[WN] Richis Powerplay met touwhalster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Richis Powerplay met touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 19:49

Hallo!

2 dagen geleden was het tijd voor een beetje afwisseling, en heb ik eens met het touwhalster gereden. Het voelde nog een beetje onwennig in het begin, maar na een tijdje ging het sturen al redelijk goed, aanspringen ook, alleen het stoppen zette hij telkens nog een paar passen door, das dus een werkpunt Lachen Ok mag ik de touwteugels nog losser laten zie ik nu, is kwestie van afleren zeker Bloos Ik heb het zadelbontje eraf gehaald, beugel terug korter gezet, zoals jullie zeiden, en ik zat ook veel stabieler moet ik zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mij ging het nog niet echt om afwerking, ik ben al blij dat hij goed erop reageerde en hij amuseerde zich echt, voor de eerste keer bitloos, zeker voor herhaling vatbaar! Haha!

IndianHorse

Re: Richis Powerplay met touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:30

Heb er niet veel over te zeggen ... ziet er echt super uit!! Haha!
Je zit inderdaad een stuk beter (vind het er ook mooier uit zien zonder bontje Knipoog ) en zo te zien vind hij bitloos ook ok Lachen
Ga zo door!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 20:32

Bedankt! You make my day!

Whizper08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:45

Ziet er heel goed en lekker ontspannen uit!! Lekker doorgaan zo, jullie hebben er beide veel plezier in zo te zien... Knipoog

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:52

Ziet er goed en relaxed uit OK dan!
Ik had 's winters ook een bontje en ik moet toegeven dat ik zonder bontje meer contact kon maken met me paard Ja

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:42

Leuk! Ik begrijp dat je ook voor het eerst bitloos reed?

Ik rijd nu met een bitloos hoofdstel en wil binnenkort ook eens op mijn touwhalster rijden. Mijn merrie is neck reining gewend, dus dat zou moeten lukken. Als ik jouw foto's zie krijg ik er zin in!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 20:09

Bedankt iedereen!

simodi, dit was de 2 de keer bitloos, eerste keer alleen in stap alleen, nu in draf en galop, en hij reageert er echt perfect op!
Ik denk sowiso dat western gereden paarden fijngevoeliger reageren op een touwhalster en de bijhorenden neck reining, dus veel succes! Is echt super leuk, en leerzaam, je leert echt alles veel meer te doseren zonder afhanklijk te zijn van het bit.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:21

Meid je bent sprongen vooruit gegaan met dat bontje eronderuit Ja
Ziet er veel beter uit hoor Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:59

yep, vind ik ook! nou nog leren je kont in je zadel te plakken dus meer te relaxen met je benen.
Je zit nog steeds niet helemaal recht, heb je nog gekeken of je fenders wat naar achteren geschoven konden worden?
Verder toppie hoor, je gaat vooruit dat is het belangrijkste en lol met je knol is alleen maar leuk!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 19:43

Tnx voor de tips mensjes! Het is dankzij jullie dat ik positief blijf denken, en vooruit ga!

ps Hij heeft nu een pleasure coop gekregen, lekker zomers, ik maak binnenkort fotos! Lachen