Orun of commandantencursus FPG?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

Orun of commandantencursus FPG?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 16:07

Haai, ik werk al 8 jaar als cliëntbegeleidster op een zorgboerderij en wij hebben sinds 2 jaar twee paarden, en willen hierin wat uitbreiden is de planning. nu komt er voor mij misschien de mogelijkheid om diploma's te halen om onze cliénten goed les te kunnen geven.
De oplediing IPG wordt het dan zowiezo (aangezien er niets anders is, of iemand moet wat anders weten??)
Nu kan ik dus de orun cursus kiezen, die wordt wat dichterbij gehouden, (20 minuten bij mij vandaan...) wat handig is, aangezien het 20 lesavonden zijn waar je regelmatig een paard mee moet nemen.
Alleen moet je dan L1 dressuur met 1 winstpunt hebben Verward Ik heb B+6, met mijn vorige paard en ik heb nu alleen nog een ijslander... Ook moet het paard 1.60 zijn, en het paard wat voor mij beschikbaar zou komen is ong 1.50... en tinker.
Maar goed, valt op te lossen, al wordt het wel lastig. Ook moet je lid zijn van een vereniging aangesloten bij de KNHS?? Klinkt mij als geldklopperij als ik eerlijk ben.

Andere optie is de commandant FPG,
Maar die is in harskamp, een heeeeel eind weg, maar hier hoef je geen L1 met WP te hebben, maar wel op dat nivo kunnen rijden, en dat kan ik wel Knipoog .
Waarschijnlijk moet de tinker dan in harskamp gestald worden, ik heb namelijk wel een rijbewijs maar geen trailerrijbewijs, en een gek die mij natuurlijk die avonden heen en weer gaat rijden!! Dan ben ik pas rond 01:00/ 02:00 terug iedere keer....

Ik DENK dat de laatste optie beter aansluit, op de opleiding, zijn er ervaringen van anderen hiermee?

Zijn er helemaal geen andere cursussen op dit gebied? Ik kan niets vinden namelijk. Het is voor mij wel een gouden kans, maar jee wat een onderneming word dat zeg!!!

Zijn er anderen die dit hebben gedaan, en hoe hebben jullie dat opgelost?

Tries_en_Faf

Re: Orun of commandantencursus FPG?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 16:10

Oh ik lees net dat je L1+1 moet hebben en B springen +1.... Joi...

Ook iemand enig idee waar precies in harskamp de cursus gegeven wordt? IVM stalling zoeken?

Lizette89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:22

Hallo,,

Ik heb dit afgelopen jaar de commandanten cursus FPG gevolgd in Harskamp.

Inderdaad moet je elke woensdagavond naar Harskamp heen rijden, maar als je deze cursus wilt volgen, dan moet je er wat voor over hebben! Maar voordat je deze cursus mag volgen, moet je eerst een toelatingsexamen doen in het paardrijden, en een gesprekje! Dat is in Ermelo!!

Gelukkig ben ik door de toelatingsexamen gekomen, en mocht ik de cursus volgen!
In het begin had ik nog maar net mijn rijbewijs, dus moesten 1 van mijn ouders meerijden naar Harskamp. (zelf woon ik in Twente/Overijssel) Ook heb geen eigen paard,maar ik mocht een paard van mijn manege meenemen, als ik die mee moest nemen!
Bij ons dit jaar hoefden wij niet elke week een paard mee te nemen, wij wisselden elke keer af!

Daar in Harskamp bij de manege stond ook een schimmel en 2 tinkers, die je kon huren voor in de les te rijden!
Jammer genoeg zijn de tinkers naar een andere stal, maar de schimmel staat er nog wel!!

Voor praktijk ben ik dit jaar met allemaal 7's geslaagd, alleen theorie ben ik 2x voor gezakt Huilen
18 september (ditjaar) Als er toelatingsexamen zijn, moet ik mijn theorie overnieuw doen!!
Ik hoop dat ik het ga halen, ivm mijn "handïcap"

Als iemand nog vragen heeft over de cursus of hoe het allemaal gaat, mag je me gerust laten weten!!

Liefs Lizette89

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:47

OWWW kijk als je een paard daar kan huren is dat helemaal ideaal!!!

Ik moet zowiezo nog info halen, en mails versturen enzo, maar dat klinkt al een stuk makkelijker.

En als het moet, dan moet het, dan doen we het , maar het is wel een hele hoop gedoe.

Lizette89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:29

Het is zekers een heel gedoe!!
Maar wel superss leuk om te volgen, ook al zeg ik het zelf!!

Met een paard valt altijd wel wat te regelen,,
En je kunt idd altijd informatie opvragen!!

Succes, en ik hoor het wel of je het gaat volgen of niet:)!

Liefs