[WN] overstap naar western .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardje25

overstap naar western .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 11:39

Dag bokkers,

Ik rijd al enkele jaren dressuurmatig,en ik moet volgend jaar de overstap naar de paarden maken.
Helaas heb ik niet zo een 'klik' met paarden. Maar sinds enkele maanden ben in echt van geworden van het western rijden (reining).
Maar ik heb enkele vraagjes :

- Als je al zo lang engels rijdt,is de overstap dan makkelijker ?
- hoeveel kost een quarter horse , die toch al wat kent ?
- hoe verloopt dat bij wedstrijden ?
- en, zijn er ook gewoon mensen die western rijden,maar er niet bepaald 'naar leven' ? :p
- iemand toevallig maneges in Belgïe ?

groetjes,,
en ik hoop dat julie mij kunnen helpen Knipoog.
Ohja,als julie goede stalen weten ... Geef de link dan !

EeCee

Re: overstap naar western .

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:49

Citaat:
- en, zijn er ook gewoon mensen die western rijden,maar er niet bepaald 'naar leven' ? :p

Dit vindt ik een leuke vraag Haha! 'Gewone mensen' wat zijn dat? Knipoog
Bedoel je dat je denkt dat als je western gaat rijden dat je dan de hele dag een hoed moet dragen en Garth Brooks moet luisteren?

Lijkt mij niet... Ik beperk me ook alleen tot de optoming en rij/trainstijl. ...Alhoewel ik wel vaak een spijkerbroek draag ook al hoef ik niet te rijden... mmmmm Haha! Knipoog

Er staat hier in het westerngedeelte behoorlijk wat topics over jouw vragen, overigens. Lees 's in het rond!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:02

Je moet onderscheid maken tussen mensen die gaan paardrijden omdat het bij hun lifestyle hoort. Deze hebben idd hun huis ingericht in westernstijl, lopen in western kleding, gaan alle western experiences en linedance evenementen af en gaan op vakantie naar Pullman city om toch dat cowboysfeertje te proeven.

En dan heb je de mensen die helemaal verslingerd zijn aan paarden en dan aan een bepaald ras, aan de relaxte manier van rijden, aan de gezellige sfeer op stal. Die wonen in een gewoon ingericht huis waar verder niets te zien is van enige affiniteit met " the wild west" .

En mopg dan alle schakeringen er tussenin.

Mocht je adressen willen van Westernstallen in Belgie, moet je even in de sticky kijken, daar staan er genoeg.

*edit: voor het gemak even voor je opgezocht: Vera @ [WN-AM] Western trainers en maneges

Als je wilt weten hoe de wedstrijden verlopen, bezoek eens een groter westernevenenement. Ook daar kun je heel veel informatie op bokt over vinden.

Qua prijzen van paarden: wat de gek er voor geeft.

paardje25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 13:12

Bedankt voor de toffe en leerrijke reacties, ga de sticky metteen is bekijken Lachen

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:19

Hoi Elout! Ik ken je van op bokt.be!
Ik heb in september de overstap van dressuur naar western gemaakt. En rij ook wat wedstrijden. Als je nog met vragen zit moet je maar laten weten. (maar zit wel meer op .be )

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:08

Ik heb 9 jaar dressuur gereden en ben sinds een maand overgestapt naar western en het is ''makkelijk''. Het is wel anders, maar het lukt wel. Ja paints heb je in verschillende prijsklasses, kijk maar even op marktplaats ofzo zou ik zeggen.

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:24

Ik heb altijd engels gereden. Hele tijd geleden wat western lesjes gevolgt op een manege. Daarna moest ik weer engels rijden op school. Nu heb ik stage gelopen op een western stal, en het is echt niet zo makkelijk. Er zijn best veel dingen anders. Je geeft bijvoorbeeld andere hulpen. Dus 'makkelijk' zou ik het zeker niet noemen!! Maar wel veeel leuker.
En er is heel veel verschil tussen westernrijden op een manege, en 'echt' western rijden. Dus zorg dat je goede begeiding krijgt.
Voor een quarter horse die al wat kent, betaal je al gauw 10000 euro volgens mij. En die moet je ook goed 'bijhouden', aangezien je altijd engels hebt gereden, is het dan verstandig om wat hulp te krijgen met de training..

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:54

@ marlous: de prijs klasse ligt ook aan de afstamming enzo, ik denk dat je ook een een quarter of een paint kan vinden die wat kan voor 5000, denk ik.
Ik vind het makkelijk, maar iedereen is natuurlijk anders.