Ik ben net weer wakker, even een verhaaltje typen voordat ik weer op bed ga. Was echt kapot na vandaag, maar wat een prestatie van mijn poownie!
Kun je verliefd zijn op je paard?
Vandaag onze eerste klasse 2 gereden in Kootwijkerbroek. Heb zo lang getwijfeld of we er wel klaar voor waren. Reden: nog nooit zoveel kilometers gemaakt, nog nooit zoveel snelheid gemaakt, ook niet in de training. Maar blijkbaar toch iets goed gedaan want als ik naar onze waardes kijk zijn die hardstikke prima!
De wekker ging om half 4...
We hadden de zaterdag een bruiloft gehad, maar toch nog wat tijd gevonden om spullen in te pakken. Iets later dan gepland was ik op stal. Pony uit het donkere weiland gevist, kon dr eerst niet vinden haha. Maar dan loop ik eerst naar mijn oude paard toe en dan volgt de rest van de kudde vanzelf. Ze had er zin in!
Voorkeuring ging prima, normale waarden voor haar doen. Dan de start, voor de eerste keer massastart maar erg druk ging het er niet aan toe. Gewoon lekker drafje kunnen houden en dit eigenlijk het hele eerste rondje volgehouden met kleine stukjes galop. Galop is een verbeterpunt voor haar, ze heeft een geweldige draf maar rustig galopperen is altijd al moeilijk geweest voor dr. Toch ging dit super op sommige stukken!
Vetgate, eerste keer dus even lastig..grooms waren ook nog onervaren en door onze onzekerheid werd paard ook niet echt rustig. En die vieze sproeiregen...Na 10 minuten aangeboden en hartslag 60. Ik had zelf lager gemeten. Volgens de vet allemaal prima waardes met de tip om dr goed warm te houden.
2e rondje, alles zeiknat en zanderig maar paard wilde nog wel. Alleen wegrijden bij groepjes wilde ze liever niet en ik werd ook even zat van dr kleefgedrag. Volgende keer zweepje meenemen om dr iets alerter op mijn been te houden. Ook grote stukken draf gemaakt en stukjes galop. Er zat nog een zwaar stuk mul zand in de route, dat was even doorbijten.
Bij het laatste groompunt Fajah laten gaan, die had er zo de gang in en ik wilde mijn eerste keer niet gelijk Arabel overrijden. Dus even de rust genomen om te koelen, even gestapt en toen in een groepje van 3 schimmeltjes richting finish. We hadden een mooi gelijk tempo en reden op een rij over de finish. Jammer dat er geen foto van gemaakt is maar het moment was zeker mooi!
Hartslag 64 bij de finish, toen wist ik al dat het goed zat. Paard verzorgd, liep te gapen maar viel aan op het eten en drinken. Mjammie appelsap.
Beetje lopen met haar, draven wilde ze ook nog wel.
Bij de nakeuring stond ik erg lang te wachten voordat ik aan de beurt was. Maar alles goed en hartslag 40. Ze was relaxed maar toch nog wakker. Draven moest ze even op gang komen maar liet toch een mooie A zien weer op dr onbeslagen hoefjes!
Ik ben zo blij, heb hard gereden, toch voorzichtig gedaan..en zie ik net bij de uitslag staan dat ik 3e ben geworden!!!
Ik verloor mijn vetkaart nog, nummer 253 (geloof ik) heeft hem gevonden dus die wil ik speciaal bedanken!!!!!
Ik verloor mijn antislip uit beide flexrides halverwege het eerste rondje dus dat reed niet zo lekker..
Abel had schaafplekjes van de singel en/of hartslag meter dus dat moet ook anders volgende keer.
Ik heb pijn in mijn schouders, rug en benen en dat zal morgen wel niet zo lekker voelen op mijn werk. Maar de euforie van je eerste klasse 2 met uitslag 3e plaats zal toch de boventoon voeren!
Organisatie, vrijwilligers bedankt!