Een geslaagde rit, Ginkelse Heide!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Een geslaagde rit, Ginkelse Heide!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 18:09

Een verslagje van mij over de Ginkelse Heide in Otterlo. Tegen half 9 kwamen Niels, Monique en vriendinnetje (naam Bloos ?) Porsche en mij oppikken op stal. Kelsey het paard van Monique stond al in de trailer en we hebben Porsche er snel bij gezet, ze liep er zo op Pling Na ongeveer een half uur rijden kwamen we aan op het wedstrijdterrein. Trailer en auto weggezet en hesjes/vet. kaart halen. Toen de paarden aangeboden bij de voorkeuring. Allebei goed! Kelsey 48 (dacht ik) en Porsche 32 pols (hallo, leef je nog??) en beide een A voor de locomotie. Toen naar de trailer en lekker rustig opgezadeld. Tegen 4 voor 12 bij de start gearriveerd en we gingen van start! Eerst even ingestapt en toen lekker vlot gaan draven. Dit hebben we eigenlijk de gehele rit volgehouden, af en toe wat stap en gallop tussendoor. Bij de groompunten en voor de P/A en finish werden we gegroomd, door 2 super grooms Niels en vriendinnetje (Monique). Water en appels voor de paarden en voor ons ook wat te drinken. Dit liep allemaal gesmeerd. Toen naar de P/A. Kelsey 60 en Porsche 44, toppie dus en gauw verder. Ze liepen lekker door, Kelsey soms wat te enthousiast en Monique moest haar daarom soms inhouden, omdat ze anders over haar tempo heen liep. Toen kwamen we onderweg een huifkar tegen met een Shire ervoor en dat vonden ze toch wel errug spannend!! Zo stoer als ze zijn, wilden ze er niet langs. Dus moest de mevrouw op de wagen de Shire even stilzetten en na veel aanmoediging wilden onze twee tante's er eindelijk langs. Af en toe aansluiting bij andere ruiters gingen wij gestaag door. Toen bij de finish, Kelsey 72 (10 minuutjes wachten) en Porsche 44!! Super dus, ben echt trots op mijn meisje!! Kelsey na 10 minuten weer aangeboden en super gedaald naar 56. Dus beiden naar de nakeuring. Alletwee goed bevonden, met een hartslag van 44 en 48, locomotie A en verder alles goed. Porsche was nog even ondeugend met de nakeuring, dierenarts moest het ontgelden, mevrouw was moe en had het gehad, dus dan is ze nogal snel op haar teentjes getrapt. Die plooi aan haar hals trekken vond ze dus ook helemaal niet leuk, maar gelukkig was verder alles goed Bloos Knipoog Toen moesten de twee dames natuurlijk weer in de trailer, dat was nog even tricky. Porsche deed even moeilijk, maar na een flinke waarschuwing liep ze er vlot op. Terug gereden naar Terwolde en Porsche uitgeladen. Monique/Niels reden snel verder op Kelsey in de wei te zetten. Ik heb Porsche ook lekker buiten gezet en ze ging eerst lekker staan te drinken in de wei, toen lekker rollen en daarna achter haar weidegenootje aanvangen :angel: Dus die was nog fit zat!!

Porschie, je hebt het super gedaan, ben echt blij met een paard als jij!! Hopelijk ben je ook drachtig, dat weten we 18 juli Cool Knipoog

Hieronder een aantal foto's van onze rit:

Bij de trailer Pling
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erop Haha!

Afbeelding

Bij de start!

Afbeelding

Instappen Monique en Kelsey Cool

Afbeelding

Instappen Porsche en ik Knipoog

Afbeelding

Ergens onderweg, voor een groompunt.

Afbeelding

Mooie foto van Monique en Kelsey Cool

Afbeelding

Melina, je cap zit scheef Clown

Afbeelding

P/A Monique en Kelsey

Afbeelding

P/A Porsche en ikke

Afbeelding

Porsche wordt gemeten door Justien, oud vriendinnetje van mij Tong uitsteken

Afbeelding

Jeeeh, bijna bij de finish!!!

Afbeelding

Foto's gemaakt door Niels, thanks!!!

Ik wil de organisatie en vrijwilligers bedanken voor deze mooie dag en ik vond het ook allemaal goed georganiseerd en een prachtige omgeving!!

