misschien een domme vraag, maar ik ben niet heel erg thuis in western en nou las ik laatst iets over pleasure.
Ik heb wel een idee wat het is, maar kan iemand mij even wat western les geven?
Bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Western Pleasure is een van de meest populaire onderdelen voor de deelnemers, hoewel het voor het publiek wat minder spectaculair is. Een combinatie laat zien wat de kwaliteiten van een western paard zijn : rustig gedrag en toch directe reacties op hulpen van de ruiter. Door de jury worden de overgangen stap (walk), draf (jog of trot) en galop (lope) beoordeeld en de houding van ruiter en paard.
De deelnemers komen gezamenlijk in de arena en moeten aan de wand blijven of op de binnenhoefslag. Je mag geen cirkels rijden of de arena oversteken. De drie verschillende gangen worden getoond op zowel de linker- als de rechter-hand. De jury kan ook een uitgestrekte gang vragen. Als de jury twijfelt tussen de hoogst geplaatsten kan deze ook de gang achterwaarts vragen van de betreffende deelnemers.
De ruiter blijft in het zadel, tenzij de jury het hoofdstel en zadel wil controleren. Combinaties worden gestraft voor een te hoge snelheid, verkeerde gang op het gevraagde moment, verzet van het paard, te diepe of te hoge halshouding van het paard of break of gait (uit de betreffende gang vallen). Het paard moet aan een losse teugel gereden worden, zonder overmatige of storende correcties van de ruiter.

XoNo schreef:Losse teugel is geen must, maar wordt wel gewaardeerd.
Vind ik wel een goede regel!