Ik heb even een vraag. Naar aanleiding van vele fysio-bezoeken is de conclusie dat ik vrij zwakke bekken-spieren heb. Moet ook allerlei oefeningen doen e.d.
Vaak heb ik naar aanleiding van paardrijden (tijdens afstappen of door een klap in je rug van een gekke bokkesprong of aangalopperen) dat mn bekken vastschieten. Ik kan dan werkelijk geen kant meer op. Lopen doet pijn, zitten doet pijn. Ik kan eigenlijk alleen maar liggen op de bank. Vorige keer schoot het erin toen ik nieuwe rijlaarzen aan het passen was. Dus het komt niet altijd van paardrijden, maar grotendeels wel omdat ik vrij actief rijd.
Het gebeurt nu niet meer zo vaak als eerst, mede door de oefeningen en fysio-bezoeken en daarbij zit nu ongelijk in het zadel. Links is langer als rechts.
Als ik dit niet doe dan krijg ik een soort krampachtige pijn in die spieren rond mn bekken. Ik heb in de tussentijd wel weer de nodige trucjes gevonden om de pijn weg te krijgen en mn bekken weer goed te 'knakken'.
De fysio heeft weinig verstand van eventuele hulpmiddelen (speciale korsetten of banden ervoor). Zijn advies is definitief stoppen met paarden. Maar toen heb ik hem hard uitgelachen, want dit is mijn passie en levenstijl. Ik kan hier niet zomaar mee stoppen en ik denk dat jullie dat wel kunnen begrijpen.
Mijn vraag is of iemand hier ook ervaring mee heeft en wat voor eventuele hulpmiddelen ervoor zijn aangeschaft? Nu ik ongelijk in het zadel zit moet ik zeggen dat het goed gaat met mn bekken. Maar ik denk niet dat het een perminente oplossing kan zijn. Ik wil ook wel even naar andere opties kijken dan dit.
Alvast bedankt voor eventuele tips