's morgens al vroeg op stal om de peerdjes allemaal te voeren. (anders breken ze de boel af..
) en om al mn spullen die al klaar stonden in de auto te pakken. nog gauw even mn stalletje uitgemast zodat roëla 's avonds weer in een schoon bedje kon na een lange dag. mn grooms waren mooi op tijd (7.15) en we hebben ro op de trailer gezet en zijn om half 8 vertrokken richting otterlo.
om een uurtje of 9 waren we er. ro stond heerlijk rustig op de trailer en ze mocht nu mee papieren gaan halen en even naar de voorbespreking. zodat we daarna gelijk naar de voorkeuring konden gaan.
voorkeuring verliep mooi vlot. alles was goed HF36 (dacht ik zo uit mn hoofd) en locomotie een A. daarna gauw naar de trailer en even een broodje eten en opzadelen. om 10.40 zijn we gestart. ro was een beetje gespannen en huppelde het terrein langs de trailers over. eenmaal in het bos werd dat stukken minder. zoveel minder zelfs dat ik behoorlijk moest aansporen. het was warm en ze zag er even niet zo het nut van in om die zware tankbaan te trotseren. we kregen wat andere paarden in het zicht en toen begon ze al wat meer te sjouwen. groompunt 1 gepasseerd en daarna op naar het waterpunt. daar eenmaal aangekomen even lekker koelen. kom ik nog een bekende tegen, of eerlijk gezegd ik werd herkend. dus heb ik heerlijk verder gereden met sigrid en lexus. roëla vond deze stoere arabier wel erg prettig gezelschap en dat liep samen fijn.
bij de p/a aangekomen even rustig aangedaan. lekker gekoeld, drinken was helaas niet wat ro op de planning had staan. maar een paar appeltjes en stukjes komkommer ging er wel in. ook goed. na een paar minuutjes aangeboden en een HF van 44. dat had ik niet verwacht omdat ze het warm had en ze vond het terrein vrij zwaar. we hadden ook rustig aan gedaan en braaf 2 km gestapt waarvan 1 ernaast gelopen.
de rest van de route was lekker bos en wat open vlakte met een lekker briesje. dat vond ro wel prettig en zette de dieselstand aan.dus heerlijk doorgereden tot 2km voor de finish. daar zijn we weer gaan stappen en de laatst km er weer naast gelopen. flink gekoeld, mn grooms hadden weer overal flessen heen gesjouwd en dat kwam goed van pas. gauw er weer op en gefinished met een HF van 52. ik was heel blij en ro vond het allemaal wel weer prima. die had zoiets van: klaar? mooi nu naar die trailer en eten! dat hebben we dus gedaan. zij lekker grazen en wij haar lekker afsponzen en de troep weer opruimen. even wat drinken want ik had verschrikkelijk dorst. ro niet echt, 2 slokjes en het was weer klaar.
na 20 minuutjes richting hoofdterrein gewandeld en mooi in de schaduw gewacht op de voorkeuring.
daar was weer alles goed en een HF van 40. ook locomotie was weer een A. toch altijd weer een opluchting.ik las op de dersite dat onze gemiddelde snelheid 10.35 was. heel netjes voor ons, we zitten meestal tussen de 10 en 11 km/h
daarna weer op huis aan gereden. nog even lekker op het land zodat wij mooi even alles konden opruimen. ze was zo fit als een hoentje en was lekker aan het grazen. later stond ze alweer te drammen voor het draadje: ik wil naar binnen brokjes eten!!! Tsja, de liefde van een fjord gaat door de maag..
ik ben weer supertrots op mn dieselfjord. ze doet het maar weer top! elke keer verbaasd ze me weer met haar plezier dat ze heeft en haar supernette waardes. wie weet gaan we nog wel een klasse 2 proberen.
ik las op de uitslagenlijst dat we uiteindelijk als 13e zijn geplaatst! dat is helemaal boven verwachting!
we hebben onze draai helemaal gevonden in deze sport. en hopen dat jullie ons nog vaak gaan tegenkomen!
Goetjes Willemien en Roëla
foto's van onze rit:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=184&t=965503