ik dacht; jullie endurance ruiters moeten daar toch ervaring genoeg mee hebben dus ik hoop dat jullie me willen helpen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik dacht; jullie endurance ruiters moeten daar toch ervaring genoeg mee hebben dus ik hoop dat jullie me willen helpen
dank je wel! Dit is alvast hele fijne informatie! Een westernboom of engelse maakt mij niet zoveel uit, maar volgens mij ligt een westernboom een heel stuk beter. En het fijne is dat je aan zo'n zadel waarvan ik de foto heb lekker dingen kunt vastbinden voor de trektochten.

(al vind ik die zelf toch nog te hard zitten, ben n beetje verwend met mn barefootje
) 
laura1986 schreef:Voor wat voor ritten is een barefoot zadel volgens jullie geschikt? (aantal minuten in zadel/afstand)
TS Sorry ik wil je topic niet overnemen, misschien heb je ook wat aan mijn vragen en antwoorden die daarop kunnen volgen?
Ik heb nog geen zadel, een barefoot london of VZ lijkt me wel geschikt voor mijn en mn paardje..
Gebruikdoelen: inrijden, reacreatie, basisdressuur.
Ik weeg iets minder dan 55 kg.
Wat vinden jullie?
Alexx schreef:Is niet erg Laura, anders moet er misschien nog een topic aangemaakt; voor mij is het ook interessant hoor.
MysticTinker schreef:laura1986 schreef:Voor wat voor ritten is een barefoot zadel volgens jullie geschikt? (aantal minuten in zadel/afstand)
TS Sorry ik wil je topic niet overnemen, misschien heb je ook wat aan mijn vragen en antwoorden die daarop kunnen volgen?
Ik heb nog geen zadel, een barefoot london of VZ lijkt me wel geschikt voor mijn en mn paardje..
Gebruikdoelen: inrijden, reacreatie, basisdressuur.
Ik weeg iets minder dan 55 kg.
Wat vinden jullie?
Ik ken mensen die er dagtochten in rijden zonder problemen.
Langste wat ik heb gereden is 3 uur, en dat was geen enkel probleem. Ik weeg ook zo'n 53 kilo.
Zeker zo'n lichtgewichtje kan geen kwaad op een barefoot. Enige waar je een beetje rekening mee moet houden is dat je zelf de druk wat verdeeld over je bovenbenen en kont en beugels (maarja dat geldt eigenlijk ook voor een boomzadel, daar hoor je ook niet vol op je kont te zitten)
Voor inrijden is het helemaal ideaal, je voelt je paard goed aan, en het zadel groeit mooi mee met de bespiering
Jeevan schreef:Ik heb zelf ook een barefoot ook voor dagtochten en trektochten. Het vervelende alleen is is dat je continue op een correcte houding moet letten en niet in een stoelzit moet gaan vallen anders heb je inderdaad een probleem met de drukverdeling.
Ook moet je ieder klein ding wat je meeneemt wegen zodat er aan iedere kant even veel gewicht hangt en een enorm goed pad eronder hebben met dikke goede inlages erin.
Wil je relaxed rijden en niet continue op je houding letten raad ik je boomloos af, ikzelf vind het geen probleem en geniet van mijn barefoot
MysticTinker schreef:55 kilo, is dat niet 55.000 gram? Of zit ik nu helemaal fout![]()
In dat geval zou je dus een oppervlakte van 500 cm2 moeten hebben als je berekening klopt. En das ongeveer 20 x 25 cm.
Ík haal dat wel met mijn kont en bovenbenen (even op een zachte stoel gaan zitten, en kijken over welk vlak die ingedeukt is)
. Even een stukje mee door de wei gelopen, ging echt prima. Het betrof trouwens een oud springzadel met boom. Ik heb er geen singel aan vast gemaakt en verder geen druk op uit geoefend omdat ik geen idee heb in welke mate het zadel past. Ik ben wel blij met zn reactie, dit komt helemaal goed
! MysticTinker schreef:55 kilo, is dat niet 55.000 gram? Of zit ik nu helemaal fout![]()
In dat geval zou je dus een oppervlakte van 500 cm2 moeten hebben als je berekening klopt. En das ongeveer 20 x 25 cm.
Ík haal dat wel met mijn kont en bovenbenen (even op een zachte stoel gaan zitten, en kijken over welk vlak die ingedeukt is)