:32

toch jammer dan eigenlijk dat het zo gaat dan....maar ik vind het zowieso heel jammer dat er zoveel jaloezie en afgunst is onder elkaar vaak:(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:37

beetje gezonde concurrentie kan geen kwaad hoor, dat is normaal, daarvoor is het een wedstrijd tenslotte en afgunst moet je boven staan. Het gaat meer om de sfeer vanuit het publiek en het nivo van de deelnemers wat mij tegen staat.

Vroeger was het veel kneuteriger en gezelliger en was er nog oprecht gejoel van het publiek, nu staan ze langs de kant bij de 3e spin wow! te roepen zodat diegene die rijdt weet dat er nog maar 1 hoeft, dat vind ik een beetje jammer, dat is niet eerlijk tegenover de rest en als de rest dat nou ook gaat doen is het helemaal niet leuk meer.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:43

cissy schreef:

Deze mening deel ik dus ook met jou

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:03

cissy schreef:
beetje gezonde concurrentie kan geen kwaad hoor, dat is normaal, daarvoor is het een wedstrijd tenslotte en afgunst moet je boven staan. Het gaat meer om de sfeer vanuit het publiek en het nivo van de deelnemers wat mij tegen staat.

Vroeger was het veel kneuteriger en gezelliger en was er nog oprecht gejoel van het publiek, nu staan ze langs de kant bij de 3e spin wow! te roepen zodat diegene die rijdt weet dat er nog maar 1 hoeft, dat vind ik een beetje jammer, dat is niet eerlijk tegenover de rest en als de rest dat nou ook gaat doen is het helemaal niet leuk meer.

ik denk dat je dan vergeten bent dat dat vroegah! ook gebeurde, ook bij van amstel en andere ruiters.
dat joelen waar je t over hebt gebeurde toen ook!

en kneuteriger en gezelliger, tja er waren gewoon minder mensen die bekend waren met de western,
dan krijg je dat vanzelf wel, dan zit je vanzelf wel met een minder aantal mensen op een NKtribune.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:15

cissy schreef:

**en was er nog oprecht gejoel van het publiek** wat moet ik me daar bij voorstellen??
En zover ik ben geinformeerd wordt er maar bij een 2tal klasses een spin gevraagd Tong uitsteken
Dus dat is maar een heelllll klein gedeelte van het NK.Ga je tijdens dat gedeelte het strodorp in en kom je terug voor de rest Cool

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:24

Maar ik ben het wel eens dat je wel een bepaald kwaliteit moet kunnen laten zien,
Het is wel een NK !
ik vind dat toch bij de WRAN nou niet het gewenste niveau word getoond.
Uitzonderingen daar
Je maakt wel reklame voor de western sport en wat ik vorig jr heb gezien vond ik geen reklame .......

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:36

De wran is niet alleen het NK.Het wran NK is een onderdeel van het FNW NK.De wran heeft als enige een restrictie wat betreft deelname(alleen L1 en L2 ) en dat is de *top* van de wran.
En als die *top* niet wordt gezien als kwalitatief hoogstaand vraag ik me af waar dat mee vergeleken wordt.
Vergeet in het vergelijk dat niet dat de wran een ruiter vereniging is met heel andere doelstellingen dan bv de NSBA of de NRHA.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:15

ik bedoel met dat joelen dat de hele tribune uit zn dak ging als er een goede proef werd neergezet of een fantastische oefening werd gemaakt, nu joelen alleen de fans van die ruiter, vroeger was dat in mijn ogen toch echt anders.
Ik ga nu echt niet meer met plezier naar een wedstrijd kijken, misschien is het inmiddels weer veranderd, ik ga nl nooit meer dus kan dat niet beoordelen Lachen

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:30

Ok duidelijk,ik zie joelen nm meer als negatief en juichen als positief.
Maar wat dat betreft had je toch vorig jaar de FNW cup moeten meemaken.
Een geweldige sfeer en super enthousiast publiek.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:33

misschien is het nu ook wel beter geworden, maar ik vind het zo zonde om er een rot eind voor te moeten rijden en dan weer een teleurstellende wedstrijd te moeten gade slaan.
Ze zijn nou niet echt om de hoek en met de huidige benzineprijzen stop ik die centen liever in mijn eigen training zodat ik ooit ook nog fatsoenlijk kan starten Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:48

Tja kan je maar een tip geven,als je kwalitatief hoogstaande Pleasure,Hunter,Western Riding en Reining wil zien vrijdag 26 september daar de juiste dag voor is Cool