Border Reivers Ride, Scotland (19 & 20/7)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Border Reivers Ride, Scotland (19 & 20/7)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 15:41

Twee weken geleden heb ik een wedstrijd gereden in Schotland, in de Lammermuir Hills, zo'n 80 km ten zuidoosten van Edinburgh bij de grens met Engeland. Mijn rijmaatje Mark en ik reden twee 'local horses', een bonte pony en een Friese merrie die allebei in mei van dit jaar hun eerste 120 km met goed gevolg volbrachten (pony 2e + Best Condition, Fries 3e). Via het Nederlandse enduranceforum waren we in contact gekomen met de eigenaren. De eigenares/amazone van de Fries is tien jaar geleden vanuit NL naar Schotland verhuisd, zij organiseerde deze wedstrijd en stelde haar paard beschikbaar. Ik reed het paard van haar trainingsmaatje.

We hebben enorm genoten van alle uitzichten, ondanks het feit dat tijdens de eerste ronde de regen met bakken uit de lucht kwam - zo hard en veel dat je soms geen hand voor ogen zag. Door heuvels, dwars over velden, door wildhekken, door kuddes schapen, sommige stukken door kniehoog modder of vol met losliggende stenen, een paar keer door een rivier waarvan er eentje wel erg breed was... Hebben we thuis niet! Knipoog Een ontzettend leuke en leerzame ervaring, zeker voor herhaling vatbaar! Cool

Mark en Martje waren overigens na de eerste dag de enige van de vijf combinaties op de tweedaagse 80 km die door mocht naar de tweede dag. Ze reden 'm probleemloos uit. De overige vier combinaties waaronder ik met Gypsy mochten niet door, Gypsy had zich tijdens de tweede ronde verstapt in het zware terrein. Ik kreeg meteen twee andere paardjes aangeboden voor de volgende dag, maar ik besloot het bij fotograferen te houden. Knipoog

Een kleine selectie uit ruim 100 foto's (het volledige album staat HIER):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het zoveelste hek Clown
Afbeelding

Omlaag richting spoorlijn en dan voor de spoorlijn weer steil omhoog
Afbeelding

Afbeelding

Cockburn Law (325 m)
Afbeelding

Uitzicht vanaf Cockburn Law
Afbeelding

Lenneke_

Re: Border Reivers Ride, Scotland (19 & 20/7)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:52

Prachtig zeg. Echt heel mooi daar.

Ik wil ook ooit nog eens met Anouar een wedstrijd rijden in Engeland (Schotland is net wat te ver), doel nummer zoveel Haha!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:59

Klik ik helemaal enthousiast je topic aan: zie ik je afbeeldingen niet. Domper. Tong uitsteken Probeer het volledige album even, in je verslag klinkt het in ieder geval super!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:02

Ik zie de foto's in het topic ook niet, maar de foto's in het album wel

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:03

Ja heb ze gevonden nu, ontzettend gaaf daar zeg! Lijkt me wel een heel ander verhaal dan endurance hier ja (geen ervaring btw)! Wel een prachtige ervaring inderdaad. Gave lintjes ook. *LOL*

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 21:58

Wow karin gaaf hoor. Zat je iets dichter bij mij in de buurt!
Heb hier regelmatig geinformeerd of er endurance werd gereden maar dat doen ze hier niet helaas.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 23:08

Ierland heeft wel een endurancevereniging: the Irish Long Distance Riding Association. Valt Noord-Ierland trouwens ook onder, anders moeten die ruiters steeds voor hun wedstrijden het water over. Knipoog

Dit weekend wordt in Glenariff (Noord-Ierland) de Home International gereden, een jaarlijkse wedstrijd tussen teams uit Engeland, Schotland, Wales en (Noord-)Ierland. Martje (de Fries uit mijn verslag) maakt met haar eigenares Francis deel uit van het Schotse team. Ze rijden een tweedaagse, de eerste dag 80 en de tweede dag 40 km.

http://www.northernireland.gov.uk/news/ ... gallop.htm

Hoe lang blijf je nog in Ierland, Bianca? Je hebt het daar wel naar je zin lijkt het? Volgens mij zit je er al best een tijd!

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:16

Ow bedankt voor de Info.

Ik ben inmiddels 11 maanden in Ierland(tussendoor een maand naar huis geweest) Ik werk als supervisor in een kinderkledingwinkel. Erg leuk en ik leer super veel. Ierland is gewoon een prachtig land en ben er echt verliefd op geworden!
Helaas komt aan alles een eind en kom ik over ruim 2 weken weer terug naar nederland. Om dan een ruime week later weer naar Frankrijk af te reizen om daar 2 weken rond te trekken met 2 van mijn vrienden die ik hier in Ierland heb ontmoet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:29

Slotje omdat de afbeeldingen onzichtbaar zijn.