Endurance trainingskampen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Endurance trainingskampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 16:02

Ik raak steeds meer geinteresseerder in endurance, maar heb helaas er ueberhaupt geen ervaring mee. Ik rijd met mijn paard vele trektochten en dagritten, en zijn conditie is momentaan heel goed. Ik zou heel leuk vinden, om aan een endurancetrainingskamp mee te doen, niet al te ver weg van Arnhem/Nijmegen/venlo, aangezien mijn paard en ik in Duitsland wonen (bij Keulen in de buurt). Een trainingskamp lijkt me leuk, om alles zo goed mogelijk te leren. In mijn omgeving wordt dit helaas niet aangeboden. Waar kan ik dit soort informatie vinden? Verderop bij bokt.nl heb ik wel iets gelezen over een trainingskamp in de buurt van Soest. Alvast bedankt voor de tips

Silence

Re: Endurance trainingskampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:04

Je kunt ook een kennismakingsklasse rijden bij een wedstrijd.
Heb ik vorig jaar ook gedaan en heb toen ontzettend veel geleerd.
Ik reed toen met 2 anderen onder begeleiding van een ervaren endurance ruiter.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 16:32

Is het bij de kennismakingsklasse altijd zo, dat je meerijdt met een ervaren ruiter, die vertelt waar je bij je paard op moet letten en hoe het werkt bij de vetgates? Ik wil het namelijk in keer goed leren.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:09

Nee, bij de betreffende wedstrijd kon je dat aangeven.
Je kunt altijd informeren of het mogelijk is.

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:32

Er is een trainingsweek in Zutphen, dus in de buurt waar jij zoekt. In die week wordt alles behandeld mwb Endurance. Volgens mij is er nog net 1 plekje vrij, dus dan moet je wel snel zijn Knipoog

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:35

Hier is de link naar het topic dat ik erover had geplaatst. Er staat ook een uitleg bij. (overigens is de instructrice van die week, Marly van Ditzhuijzen, 2e geworden op het NL kampioenschap 2008 met haar paard Czarownica... een betere leraar vind je niet!)

[EA-CO] Trainingskamp

liesje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 07:31

Endurance spreekt me ook erg aan, maar ook absoluut geen idee waar te beginnen...

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:25

liesje87 schreef:
Endurance spreekt me ook erg aan, maar ook absoluut geen idee waar te beginnen...

Bij de FAQ, daar staat al heel wat informatie in. Lachen

Groeten, SuSEQ

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 10:12

Veel nuttiger en goedkoper: ga eens een paar wedstrijden met iemand mee als groom (je bent echt bij iedereen welkom dan!) of ga vrijwilligen op een wedstrijd (ook elk wedstrijdsecretariaat heet je dan hartelijk welkom!). Zie www.deronline.nl voor meer informatie en de wedstrijdkalender.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 14:49

Allemaal bedankt voor jullie tips. Misschien kan ik in Zutphen nog mee doen, maar dat hangt ervan af, of ik nog in Soest mee kan doen aan de endurance rit, anders heeft het trainingskamp voor mij weinig zin

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:01

Ik ga met Carola mee: door te groomen of vrijwilligen krijg je een goed idee van wat het inhoudt, en je kunt ter plekke ook dingen vragen of contacten leggen. Lachen Daarbij bewijs je anderen ook nog een dienst! Tong uitsteken

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:30

Ik heb het programma gezien, en het wordt echt een super leerzame week. Denk aan lessen houding/zit, een presentatie over voeding, begeleid trainen (dus met goede uitleg over hoe/wat/wanneer/hoelang/op welke manier te trainen, met goed onderlegde theorieën) en nog veeeeeel meer. Ik denk niet dat mee gaan groomen hier tegenop kan.
Dat wil niet zeggen dat groomen zelf niet ontzettend leerzaam is: dat is absoluut waar. Ik doe het zelf ook (met veel plezier) en leer er nog steeds veel van. Maar het is toch anders/minder uitgebreid of doelgericht.
Hoe het ook zij: het kamp zit nu vol....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:12

Je kunt ook nog aan endurance-training mee doen die ook weleens gehouden worden...
Of gewoon iemand vragen om eens mee te mogen trainen en die persoon de hemd van het lijf vragen :-

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 10:25

Bedankt voor al jullie tips. Het trainingskamp van Marly van Ditzhuizen ziet er heel goed uit.