Voor herhaling vatbaar,

Groetjes Melina

Toushie

Re: Een geslaagde rit, Ginkelse Heide!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:20

Fijn dat het zog goed ging.
ghoed gedaan hoor.
zier er lekker uit

Lisaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:22

Hee melina!
fijn dat het zo goed ging. ziet er ook heel goed uit! Haha!
spreek je weer bij de paardjes.

groetjes.

mvanaarle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:43

Jij bent snel met je verslag zeg. Zit hier nog steeds bij te komen van de hele dag Bloos
Kelsey staat ook weer lekker in wei, heeft even uitgebreid gerold en ook eindelijk wat gedronken (in plaats van alleen even haar lippen natgemaakt Tong uitsteken )

Volgende rit KWB II??

Monique

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 18:59

Thanks allemaal, super dag gehad!!

@mvanaarle, en vind je het verslagje leuk?? Beetje tevreden met je foto's Bloos ?? Knipoog

Enne zekers naar KWB II, heb er al zin in!!

xxx Melina

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:34

wat een prachtige waarden! Goed gedaan zeg!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 19:35

Hey Melina!
Leuk verslag hoor! En op de foto's kan je goed zien dat jullie het leuk hebben gehad!
Mooi dat de hartslag zo laag is gebleven.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:13

Leuke foto's! Mooi dat het een leuke dag is geweest en dat porsche zich zo netjes heeft gedragen! Hoelang was de rit nou uiteindelijk?
Ga je binnenkort je ook nog een keer aan een dresuurproef wagen? Knipoog

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 11:36

He Sam,

De rit was 32 km, jahoor ik wil best een dressuurproefje wagen, mag ik dan met jou mee?? Haha! Knipoog

xxx Melina

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:37

he wat leuk, ben vandaag naar de hei geweest Haha!

isolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:23

hey meis.

Super gedaan!
Was je misschien nog in de prijzen gevallen hoorde ik van Sam?
Maar hele mooie waardes! ze is goed in conditie!

Suc6 alvast met de volgende wedstrijd, wil je ook wel een x helpen met groomen! Haha!

xx isolde

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:31

Leuk verslag, Melina.
Nette waarden voor Porsche!

Hoe is het met Saké?
Rijd je met haar nog?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:26

Goed gedaan allebei Lachen
En ze is inderdaad in een beste conditie Lachen

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 09:34

Thanks allemaal!!

@ isolde, ik ben 18e van de 42 geworden, was me een beetje tegengevallen, maar we waren niet heel erg snel, maar ze had wel erg goede waardes. We hadden wel prijs, werd tot 20 prijzen verdeeld. Maar Monique en ik waren al weg, dus jammergenoeg niet in ontvangst kunnen nemen. Maar heel leuk als je een x mee wilt om te groomen, mag je samen met Niels (Monique haar vriend), in zijn jeep, dat wordt wel gezellig Knipoog Haha!

@ Nicole, Saké staat nog wel bij mij op stal en wordt nu gereden door Esmee (11 jarig meisje), dit gaat erg goed en het is een mooie combinatie. Als ik wil, mag ik er zelf ook nog op rijden, maar dat doe ik eigenlijk niet meer. Ik geef haar wel bijna dagelijks nog een knuffel Knipoog

@ Cornelie, thanks! Vind je haar te dik? De dierenarts vond haar mooi op gewicht en goed bespierd. Ik vind het wel erg moeilijk haar op gewicht te houden hoor, ze wordt gauw te dik. Ze is van de winter ook te dik geweest. Ze staat nu overdag op een schraal land en s'nachts op stal met een plakje hooi en een half schepje granenmix.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:15

He ik sta er ook op. Ik ben die ene in het oranje vestje waar Jantien de hartslag staat op te meten. Had ze niet even kunnen waarschuwen dat er een kiekje werd gemaakt, dan had ik nog een poging kunnen doen om er charmanter bij te gaan staan Vork
Ik herinner me jou nog, jullie kwamen samen binnen 72 en 73. Goed gedaan 18 van de 42.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:08

Ach, zo sta ik heel niet-charmant op de foto bij het eerste groompunt, bij de schimmel Clown

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:48

Miran, dan valt mijn foto inderdaad reuze mee Knipoog