Een van de doelstellingen van de KNHS is om het aangepast sporten te integreren in haar bestaande structuur.
Voor de integratie is het belangrijk dat er op lokaal niveau aanbod is voor paardensporters met een beperking.
De KNHS wil verenigingen stimuleren het aangepast sporten een plek geven. Hierbij gaat het onder andere
om het organiseren van wedstrijden aangepast sporten of rubrieken tijdens reguliere wedstrijden. In deze
handleiding wordt in grote lijnen aangegeven waar de vereniging of wedstrijdorganisatie rekening mee
moet houden om de wedstrijd of rubriek soepel te laten verlopen. Voor specifieke vragen kun je altijd terecht
bij één van de Regioportefeuillehouders Aangepast Sporten.
De volgende sites kunnen informatie geven als je wedstrijden wil gaan rijden of al rijdt maar meer informatie wilt:
http://www.knhs.nl = De rubriek aangepaste sport verstrekt je heel veel informatie over alles van wedstrijdsport.
www.paraequestrianholland.nl = De site over mensen die al Landelijk wedstrijden starten.
Mezelf voorstellen: Ik ben een van de regioprotefeuillehouders Aangepaste Sporten. Geheel nieuw in deze tak dus moet zeker nog veel leren hierover. De bedoeling is dat ik in de regio Brabant, Limburg en Zeeland ga helpen om wedstrijdsorganisaties over stage te krijgen om mensen met een beperking ook te laten starten in de rubrieken. Dit ook te promoten zodat mensen met een beperking dichterbij huis kunnen starten en er lol aan kunnen beleven. Hierin ben ik nog wel compleet de weg aan het zoeken binnen deze regio;s en krijgen we nog een aantal tips van de knhs om dit van de grond te krijgen. Mocht je toch al vragen hebben aan mij neem gerust via mijn PB contact op en ik zal proberen uit te zoeken of ik je kan helpen. Of heb je goede tips of ideeen of dingen waar je tegen aan loopt meldt het gerust. Alle beetjes helpen om de intergratie te verhogen en meer mensen tot wedstrijdsport aan te zetten!