[WN] Starten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IndianVegas

Starten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 20:05

Hooii..
Ik wil dus graag starten met mijn merrie Indian Veagas.
nou heb ik dus een vraagje..
Als zij zonder achterbeen beschermers loopt of zonder bandages zakt zij vaak door haar achterbenen, gaat ze slingeren en kan ze niet goed galopperen.. haar achterbenen zijn verder goed maar gewoon wat zwakker.. (ben het wel aan het trainen wordt steeds beter). In de wei heeft ze nergens last van..
Van mijn gewicht zou het ook niet kunnen komen want ik ben nog in de groei en weeg net aan 53KG
nou wou ik dus vragen of je horsemanshipL5 ofzo niet met bandages mag starten zodat ik toch een keer voor de lol kan starten... of moet ik dit vragen bij de WRAN ofzo?
ik heb trouwens ook gehoord dat je iets naar amerika kan sturen ofzo?
maar ik zou het graag willen weten kunnen jullie mij helpen?
groetjess Kim

cissy

Re: Starten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:15

sorry dit wil je vast niet horen, maar bandages of beschermers maken het been echt niet sterker maar beschermen tegen onheil/stoten van buitenaf.
Je mag niet met bescherming starten in de horsemanship en ik denk niet dat ze een verklaring gaan afgeven voor het starten met bandages omdat de benen zwak zijn, dan hoor je uberhaupt nog niet te starten zullen ze wel zeggen....
als je voor de lol wilt starten kun je beter een onderlinge wedstrijd mee rijden op de manege waar je lest en dan vragen of je met bandages mag rijden. En dan later als je paard door training sterker is geworden kun je alles gaan starten wat je wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 09:45

Als een negenjarig paard regelmatig door de achterbenen gaat, dan zou ik denk ik eerder en veearts bellen dan de WRAN om te vragen of ik met beschermers mocht starten. Dat is niet normaal.

Starten met beschermers mag niet (terecht) en ik kan me niet voorstellen dat ze een uitzondering voor jou gaan maken. Bovendien geven (zoals Cissy ook al aangeeft) bandages of beschermers helemaal geen steun, dus je verzoek zou ook werkelijk nergens over gaan.

Wat is de achtergrond van dit paard, dat het op die leeftijd nog steeds zo zwak is?

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 12:51

oke bedankt..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:36

Alleen in de reiningh mag je besmermers gebruiken, alleen snap ik niet waarom jij met je paard wilt gaan sterten als hij door zijn achterbenen zakt, ik denk dat als je het de WRAN zal vragen zullen zei zeggen dat je niet kanen mag starten met zo'n paard

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 07:46

ik zou even langs de dierenarts gaan want dat is echt niet goed hoor....of is die al een keer geweest hiervoor??

mischien ligt het toch aan je gewicht.niet dat je te zwaar bent,53 kilo in natuurlijk niks maar mischien toch teveel voor hem als hij het in de wei niet doet..