[SGW] Oefencrossen najaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

martinev

Oefencrossen najaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 20:01

Ik zou graag in het najaar nog een aantal oefencrossen rijden en ben daar ook naar op zoek gegaan. Een aantal secretariaten heb ik al een mailtje gestuurd om te vragen of ze een oefencross organiseren omdat ik het uit de websites en vraagprogramma's niet op kon maken. Van een aantal crossen kon ik op eventingsport.com geen website vinden.

Weten jullie misschien uit ervaring van vorige jaren of er bij de volgende SGW's ook een oefencross wordt georganiseerd?

Het gaat om:

Gorssel
Heino
Broekland
Barchem
Hattem
Diepenheim (is pony NK, maar volgens mij wordt er ook paarden georganiseerd)
Bathmen (is paarden NK, dus dan zal er vast geen oefencross zijn?)

Sim

Re: Oefencrossen najaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:41

Van de crossen die jij opnoemt heeft er geen enkele een oefencross. Tenzij men besloten heeft dit jaar er toch een te organiseren, maar dat zou dan tzt in het vraagprogramma moeten staan.

Waar er nog wel oefencrossen zijn:

Bij Alice in Biddinghuizen 2 avonden per maand. In september zowiezo ook.

30/31 augustus Wijdewormer
7 september Lelystad
14 september Haarle
20,21 september Lisse
21 september Tripalon (met dressuur en springen) te Klarenbeek
4 oktober Vasse
4 oktober Tripalon Laren Gld.
5 oktober Stompwijk
18/19 oktober Princenhage

Info over deze crossen vind je op startlijsten.nl. bij disciplines "SGW" aanklikken. Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:45

Ik mis de boscross in Broekelo in het rijtje Simmie.
Zal even kijken of ik de datum kan vinden, maar is echt wel een aanrader voor een beginnend crosser!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 20:45

Dank je! Naar Alice ga ik zowiezo, de rest ga ik eens bekijken, zit zeker wat tussen!

edit: dank je Nickeltje, ik wacht af!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:51

Nickeltje schreef:
Ik mis de boscross in Broekelo in het rijtje Simmie.
Zal even kijken of ik de datum kan vinden, maar is echt wel een aanrader voor een beginnend crosser!

Ik dacht dat dat dit jaar een officiele werd?

Wacht, ga het gelijk checken.

*edit* je hebt gelijk. Dit jaar op 12 oktober voor de paarden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:52

Echte aanrader!!
Als het goed is gaan mijn zusjes hem beide rijden, samen net als ik vorig jaar met zusje gedaan heb...

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 20:58

Broekelo? Waar ligt dat, het staat niet in m'n tomtom en ondanks dat ik voor de klas sta is m'n topografie slécht!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:59

In de buurt van Gorssel...
Misschien is het wel Broekeloo (met 2 o's)

Edit: het is in de plaats Broekland... Haha!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 21:01

Dank je wel! Dat is lekker dichtbij! Eigenaresse van het paard wil niet te ver weg... Erg balen als je wil crossen...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:03

Dan zou ik deze zeker in het lijstje zetten.
Is wel lang (geloof 5 km of bijna dat) maar met van alle hindernissen 1 laag en 1 hoog, dus heb hem met mijn paard en samen met pony gereden en elk steeds eigen hindernissen gesprongen.
Verkennen viel te voet wel even tegen...

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 21:05

Haha, kan me er iets bij voorstellen dat het tegenvalt als je lekker vijf kilometer moet wandelen!
Ik ga het even overleggen en dan ga ik me hiervoor opgeven, klinkt wel erg leuk!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:20

Huissen heeft er een in oktober. Met springen en dressuur erbij.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:23

Daar heb ik nog geen vraagprogramma van gezien, terwijl dat er in principe al had moeten zijn.

27 en 28 september is trouwens ook Doorn, maar daar is het inschrijfgeld enorm!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 12:43

Ik had het gezien van Doorn, en dat inschrijfgeld is echt gestoord, wat denken ze wel niet! Maargoed, Yvonne wil daar zelf graag meedoen, is toch een heel lage cross, heb hem met Nikay een jaar of 3 geleden gereden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:28

Leuk, Yvonne raakt zelf ook steeds meer enthousiast he?
Straks raak je je crosspaard nog kwijt...

