[WN] jong paard starten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kmvreter

jong paard starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 10:02

Een jong paard mag je een klasse lager starten.
Stel je rijdt L2 en strat je jonge paard in L3.
Moet je dan met het jonge paard netjes je puntjes halen (10 in dit geval) voor je L2 mag straten of kan je eerder als je denk dat dit jonge paardje eraan toe is al L3 starten. Kortom mag je dit als ruiter zelf bepalen???

Een wat als je met je oude paard ondertussen een level omhoog gaat?

spiritoes

Re: jong paard starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:17

Hoi Km vreter Lachen een jong paard mag je over laten gaan naar een ander level als je 25 punten hebt en moet je over bij 75

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:19

En als je met een ouder paard je punten al behaald hebt dan mag je daar naar mijn weten eerder mee over omdat dit dan per combi geld.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:55

Je nag met een jong paard een klasse lager straten mits deze nog geen 10 punten heeft gehaald. Dus ik neem aan dat je bij het behalen van 10 punten met dit jonge paard een klasse hoger moet starten.

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:19

okay je bedoeld dus in het verleden gereden wedstrijden toen er nog geen levels waren? Dan heb je dus een jong paardje die wel wedstrijden heeft gereden Lachen Ik dacht dat je echt een groentje bedoelde die geen ervaring heeft.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 07:49

Nee dat bedoel ik niet. Ik heb even een stukje uit het WRAN regelement geknipt....

L3
373. STARTGERECHTIGDE DEELNEMERS
a) In deze klasse mogen deelnemers starten die niet zijn ingedeeld in de klassen L5, L4, L2 of L1. Indien de klasse gesplitst is in L3A en L3B, dan dienen jeugdige deelnemers te starten in de L3B, en volwassen deelnemers te starten in de L3A.
b) In deze klasse mogen deelnemers starten die ingedeeld zijn in de klasse L2 indien zij starten op een paard dat minder dan 10 punten heeft gehaald in de klasse L3, én nog geen punten heeft gehaald in één of meer van de klassen L2 of L1.

Dus een helemaal groen paardje kan kan je als L2 ruiter in dit level starten tot deze 10 punten bij elkaar gehaald heeft.
Maar mag je ook eerder al met zo'n groen paardje over naar de L2 of moet je netjes je 10 punten verzamelen?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:07

Nee je mag terug naar je eigen level wanneer je wil.In principe is het zelfs zo (in theorie) dat je L2 en L3 zou kunnen starten (dus je eigen level en het lagere groene paard level)Zolang je maar geen punt haald in je eigen level en niet meer dan 10 in het lagere level.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 09:49

Oke bedankt voor de uitleg.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:48

Rob_H schreef:
Nee je mag terug naar je eigen level wanneer je wil.In principe is het zelfs zo (in theorie) dat je L2 en L3 zou kunnen starten (dus je eigen level en het lagere groene paard level)Zolang je maar geen punt haald in je eigen level en niet meer dan 10 in het lagere level.

bedoel je nu de ruiter of het paard Rob. Want zoals jij het schrijft, lijkt het of je de ruiter bedoelt.
Maar de zin in het regelboek slaat semantisch gezien op het paard.. het paard mag geen punt hebben gehaald in het eigen level van de ruiter én niet meer dan 10 punten hebben gehaald in het lagere level. Je mag op een ander paard als ruiter wel een punt hebben gehaald in je eigen level.
Het gaat immers niet om de ruiter maar om het groene paard.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:44

Het is de groen paard regel.Dus denk ik dat men wel begrijpt dat ik het paard bedoel.(zoals je al schrijft)
Maar zo zie je maar weer hoe onduidelijk duidelijk bedoelde regels kunnen zijn Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:48

Ja dat heb je met taal Knipoog
Maar daarom dacht ik.. ik vraag toch nog even verduidelijking Ja

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:08

Rob_H schreef:

Rob zoefff, ik ben blond van nature dat weet je Knipoog Maar ik had toch dacht ik begrepen dat het groene paard pas een level hoger mocht als het die 10 punten behaald had.

Ik heb er zelf ja 1 op die regel in de L3 laten plaatsen. Maar ik weet niet beter of ze moet eerst die 10 punten halen voor ze over mag naar de L2. (hoeveel punten ik ook met een ander paard in die L2 behaald heb). Ga mij nu vertellen dat ze elke moment terug mag naar de L2???

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:17

rina schreef:
Rob zoefff, ik ben blond van nature dat weet je Knipoog Maar ik had toch dacht ik begrepen dat het groene paard pas een level hoger mocht als het die 10 punten behaald had.

Ik heb er zelf ja 1 op die regel in de L3 laten plaatsen. Maar ik weet niet beter of ze moet eerst die 10 punten halen voor ze over mag naar de L2. (hoeveel punten ik ook met een ander paard in die L2 behaald heb). Ga mij nu vertellen dat ze elke moment terug mag naar de L2???

Zoals geschreven klopt mijn theorie.(voor hoelang dat is de vraag Knipoog )
Dus ,je moet terug naar het ruiter level bij 10 punten of meer.Maar je mag op elk moment besluiten het ruiter level weer te betreden met je groene paard.