[WN] Shakira's en mijn eerste wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jinthe

Shakira's en mijn eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 10:50

zaterdag 5 juli 2008

Vandaag voor shakira en mij beiden onze aller eerste wedstrijd ooit. Spannend maar wat hadden we er veel zin in!
Aangekomen Shakira op stal gezet en gaan kijken wanneer welk onderdeel plaats vond. Het was geen officiele wedstrijd maar gewoon heel vriendschappelijk.
Shak en ik hoefde pas later dus kon ik eerst even de kat uit de boom kijken naar de andere deelnemers.

En toen was het onze beurt voor "trail aan de hand". Er deden maar 2 deelnemers mee helaas dus de concurentie was niet erg groot helaas...
Trail aan de hand was moeilijk dan ik verwacht had, waar we aan moeten werken:
- door 2 balkjes achteruit lopen.
- over een balkje de sideways game

Wat wel heel goed ging was over de brug lopen, zowel dat ik voorop ging als dat ik shak erdoor heen stuurde. Ook over het zeil en de balkjes lopen was geen probleem en om de tonen lopen terwijl shak achter mij moest blijven ook niet.
Al met al ging het redelijk en we waren dan ook eerste lalala We hadden een klein mini western zadeltje gewonnen!!!
Van de proef zelf geen foto's wel van hoe stralend we de bak uit kwamen lopen

Afbeelding

Hierna deden we mee aan het onderdeel "Horsemanship". Dit deel was onder het zadel en daar zag ik het meeste tegenop... nouja "tegenop", het leek me gewoon het moeilijkste. Er deden in totaal 6 mensen mee, waaronder nog een ander haffie.

Zenuwachtig voor de proef...
Afbeelding

maar helemaal in western stijl
Afbeelding

Hier werd de proef uitgelegd. (mijn vingertje volgt de proef )
Afbeelding

De proef: Aanstappen naar pion 1, tussen pion 1 en 2 aandraven, bij pion 2 volte naar rechts, uitkomen aan de linkerkant van de pion weer. Stap overgaan bij pion 3 weer aandraven en volte naar links. Tussen pion 3 en 4 in stap overgaan, bij pion 4 halt houden en 2 pasjes uiteruit.

Het moeilijkste vond ik dat ik als aller aller eerste moest en dus geen voorbeeld had...
aanstappen naar poin 1.
Afbeelding

Linkervolte in draf.
Afbeelding

Voor mijn gevoel ging het echt super super goed, we reden een nette proef vond ik zelf, alleen toen ik deelnamer 2 zag besefte ik dat ik de voltes groter had moeten rijden. Dat was dan ook bij de prijsuitreiking mijn grootste commentaar, de voltes mooi ruimer rijden, voor de rest zag het er heel beheerst uit!! Lachen Wat was ik trots en we hadden een gedeelte 4e plaats Misselijkule

Afbeelding

Toen deden shak en ik mee aan mijn "lievelings" onderdeel, Parelli spelletjes!
Dat moest niet al te moeilijk voor ons zijn leek mij oeps!
helaas weer deden er maar 2 mensen mee...

porcupine game acherhand
Afbeelding

yoyo game
Afbeelding

Verder moesten we nog de drivinggame achterhadn, de circling game en de squees game laten zien.

shak was erg sloom ze had ook al 2 andere onderdelen achter de rug gehad, maar toch deed ze langzaam wat ik van haar vroeg en dat was goed genoeg voor nog een eerste plaats!!! lalala Onze aller eerste strik ooit was binnen Misselijkule

Me super super super trots op mijn meisje!!!
Afbeelding

Toen kwam het spelprogramma dat was echt alleen maar voor de fun en super super leuk om te doen!!! Er deden 4 mensen mee.
1e spel, zo snel mogelijk met een vol bekertje water de bak op en neer, heen lopend terug op de paard. (2e)
Afbeelding

2e spel, stoelendans. Rond stappen op je paard als de muziek stopt zo snel mogelijk op een stoel gaan zitten. (2e)
Afbeelding

3e spel, 2 teams maken die worden aan elkaar vastgeknoopt en dan met je paard achter je naar de overkant lopen en terug. (1e)
Afbeelding

4e spel, limbodansen op je paard, onder een lint door rijden. (2e)
(geen foto van)

5e spel, onderweg pionnen oppakken en op de terug weg ook weer neer zetten, je mocht zelf weten of je maar 2 pionnen bakte op de heenweg of alle 5, natuurlijk ging ik voor alle 5! Maar met 5 pionnen in je hand en dan op je paard klimmen valt nog niet mee... (1e)
Afbeelding

Afbeelding

Al met al had shak het super goed gedaan en wat was ik trots op mijn meisje dat ze zo goed luisterde met al die vreemde dingen die ik haar vroeg, pionnen op haar rug, onder een lint door, enz...

Als aller aller laatste deden we totaal ongepland mee aan de barrel race.
Korte uitleg, zo snel mogelijk om 3 tonnen in de bak gelopperen en terug...

Hele slechte foto van het inrijden...
Afbeelding
(Als het goed is krijg ik hier nog betere fotos van iemand anders.)

1e tijd was, 25.8 sec
2e tijd was, 24.3 sec
om onze tijd meteen de eerste keer al te verbetere was een prestatie op zich van ons!
Verder waren we wel laatste bij dit onderdeel maar we hebben genoten en dat was het belangrijkste!!!

We hebben een geweldige dag gehad en ik ben super super super tevrede en trots op shakira!!!
Afbeelding

unicumW

Re: Shakira's en mijn eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:10

het ziet er allemaal heel leuk uit, ben benieuwd of at bij ons in de buurt ook ergens is.
misschien dat jij een idee hebt?
ik kom uit brabant Knipoog

jinthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 11:33

dit was net over de grens bij brabant in gelderland (well)
als je valkbij den bosch woont is het heel dichtbij...

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:27

Lijkt me een leuk dagje lol met je knol Clown
Ik vind het heel knap dat je zo met pionnen op je paard kunt komen. Lukt mij niet eens zonder pionnen, laat staan zonder opstapje Tong uitsteken

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:16

wat een gezellige dag lijkt me dat! leuk hoor!

migo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:41

dat zier er tof uit...die spelletjes......ik zou er niet eens opkomen....ben niet zoooo lenig

undra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:24

MOOIE FOTOS Haha!

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:47

Heey Elian!!
Ziet er echt SUPER GAAF uit!!
Echt gewoon WAUW!!
Shak heeft volgends mij ook echt goed der best gedaan zo te zien.
En voor jou zal het ook niet heel makkelijk zijn geweest.
Maar ik zou zeggen: GA ZO DOOR!!
Kus my