Ga je ook trainen de 16e bij Rob?
Is in Lunteren; kan je mooi Try Me's greppelvrees overwinnen. Haha!

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:39

Naar aanleiding van bovenstaande posten wilde ik jullie om advies vragen, zag dat jullie het nl over Broekelo hadden.
Ik rij L2 dressuur en B springen met mijn paard en zou voor de afwisseling heel graag eens een cross rijden. Maar heb dus geen ervaring en vroeg me af of de cross in Broekelo (11 en 12 oktober) dan mogelijk is of dat het echt aan te raden is om de eerste keer les te nemen? Wil gewoon eens kijken of mijn paard het leuk vind en hoe hij daar op reageert. Natuurlijk ga ik lessen mocht het bevallen en ik door wil gaan in de SGW.
En daarnaast, kan je zo`n enkele keer met gewone beenbescherming springen + springschoenen of raden jullie aan om altijd met crossbescherming te springen? Omdat dit nogal prijzig is mocht je het maar een keer gaan gebruiken. En draaien jullie bij elke cross rondom kalkoenen, de foto`s van vorig jaar Broekelo lijkt de bodem allemaal zandgrond te zijn?
Ben heel benieuwd wat jullie vinden?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 14:43

Simmie schreef:
Leuk, Yvonne raakt zelf ook steeds meer enthousiast he?
Straks raak je je crosspaard nog kwijt...

Ga je ook trainen de 16e bij Rob?
Is in Lunteren; kan je mooi Try Me's greppelvrees overwinnen. Haha!

Yvonne wordt idd steeds enthousiaster, heel leuk!

De 16e kan ik helaas niet, was zeker een mooie oefening geweest! Ik ga zeker nog wel een andere keer bij hem trainen, was me erg goed bevallen.

Ik zag dat het bij Alice volgende week al is, even overleggen maar denk dat ik dan wel een avond ga.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 14:45

Marije_1982 schreef:
Naar aanleiding van bovenstaande posten wilde ik jullie om advies vragen, zag dat jullie het nl over Broekelo hadden.
Ik rij L2 dressuur en B springen met mijn paard en zou voor de afwisseling heel graag eens een cross rijden. Maar heb dus geen ervaring en vroeg me af of de cross in Broekelo (11 en 12 oktober) dan mogelijk is of dat het echt aan te raden is om de eerste keer les te nemen? Wil gewoon eens kijken of mijn paard het leuk vind en hoe hij daar op reageert. Natuurlijk ga ik lessen mocht het bevallen en ik door wil gaan in de SGW.
En daarnaast, kan je zo`n enkele keer met gewone beenbescherming springen + springschoenen of raden jullie aan om altijd met crossbescherming te springen? Omdat dit nogal prijzig is mocht je het maar een keer gaan gebruiken. En draaien jullie bij elke cross rondom kalkoenen, de foto`s van vorig jaar Broekelo lijkt de bodem allemaal zandgrond te zijn?

Ik heb de cross in Broekelo nog nooit gereden, dus weet niet hoe die is. Maar ik zou je zowiezo aanraden om eerst eens een training te gaan volgen, het crossen is toch heel wat anders dan een gewoon springparcours en het is wel fijn al eens kennis gemaakt te hebben met crosshindernissen.
Ik denk dat je voor een keertje wel met gewone beenbescherming kan rijden, dat zie ik er wel meer doen. Al rijd ik zelf altijd met goede crossbescherming, wil m'n paard optimaal kunnen beschermen!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:47

Marije_1982 schreef:

Dat is een leuk idee van afwisseling voor je paard!!
Over ongetraind een oefencross gaan rijden verschillen de meningen. Broekelo is in afstand een wat langere rit, maar heeft wel heel lage en uitnodigende hindernissen vind ik en ik denk dat de meeste ook goed te doen zijn als je B springt...
Ik heb zelf het eerste jaar gewoon met stevige peesbeschermers en springschoenen gecrossd. Ik denk dat dat in een oefencross ook prima is. Als je later serieuze plannen hebt is het wel aan te raden betere bescherming te kopen.
Als je ijzers onder hebt, zou ik er stiften in draaien. Vorig jaar was op sommige stukken het erg nat geworden en blote voeten gleden een beetje maar ik denk dat kale ijzers daar enorm gegleden moeten hebben. Ik was blij met mijn stiften...
Probeer anders iemand te vinden die ervarener is en met wie je mee mag starten.
Ik heb hem vorig jaar tegelijk met mijn zusje gereden en dit jaar rijden mijn zusjes hem denk ik samen...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:51

Broekelo ligt volgens mij bij Raalte..
Wat betreft Huissen..
die hebben mij gemaild dat het dit jaar waarschijnlijk
niet doorgaat..... snuf... die leek me nou net leuk!!!

Marije_1982
hier nog een onervaren crosser..
Had nog nooit een cross hindernis gezien.. van dicht bij ..
mijn paard ook niet!!!
Heb de 26 e Lunteren in de kleuter hoogte 60 cm prima overleeft..
(en wij springen niet net zoals jij officieel of zo.. )

Ken jouw paard niet, maar jij wel als het goed is..
Mijn pony vond het prachtig!!! (ik ook Haha! )

bovendien is het leuke van bokt de verschillende commentaren.. Knipoog
de een riep!! niet doen!! onverantwoord!!!
Ik eigenwijs natuurlijk...:wel meegedaan 60 cm..kan ie vanuit stilstand ook nog over..
en wil je geen 70.. roept er weer iemand..
nou en.. wat is nou 10 cm... Duivel Wordt er dus geen wijs uit.. Ziek

Ik ga 31 aug.. naar Wijdewormer..

en als Huissen doorgaat lijkt me die ook zeer gaaf..

En kan iemand verklappen wat de hoogtes in Princenhage zijn??
bij het oefen cross gebeuren dat wordt gehouden in hun wedstrijd weekeind??

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:54

Het gevaar van onervaren een oefencross in gaan zit hem naar mijn mening niet zo zeer in de hoogte (60-90 moet een beetje paard al gauw kunnen) maar meer in het aanrijden van verschillende types hindernissen.
Zoals in een flinke galop het water in gaan...
Of nog even goed gas geven voor een op of af sprong...
In die dingen zit enrom veel gevaar. En dat zijn dingen die iemand een keer aan je uitgelegd moet hebben en die je het liefst een keertje rustig geoefend hebt...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:55

70cm voor de oefencross in P'hagen

aanvulling op Nick:
Of je paard te veel los gooien van voor.
Zelf in het gat van de greppel gaan kijken.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:03

Precies! Nog zo eentje... En dan zijn die hindernissen toch wel anders dan gewoon 2 staanders met een paar balken...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:08

Ik heb gelukkig een wereldpony!!! Bloos

wil trouwens gaan lessen in Renwoude..
geven ze bij Princenhage ook les..??
Dat is aanzienlijk dichterbij...

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:31

Ja jullie maken het me lastig, idd verschillende commentaren is heel logisch. En ik zal ook zeker niet zeggen dat ik het met twee vingers in mijn neus ga doen, ik bedoel het aanrijden lijkt me idd stukken lastiger.
Ik zal nog wel eens met mijn springinstructeur overleggen, wat hij denkt en het fijne van Broekelo lijkt me dat je ook kan kiezen tussen de hindernissen. Ik bedoel het gaat mij echt niet om de hoogte maar eerder om het eens gedaan te hebben. Bosritten (heb het nu over Veluwetrails van zo`n 30 kilometer) vind mijn paard helemaal geweldig maar parcoursen springen daarintegen moet je hem er erg netjes voorzetten anders mag ik het zelf doen. Dus los gooien voor de hindernis of op het laatste moment nog versnellen dat werkt bij die van mij sowieso niet. Maar afsprongen en greppels etc gaat natuurlijk wel heel anders zijn.
Dus wil eigenlijk eens kijken hoe hij op zoiets zou reageren. Achter iemand aan rijden vind ik een goede tip alhoewel ik de trails ook voornamelijk alleen rijdt dus hij is het zeker gewend.
Hmm allemaal goede tips, wil mijn paard ook zeker heelhuids mee terugnemen dus ik denk er nog even over na. Weten jullie of er meer van dit soort oefencrossen zijn en dat wat meer richting Amsterdam? Zij wel makkelijker zijn nl. Kreeg deze als tip van iemand dat dit echt een goede was om eens te gaan proberen, zodoende.
Mochten jullie nog meer voor`s of tegen`s hebben, ik sta voor alles open. Alvast bedankt.